Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii

Conferința națională a profesorilor de matematică și științe în cadrul proiectului

Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii

În perioada 16-19 martie 2012, la Hotel Continental Forum din Oradea, s-a desfășurat Conferința proiectului „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” ID 62534, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Proiectul este implementat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, SIVECO România SA și TEHNE România și se derulează la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord-Vest și București-Ilfov, pe o durată de 30 de luni, în perioada 1octombrie 2010 - 31 martie 2013. Valoarea proiectului este de 20.898.635 lei, din care finanțarea nerambursabilă este de 16.509.922 lei.
Sâmbătă, la deschiderea conferinței, dl inspectorul școlar general Dorel Luca a avut-o alături în prezidiu pe dna Pasztor Gabriella, secretar de stat în Ministerul Educației, pe doamna subprefect Adelina Coste, coordonatori și asistenți proiect (între care insp. școlar Elisaveta Roșu), precum și reprezentanți ai partenerilor de proiect.
ProiectulFormarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” vizează formarea și dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din aria curriculară „Matematică și științe” de a elabora și implementa un curriculum integrat la decizia școlii, acreditat și dezvoltarea profesională continuă a acestora pe componenta instruirii diferențiate a elevilor.
Agenda conferinței
În cadrul activităților în plen, managerul de proiect, dl prof. Dorel Luca, a prezentat stadiul implementării activităților din proiect, iar asistenții și coordonatorii de proiect Elisaveta Roșu și Naghi Ana Elisabeta s-au oprit la exemple de „bune practici” din activitatea de formare a cadrelor didactice. În cadrul secțiunii Interdisciplinaritatea reflectată în activitățile de învățare propuse pentru disciplina opțională „Matematică și științe în societatea cunoașterii”, activitățile au fost moderate de dna Virginia Tiurbe – expert consilier în educație. Activitățile pe ateliere (Promovarea proiectului prin concursuri specifice postate pe portal) au fost conduse de cinci experți consilieri în educație: Virginia Tiurbe, Nicolae Ungur, Szabo Tiberiu, Luminița Doicin și Gabriel Vrânceanu, după cum aveam să aflăm de la inspectorul școlar, Florin Negruțiu, expert comunicare.
Rezultate așteptate
Implementarea activităților propuse prin proiect va contribui la:
*Elaborarea unui curriculum interdisciplinar, pornind de la nevoile existente la nivelul unităților de învățământ, raportat la standardele curriculare.
*Dezvoltarea celor două module de curs și conversia lor în format digital: A -Abilitarea pe curriculum, B - Dezvoltare profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor.
*Formarea cadrelor didactice din grupul țintă pe cele două module de curs.
*Asigurarea calității programului acreditat de formare continuă și a curriculumului interdisciplinar intregrat la decizia școlii.
*Schimb de experiență și formare continuă utilizând o platformă colaborativă on-line dedicată cadrelor didactice din aria curriculară vizată.
*Încurajarea accesului și a participării cadrelor didactice din învățământul preuniversitar la oportunitățile oferite de proiect prin promovarea și diseminarea rezultatelor și a exemplelor de bune practici.
Grupul țintă vizat de proiect este format din 5.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar care predau disciplinele din aria curriculară „Matematică și științe” selectate din unitățile de învățământ preuniversitar din cadrul celor două regiuni de dezvoltare. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:26 Ora standard a Europei de Est