Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„În așteptarea lui Moș Nicolae”

Marți, în Orășelul copiilor din Oradea

„În așteptarea lui Moș Nicolae”

În așteptarea lui Moș Nicolae, copii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Senzorială (fosta Grădiniță de Ambliopi) au pregătit, marți (4 decembrie 2007), în Orășelul copiilor, câteva articole și produse de expoziție, cu sprijinul părinților și al partenerilor lor de proiect, elevi voluntari ai Liceului de Artă.

Pe tot parcursul anului, în cadrul proiectului educațional comunitar „Talente mici, speranțe mari!”, elevi voluntari ai Liceului de Artă din Oradea au participat, săptămânal, la câte o activitate organizată la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Senzorială, în scopul stimulării mentale, antrenării fizice, integrării sociale și dezvoltării mai ample a abilităților copiilor cu cerințe educative speciale prin activități creative și recreative, de imaginație și terapeutice. Astfel că cei 36 de elevi artiști cuprinși în programul SNAC, împărțiți pe grupe și eșalonați potrivit programelor de activitate derulate, i-au sprijinit pe copiii cu CES în activitățile derulate (artele, teatrul de păpuși, dansul, muzica, abilitarea manuală, jocuri în aer liber).
Ieri, elevi din clasele a IX-a C și a XII-a B (Aliz Pătcaș, Sanda Lucaci, Cristina Berinde, Vlad Tamaș, Florina Pantea și Bianca Stanca;  Adela Popp, Delia Gretaș, Imola Covaci, Cestina Romocian și Mădălina Cioca), însoțiți de profesoara de religie, Mihaela Costea, și prof. Livia Dragoș, coordonator de proiect din partea Liceului de Artă, i-au ajutat pe copii să-și finalizeze articolele pregătite pentru expoziție: pictură pe lemn, pungi pentru cadouri, ghetuța și cizmulițele Moșului, aranjamente de sărbători, nuielușa pentru sorcovă, tablouri de iarnă, ornamente și podoabe pentru pomul de Crăciun.
„Fiecare a lucrat în ritm individual, în funcție de dizabilitate, ajutat de părinți și elevii voluntari, astfel încât, la final, să aibă satisfacția că produsul lui a ajuns la expoziție”, ne-a spus prof. Maria Ivănescu, coordonatorul programului.
Scrisoarea și povestea lui Moș Nicolae
În deschiderea activității, directorul centrului, inst. Rodica Lezeu, a salutat părinții și partenerii de proiect, precum și invitații (între care prof. Doina Gyori, inspector școlar de specialitate).
Activitatea a fost condusă de prof. Maria Ivănescu, psihologul centrului și coordonatorul de proiect, care a captat atenția copiilor cu scrisoarea primită de la Moș  Nicolae și cu povestea Moșului (prezentată pe un filmuleț).
Finalizarea lucrărilor pregătite pentru expoziție s-a desfășurat pe grupe, la șase măsuțe, cu părinții și elevii voluntari alături, sub supravegherea inst. Samica Boghiu și ed. Livia Radu, prof. Livia Dragoș și prof. Mihaela Costea. Unii se ocupau de ghetuța și cizmulițele Moșului, alții pictau pe trunchi de lemn; la o altă măsuță se confecționau podoabe pentru bradul de Crăciun; o echipă se ocupa de tablourile de iarnă, iar colegii de alături împodobeau nuielușa pentru sorcovă; cea de-a șasea echipă înfrumuseța pungile pentru cadouri. În pungi, copiii vor pune atenții (din lucrușoarele confecționate de ei) pe care le vor dărui bătrânii de la azil.
La final, toate lucrările au ajuns la expoziție, iar ei s-au bucurat de reușită și de darurile Moșului, pentru că Moș Nicolae le-a și trimis prima tranșă de pachete, răsplătindu-i pentru activitatea rodnică depusă în cadrul programului SNAC.  Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „În așteptarea lui Moș Nicolae”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:38:28 Ora standard a Europei de Est