Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Loterie pentru Programul dușuri pentru oamenii străzii

În perioada 8 martie – 25 aprilie

Loterie pentru Programul dușuri pentru oamenii străzii

Asociația Caritas Eparhial Oradea organizează Loteria pentru Programul dușuri pentru oamenii străzii.

Loteria se desfășoară în perioada 8 martie – 25 aprilie 2012. Biletele se pot procura din Librăria Gutenberg (str. Ep. Mihai Pavel nr. 4 Oradea), precum și de la voluntarii caritas. Pentru a participa, persoanele trebuie să achiziționeze minimum un bilet de Loterie. Valoarea unui bilet este de 5 lei.
Premiile care vor fi acordate în cadrul acestei Loterii sunt următoarele: 1.O excursie de o săptămână pentru două persoane, la Rimini, Italia, în luna iulie 2012; 2. Un week-end la Băile Felix pentru două persoane; 3. Școala auto, categoria B, pentru o persoană; 4. Un robot de bucătărie; 5. Un mixer de bucătărie; 6. Un mixer de bucătărie; 7. Un fier de călcat; 8. Un ministepper; 9. Un ceas deșteptător cu ecran LCD; 10. Un aspirator de mașină; 11. O trusă de cosmetice pentru două persoane; 12. O trusă de cosmetice pentru două persoane; 13. Un pachet de vitamine pentru două persoane; 14. Un pachet cu vitamine pentru două persoane.
Extragerea premiilor va avea lor în data de 30 aprilie 2012, ora 11.00, la sediul Asociației Caritas Eparhial Oradea, în prezența presei. Orice persoană care dorește este liberă să participe la extragere. Numerele câștigătoare cu premiile aferente vor fi afișate pe site-ul asociației, www.caritaseparhial.ro, și vor fi publicate în presa din Oradea în ziua următoare extragerii.
Persoanele care se află în posesia unui bilet de Loterie câștigător poate veni să își revendice premiul oricând din momentul anunțării numerelor câștigătoare, de luni până vineri, între orele 9.00 – 15.00, dar nu mai târziu de 10 mai 2012. Înmânarea premiilor se va realiza la sediul Asociației Caritas Eparhial Oradea, din Oradea (str. Ep. M. Pavel nr 3).
Motivația organizării Loteriei
Din nefericire am întâlnit multe cazuri în care oamenii au renunțat la aspectul atât de esențial pentru a se încadra în normalitatea respectată de majoritatea oamenilor.
Am avut ocazia să urmărim o degradare treptată și tristă a persoanelor aflate în dificultate. Oamenii se luptă, uneori cu morile de vânt pentru a păstra legătura cu normalitatea. După nenumărate încercări, de obicei după ce resursele interioare au fost epuizate, oamenii renunță. Nici nu mai observă că renunță: la imagine, la demnitate. Oamenii ajung în situații de unde nu mai văd calea de ieșire. Treptat, zi după zi, oamenii se obișnuiesc cu o altă normalitate: lipsa hainelor de schimb, barba, murdăria de sub unghie, petele de pe haină, mirosul.
Cu toții ne-am întâlnit cu astfel de imagini, DAR ultimul lucru la care ne gândim este că: acel om este un inginer, cu ani lungi de facultate și cunoștințe greu obținute, că sunt oameni care poate vorbesc mai multe limbi străine decât știm noi, că sunt tați iubitori care au renunțat la roadele muncii a îndelungați ani de dragul siguranței și bunăstării copiilor, că sunt bărbați părăsiți, înșelați în încrederea lor sau persoane bolnave, suferinde.
Cu toții trăim viața, acceptând consecințele deciziilor luate. Însă, hainele noastre curate, locuința, locul de muncă și mașina nu ne garantează, că în urma unei greșeli sau întâmplări care este în afara controlului nostru nu ajungem să apelăm la mila și judecata altor oameni.
Din aceste motive considerăm, că poate fi un nou început și anume redarea demnității prin asigurarea unui schimb de haine curate, oferirea posibilității de a se spăla, de a primi o hrană caldă. Asociația noastră oferă un astfel de ajutor persoanelor care au ajuns să piardă stabilitatea și controlul asupra vieții. Credem că, prin acest prim pas, creăm posibilitatea de a se face alți pași către redobândirea independenței și stabilității.
pr. Olimpiu Todorean - președinte

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:44 Ora standard a Europei de Est