Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Manifestare de Ziua Mondială a Mediului și Ziua Mondială a Meteorologiei

Joi, la Facultatea de Protecția Mediului

Manifestare de Ziua Mondială a Mediului și Ziua Mondială a Meteorologiei

Departamentul Ingineria Mediului din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea a organizat joi (22 martie 2012) o întâlnire cu cadre didactice, studenți și specialiști cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului și Zilei Mondiale a Meteorologiei.

„Astfel de întâlniri sunt o tradiție pentru departamentul nostru”, a afirmat directorul de departament, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța.
Cu acest prilej s-au prezentat prelegeri despre cele două evenimente, precum și sinteze ale rezultatelor de cercetare.
Pentru marcarea celor două evenimente, am urmărit două prezentări în power point, autori: șef lucrări dr. Tamara Romocea (despre Ziua Mondială a Apei), respectiv asistent dr. Eugenia Șerban (despre Ziua Mondială a Meteorologiei).
Directorul de departament, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, s-a referit la rezultatele cercetărilor legate de apă și meteorologie. În domeniul studiului apei, cercetările au început în 1968 în cadrul laboratorului de pedologie și îmbunătățiri funciare, coordonat de dr. ing. Iuliu Colibaș și dr. ing. Maria Colibaș, până în 1998, fiind continuate de către conf. univ. dr. ing. Maria Șandor. Profesorul Cornel Domuța afirmă că cercetarea din cele două stațiuni de cercetare orădene (Stațiunea de cercetare și dezvoltare agricolă, respectiv Stațiunea de cercetare și dezvoltare pomicolă) este parte integrantă a învățământului agricol și de mediu din cadrul Universității din Oradea, iar acest fapt a fost stipulat în Legea Cercetării nr. 45/ 2009.
„În acest domeniu s-au realizat cinci teze de doctorat, autori: Maria Colibaș, Tamara Romocea, Emilia Pantea, Carmen Ghergheleș și Cristian Oneț. De asemenea, s-au elaborat peste 200 de lucrări științifice. În domeniul meteorologiei, orice lucrare științifică serioasă de agricultură și de mediu nu se poate elabora fără o analiză climatologică foarte bună. Ca urmare, în acest domeniu există numeroase contribuții științifice sub formă de lucrări cu specific de meteorologie sau cu propuneri de indicatori climatici; indicele climatic Domuța a cuantificat mai bine legătura dintre climă și producție, comparativ cu indicele de ariditate Martonne sau indicele de ariditate Palfai, așa cum rezultă din cercetările efectuate de Pălcuț N., Sabău N.C. și Petrescu E...
În domeniul meteorologiei au realizat teze de doctorat: Eugenia Șerban și Ana Pereș.
Sinteza rezultatelor de cercetare relevă un nivel ridicat de salinizare a apelor subterane și de suprafață din Câmpia Crișurilor, impactul negativ asupra producțiilor și solurilor, necesitatea folosirii unui ape de bună calitate în industria alimentară și condițiile de folosire a apelor uzate și a celor geotermale”, a conchis directorul de departament, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Manifestare de Ziua Mondială a Mediului și Ziua Mondială a Meteorologiei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:01 Ora standard a Europei de Est