Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Înființarea și Sprijinirea Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală

Proiect inițiat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale

Înființarea și Sprijinirea Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale lansează proiectul „Înființarea și Sprijinirea Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală”, program prin care vor fi alocate, timp de aproape patru ani, circa 108 milioane de lei, în vederea stimulării dezvoltării zonelor rurale din România.

Lansarea a avut loc joi, 15 martie 2012, în prezența reprezentanților Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a Ambasadorului Spaniei în România, a oficialilor Uniunii Europene, precum și a reprezentanților Unității de Sprijin a Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală.
Demarat la începutul acestui an, proiectul „Înființarea și Sprijinirea Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală” este inițiat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României și implementat de compania spaniolă Innovacion y Desarrollo Local, SL-IDEL. Funcționarea Rețelei Naționale de Dezvoltare (RNDR) este o normă europeană asumată de statul român și, în același timp, reprezintă o oportunitate pentru stimularea dezvoltării zonelor rurale din România. Rețeaua românească se alătură astfel celorlalte rețele naționale din Uniunea Europeană și beneficiază de informațiile și experiența dintr-un spațiu vast și performant. Prin acest proiect, RNDR va asigura legătura între actorii din mediul rural românesc și cei din Uniunea Europeană, contribuind în acest fel la dezvoltarea eficientă, durabilă și coordonată a întregului spațiu rural european.
Implementarea proiectului este făcută prin intermediul Unității de Sprijin a Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală (USR). Unitatea de Sprijin are un sediu național în București și opt birouri regionale – în Brăila, Craiova, Iași, Târgoviște, Târgu Mureș, Timișoara, Zalău și în București. Timp de aproape patru ani, principalul scop al USR va fi sprijinirea RNDR și, implicit, facilitarea îndeplinirii obiectivelor Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR). USR va acorda membrilor RNDR asistență, oferindu-le acestora informații referitoare la măsurile PNDR, date de ordin tehnic, sugestii și direcții de acțiune, instruire și promovarea bunelor practici. În același timp, USR va încuraja cooperarea între membrii rețelei și va asigura comunicarea și colaborarea la nivel național și transnațional, facilitând accesul la informații, atât în Rețeaua Europeană de Dezvoltare Rurală, cât și în alte rețele internaționale similare. USR va iniția diferite tipuri de activități pe tematica dezvoltării rurale, cum ar fi conferințe naționale, conferințe tematice și seminarii ad-hoc, servicii de instruire pentru membrii rețelei, precum și realizarea de publicații despre dezvoltarea rurală. De asemenea, USR va oferi informații utile prin intermediul unui buletin informativ lunar și al unui website (http://www.rndr.ro)
În primul an, proiectul dispune de un buget de aproximativ 24 milioane de lei. (Claudia Mihalascu)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:01:53 Ora standard a Europei de Est