Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Copiilor recenzați li se asigură loc la școala din circumscripție!”

Marți, conferință de presă la I.S.J. Bihor

„Copiilor recenzați li se asigură loc la școala din circumscripție!”

La conferința de presă de marți (20 martie 2012), la ora încheierii primei etape de înscriere a copiilor în clasa I și clasa pregătitoare, generalul Inspectoratului Școlar, dl profesor Dorel Luca, a pregătit câteva date edificatoare.

Din start, domnia sa ține să asigure părinții de faptul că toți copiii recenzați au asigurate locurile la școala din circumscripție, dar și cei care optează pentru o altă școală pot să-și înscrie copiii la unitatea de învățământ preferată în limita locurilor libere rămase, dacă vor îndeplini cerințele (criteriile) general valabile (sau obligatorii), dar și cele specifice, instituite de școala respectivă.
Criteriile de departajare
Criteriile general valabile (obligatorii pentru toată lumea) sunt:
a).existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap
b).existența unui document care dovedește că elevul este orfan de ambii părinți sau provine de la o casă de copii
c).existența unui document care dovedește că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală
d).existența unui document care dovedește că unul dintre părinți este cadru didactic/ cadru didactic auxiliar /angajat în învățământ
e).existența unui frate/ a unei surori a candidatului înmatriculat în unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea.
Unitățile de învățământ pot stabili criterii specifice, pe lângă cele obligatorii, în cazul în care există mai mulți copii care nu pot fi departajați de criteriile obligatorii.
Școala Dacia” a beneficiat de o (contra)reclamă gratuită
Unii trag din greu să-și facă reclamă, altora li se face (contra)reclamă gratuit! Cum să nu beneficiezi de atenții speciale din partea I.S.J. când devii lider de piață, când ocupi primul loc în topul școlilor..., când părinții își fac flotant numai să poată să-și înscrie copiii la Școala „Dacia”?! Cum poți să privești cu alți ochi decât cu simpatie asemenea colective de dascăli, asemenea școli de elită?!
Domnule general, asemenea școli și asemenea dascăli fac cinste Inspectoratului și județului, nu probleme!
A început etapa a II-a de înscriere!
În etapa a II-a (20-27 martie 2012), vor fi înscriși copiii care solicită înscrierea la o altă unitate școlară decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere după repartizarea copiilor din circumscripția școlară a unității de învățământ solicitate;
În etapa a III-a (23-25 aprilie 2012), vor fi înscriși copiii care au solicitat înscrierea la o altă școală decât școala de circumscripție, dar nu au fost înmatriculați din lipsă de locuri sau cei care nu au participat până acum la nicio etapă și, în această etapă solicită înscrierea la școala de circumscripție;
În etapa a IV-a (2-9 mai 2012), este asigurată înscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost înmatriculați din diferite motive.
Director nu mai poate fi oricine!
Potrivit LEN (Legea Educației Naționale), vor putea ajunge directori de școală doar cei care sunt înscriși în corpul național de experți în managementul educațional sau au urmat module de management educațional.
Cu cei 520 de candidați înscriși spre a ajunge directori de școală, Bihorul e pe locul al doilea pe țară (după București).
Unii se plâng că nu au aflat despre Constituirea corpului național de experți în managementul educațional. Și totuși cum au aflat cei 520?
Noi am publicat, în serial, în revista „OviDan” nr. 53, 54 și 55 (din 6, 13 și 20 decembrie 2011), în pagina 5, articolele dnei jurist dr. Ramona Bacter – consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor pe tema „Organizarea și desfășurarea concursului de selecție a cadrelor didactice pentru constituirea corpului național de experți în management educațional”, iar în nr. 59 (din 7 februarie 2012), găsiți Programul de perfecționare „managementul european educațional”... (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:00 Ora standard a Europei de Est