Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezvoltarea inteligenței sociale sau Ce urmează după cei 7 ani de-acasă!?

Câștigă cu OviDan!

Dezvoltarea inteligenței sociale sau Ce urmează după cei 7 ani de-acasă!?

Știm că o bună educație comportamentală se fundamentează în primii ani ai existenței sub atenta îndrumare a familiei.

Mai târziu, vom auzi etichete de tipul „Are sau nu are cei 7 ani de-acasă”. Educația promovează politețea, atenția pentru a fi în acord cu ceilalți, de fi adecvați la contextul în care ne manifestăm.
Dacă cei 7 ani de-acasă se derulează în bună măsură în contextul securizat al familiei, odată cu începerea școlii, copilul este în mare parte deservit societății spre educare, cercul său relațional se extinde, abilitățile lui sociale sau lipsa lor îi conturează poziția în grupurile acum multiple din care face parte (clasa de elevi, echipa de sport, grupa de chitară sau de dans, grupul de copii din vecini, etc). Sunt copii preferați, iubiți, plăcuți, cărora li se caută compania, fiind valorizați social, după cum sunt copii respinși, ejectați, marginalizați. Ce face diferența între aceste categorii? Primii sunt copiii cu o bună inteligență socială, copii empatici, atenți și la nevoile celorlalți, copii asertivi care oferă și cer ajutor, copii care își privesc prietenii în ochi, care le studiază jocul înainte de a intra în el. Vor fi probabil liderii de mâine! A doua categorie este formată însă din copii care nu știu să-și recunoască emoțiile, să-și stăpânească impulsurile, să tolereze frustrările care apar pe parcursul jocului, se supară, se bosumflă și părăsesc jocul, reacționează agresiv sau sunt timizi,  cicălesc și-i sufocă pe prieteni atunci când totuși sunt acceptați și alte comportamente din aceeași categorie.
Între 7 și 12 ani este perioada în care inteligența socială se dezvoltă cel mai mult.
Studiile despre factorii care asigură succesul în viață acordă în mod surprinzător (pentru unii!) o importanță mică inteligenței academice ( IQ) – aproximativ 20%  și o contribuție dominantă inteligenței emoționale și sociale. Cu alte cuvinte, ne descurcăm în viață ajutați într-o oarecare măsură de structurile cognitive suple, dar mai ales pe baza cunoștințelor despre felul în care funcționăm atât noi cât și persoanele cu care venim în contact. Dacă asupra inteligenței generale avem prea puțin posibilitatea să intervenim, vestea bună este că inteligența emoțională intra și interpersonală se învață. Așadar, este bine să ne antrenăm creierul adunând informații și deprinzând cunoștințe, însă este mult mai important felul în care reușim să ne punem în valoare în contextual social în care funcționăm.
Programele de tabară vin în sprijinul formării deprinderilor sociale tocmai la vârsta la care aceste abilități se formează și care stau la baza funcționării sociale a persoanei pe parcursul întregii vieți.
Înscrie-te în Tabăra de dezvoltare a abilităților sociale și emoționale – WISE CAMP – Stâna de Vale!
Prezentând revista OviDan sau printează articolul de pe site-ul www.ovidan.ro și beneficiezi de o determinare gratuită de IQ sau, la alegere, o reducere de 5% din prețul taberei.
tabara2012.blogspot.com
wise.camp@yahoo.ro
Psiholog principal clinician Corina Lupău, Oradea, tel 0723/88.66.96

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:27:41 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...