Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Marți, la Facultatea de Protecția Mediului au fost lansate 44 de cărți

La cea de-a III-a ediție a „Zilelor cărții”

Marți, la Facultatea de Protecția Mediului au fost lansate 44 de cărți

Anul trecut, la cea de-a II-a ediție au fost lansate 34 de cărți, 17 în cadrul manifestării de marți (1 februarie 2011), lucrări aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”, și tot 17 și în cadrul manifestării de joi, 3 februarie, cărți publicate în cursul anului 2010 de cadre didactice de la alte patru catedre ale Facultății de Protecția Mediului: trei de la catedra de Agricultură, opt de la Ingineria mediului, patru de la catedra de Inginerie și management în alimentație publică și agroturism și două de la catedra de Silvicultură.

Așadar, ediția din acest an, desfășurată marți, 27 martie 2012, este mai bogată cu 10 cărți. Din cele 44 de cărți publicate în cursul anului 2011, Departamentul de Agricultură, Horticultură s-a prezentat cu patru lucrări (semnate de: Gheorghe Bandici-Ileana Ardelean, Gheorghe Ciobanu, Gheorghe Donca, respectiv Gabriela Popovici).
Este vorba despre unul dintre cele mai bine cotate departamente din cadrul Universității din Oradea, domeniu care deține categoria A în clasificarea universităților, după cum avea să sublinieze dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța - inițiatorul evenimentului.
Celelalte 40 de cărți aparțin cadrelor didactice de la Departamentul Ingineria Mediului (13), Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare (7), Departamentul de Silvicultură (4) și Departamentul de Zootehnie și Agroturism (16).
„Cărțile ocupă o arie foarte largă: cursuri universitare și lucrări practice pentru studenții de la programele de studii de licență și master, cărți bazate pe rezultatele obținute în proiecte de cercetare științifică, lucrări bazate pe teze de doctorat, dar și alt gen de lucrări.
În anul 2011, din punct de vedere editorial, s-a înregistrat o premieră: cartea „Review Refinements and New Ideas in Face Recognition”, Ed. Intech Austria, Viena, cuprinde un capitol la care autori sunt Alin Cristian Teușdea și Gianina Adela Gabor”, a ținut să sublinieze dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, moderatorul manifestării.
În cuvântul său, dl decan Ioan Mintaș a felicitat autorii celor 44 de lucrări, arătându-se încrezător în forțele și potențialul colectivului Facultății de Protecția Mediului, în puterea sa de mobilizare și dăruire pentru bunul mers al facultății, pentru a deveni ceea ce merită să fie: o facultate de top în rândul celor 15 facultăți ale Universității din Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Marți, la Facultatea de Protecția Mediului au fost lansate 44 de cărți.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:39 Ora standard a Europei de Est