Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Suntem școala cu cei mai mulți copii înscriși din municipiul Oradea!”

„Avem înscriși 240 de copii”

„Suntem școala cu cei mai mulți copii înscriși din municipiul Oradea!”

„Ispitiți” de reclama pe care i-a făcut-o, marți, inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, Școlii „Dacia”, vineri (23 martie 2012), am trecut pe la câteva școli orădene să luăm pulsul înscrierilor pentru clasa I și clasa pregătitoare.

Să recunoaștem că generalul Inspectoratului Școlar ar fi dorit să-i facă Școlii „Dacia” contrareclamă, numai că imaginea unei școli nu se poate păta la o conferință de presă, ea este de-acum un brand recunoscut, apreciat și stimat!
Faptul că la Școala „Dacia” s-a ajuns, precum la unele școli bucureștene, ca părinții să recurgă la flotant numai să-și poată înscrie copiii la această școală de top, nu e un lucru de ocară, ci o mândrie, o onoare! Iar domnul inspector general avea să sublinieze că doar la „Dacia” s-a întâmplat acest lucru, răspunzând astfel ziariștilor care au întrebat și de alte școli, precum „Oltea Doamna”, Școala nr. 16, „Pedagogic” (actualul Colegiu Național „Iosif Vulcan”...).
„Rugăm părinții să fie punctuali...”
La ora 11.32, ne-am înființat la Școala „Oltea Doamna”. Potrivit datelor furnizate de dl director Mircea Mitran și secretariatul școlii, la sfârșitul primei etape, se înscriseseră 50 la clasa I și 24 în clasa pregătitoare; locuri rămase – 75, respectiv 51, având în vedere că au fost solicitate, inițial, cinci clase I și trei pregătitoare. „Ulterior, am revenit și am mai solicitat o clasa I, deci, în total șase. Până la această oră (11.37 – n.n.), avem înscriși 91 la clasa I și 23 la clasa pregătitoare, dar înscrierile continuă. Rugăm părinții să fie punctuali și să-și înscrie copiii la timp,” a ținut să sublinieze dl director.
La ora 11.58, în biroul directorului de la Școala „Dacia”, prof. dr. Florian Hava, erau mai multe persoane, dar nu părinți, ci profesori și personal administrativ.
Aflând despre „reclama” pe care generalul I.S.J. a făcut-o școlii în cadrul conferinței de presă, dascălii s-au arătat bucuroși și încântați de o asemenea onoare. Inițial, conducerea școlii a cerut inspectoratului patru clase I și patru pregătitoare, ca să se ajungă la cinci clase I și trei pregătitoare.
„La sfârșitul primei etape de înscriere, aveam înscriși 115 copii pentru clasa I și 64 pentru clasa pregătitoare. Ne mai rămăseseră 10 respectiv 11 locuri neocupate. În această a doua etapă s-au ocupat și aceste locuri”, ne-a precizat dl director.
La Școala nr. 11, s-au cerut cinci clase I la secția română și o clasă la secția maghiară, iar la pregătitoare trei și una.
La încheierea etapei întâi erau înscriși 93 și 18, respectiv 55 și 10.
„Până la această oră (12.31- n.n.), în cea de-a doua etapă s-au înscris 29 de copii la clasa I, secția română și un copil la secția maghiară, iar la pregătitoare 5, respectiv 2”, ne-a precizat doamna director, prof. drd. Adelina Iacob.
La școala fără nume, dar cu renume, vorba dlui director Mircea Gârba, la Școala nr. 16, s-a înregistrat o cifră record: 240 de copii înscriși. „Avem înscriși 240 de copii. Suntem școala cu cei mai mulți copii înscriși din municipiul Oradea”, ne-a declarat directorul școlii, dl profesor Mircea Gârba. La sfârșitul primei etape aveam 101 la clasa I, secția română și 21 la secția maghiară; 60, respectiv 13 la clasa pregătitoare. În această etapă s-au înscris, până la această oră (13.09), 23, respectiv 5 la clasa I, 19, respectiv 3, la clasa pregătitoare”.
La Lic. T. „Lucian Blaga” s-au cerut câte două clase I și pregătitoare, dar s-au aprobat... culmea: 3-3! La sfârșitul primei etape erau înscriși 39 la clasa I și 31 la clasa pregătitoare; în etapa a II-a s-au mai înscris până la ora vizitei noastre (vineri, ora 13.26), 19, respectiv 7... dar mai e mult până la realizarea efectivelor a șase clase (3-3)!
„Realizăm atâtea clase câte ne-am propus!”
La Lic. Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, situația era următoarea (la ora 13.41): S-au cerut cinci clase, patru clase I (două de învățământ tradițional, una step by step și una maghiară) și o clasă pregătitoare la secția română. „La sfârșitul etapei I, aveam înscriși 48 la secția română, 14 la secția maghiară, 19 la step by step, iar la clasa pregătitoare – 26. Am avut solicitări și pentru clasă pregătitoare la secția maghiară – 2. În etapa a II-a, am mai primit 6 la secția română clasa I, respectiv 3 la pregătitoare, plus încă unul la clasa I secția maghiară. Realizăm atâtea clase câte ne-am propus,” a concluzionat dl director, prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdei.
La C.N. „Mihai Eminescu” (la ora 14.05), secretariatul ne-a comunicat următoarea situație: 29 înscriși la clasa I, step by step și 4 la clasa pregătitoare, la sfârșitul primei etape. De atunci s-au mai înscris doar 2 la clasa I. Să mai spunem că din toamnă, clasele primare și gimnaziale de la actualul Liceu Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” vor trece la C.N. „Mihai Eminescu”, dacă nu cumva la toamnă vom avea un alt guvern, și o altă politică... de comasare! (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:23 Ora standard a Europei de Est