Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă în specializarea FORMATOR

Nou și ... tentant

Programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă în specializarea FORMATOR

Centrul de educație continuă și dezvoltare a resurselor umane, în colaborare cu Facultatea de Științe Economice organizează programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă în specializarea FORMATOR.

Programul este autorizat CNFPA din anul 2009, cu Autorizația nr. 213 / 2009.
Adresabilitate
Programul se adresează cadrelor didactice din cadrul Universității din Oradea, precum și altor categorii de profesioniști din diferite domenii, absolvenți ai învățământului superior, care doresc să se specializeze în domeniul formării de competențe profesionale: cadre didactice din învățământul preuniversitar, manageri, manageri de resurse umane, responsabili cu formarea într-o organizație, tuturor categoriilor de absolvenți cu diplomă de licență sau /și master, interesați de educația adulților, de dezvoltarea competențelor specifice derulării unor activități de formare.
Programul de formare și dezvoltare profesională continuă se adresează deopotrivă celor care doresc să devină traineri, instructori, asigurându-le atât instruirea necesară, cât și calificarea formală, dar și celor care doresc să se implice într-un parcurs de dezvoltare personală.
ADMITEREA se realizează prin depunerea dosarului candidatului cu următoarele documente:
*Copie legalizată după diploma de licență
*Copie legalizată după certificatul de naștere
*Copie legalizată după certificatul de căsătorie – după caz
*Copie xerox după cartea de identitate.
Pentru cadrele didactice angajate ale Universității din Oradea, copiile după actele menționate pot să fie și copii xerox.
COSTURI: Taxa de școlarizare este de 500 lei. Aceasta se achită la serviciul taxe al universității, iar chitanța se depune în Dosarul de înscriere.
Perioada și condițiile de formare  
Programul are o durată de 10 săptămâni, cele 100 de
ore aferente cursului fiind programate la sfârșitul săptămânii, câte 10 ore săptămânal, în zilele de vineri și sâmbătă, după un orar care va fi afișat pe pagina web a CECDRU.
ABSOLVIREA programului va permite fiecărui absolvent obținerea unui Certificat de atestare a competențelor profesionale în calificarea FORMATOR, eliberat sub egida Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale.
FINALIZAREA STUDIILOR va consta în întocmirea și susținerea unui proiect tematic și/ sau de cercetare la una dintre disciplinele din Planul de pregătire.
DETALII ORGANIZATORICE
Cursul se va desfășura la Universitatea din Oradea în intervalul 23 martie – 8 iunie, 2012 cu programarea activităților didactice la sfârșitul săptămânii.
Înscrierile se realizează în intervalul 12 - 20 martie, 2012 la secretariatul CECDRU, telefon 0259/ 408 184
Contact: Monica Hava – secretar, tel. 0259/ 408 184
conf. univ. dr. Cecilia Sas – director CECDRU, csas@uoradea.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:44 Ora standard a Europei de Est