Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Deschide-ți mintea, fii informat!”

Din 15 martie

„Deschide-ți mintea, fii informat!”

Zeci de instituții școlare din mediul rural sunt implicate de polițiștii bihoreni în Campania preventivă „Școli în siguranță”.

Prevenirea delincvenței juvenile și victimizării minorilor reprezintă priorități ale poliției în domeniul prevenirii criminalității, structurile de prevenire și de proximitate fiind implicate în mod direct și permanent în inițierea, organizarea și derularea de activități, campanii și proiecte în acest domeniu.
Delincvența juvenilă este un segment al criminalității care necesită o atenție deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu ușurință în capcana infracționalității, luând în considerare caracteristicile vârstei, specific fiind teribilismul și dorința de a experimenta. Ușor de impresionat, de convins, de cele mai multe ori cu un grad scăzut de vigilență, dar și cu o capacitate redusă de a anticipa consecințele anumitor acțiuni, copiii și adolescenții pot deveni victime sigure ale persoanelor rău intenționate.
De asemenea, cunoașterea principalilor factori ce generează un comportament delincvent este deosebit de importantă pentru eficiența muncii de prevenire, fiind necesară identificare rapidă a minorilor care se află în situații ce îi expun pericolului de a deveni infractori ori de a comite fapte antisociale ce pot degenera în infracțiuni.
La nivelul județului Bihor, acest tip de criminalitate nu reprezintă un domeniu problematic, cu toate acestea atenția demersurilor preventive trebuie să fie îndreptată tot timpul spre informarea tinerilor cu privire la răspunderea penală, cauzele și efectele fenomenului infracțional, precum și asupra factorilor favorizanți, cu rol determinant în geneza acestui tip de delincvență.
În acest context, în perioada ianuarie – martie 2012, Poliția bihoreană derulează o campanie de prevenire a delincvenței juvenile „Școli în siguranță”, adresată elevilor de gimnaziu și liceu din mediul rural, al cărei slogan este „Deschide-ți mintea, fii informat!” În acest sens, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și cei din mediul rural desfășoară diverse activități preventive în instituțiile școlare din comunele bihorene.
Campania constă în organizarea de întâlniri între grupuri de elevi de liceu  și gimnaziu, în scopul informării acestora cu privire la aspectele legale ce țin de infracționalitate și conștientizarea lor asupra consecințelor pe care le implică aceasta, în sensul descurajării comportamentului infracțional.
De la Suplacu de Barcău, Dobrești... la Șuncuiuș și Cadea
Astfel, polițiștii bihoreni de prevenire și din mediul rural lor s-au întâlnit până în prezent cu elevii și cadrele didactice de la Grupul Școlar Suplacul de Barcău, Liceul din Dobrești, Colegiul Tehnic Vadu Crișului, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga ” din Tinca, Grupul Școlar Industrial din Popești, Liceul Teoretic din Budoi, Liceul Teoretic Bratca, Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș, Grupul Școlar Agricol Cadea. De asemenea, întâlniri cu elevii din ciclul primar și gimnazial au avut loc în alte 36 de școli gimnaziale din județul Bihor.
Atât elevii, cât și cadrele didactice implicate în activitățile preventive au manifestat un interes ridicat față de toate aspectele prezentate, tematica fiind axată pe prevenirea comportamentelor antisociale, prevenirea accidentelor rutiere, a violenței în mediul școlar, răspunderea penală a minorilor. Au fost dezbătute aspecte referitoare la pragul delincvențial, cauzele, factorii favorizanți, la consecințele legale și sociale în cazul comiterii de infracțiuni de către persoane minore (răspunderea penală a minorilor, efectele comiterii de infracțiuni în plan social), la diferitele situații de victimizare în care pot fi implicați minorii, fiind prezentate, totodată, măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita unele situații de victimizare. 
Cel mai important mesaj desprins din aceste discuții a fost cel referitor la fragilitatea graniței dintre lege și fărădelege, cât de ușor poate fi trecută într-un anumit context. De asemenea, polițiștii bihoreni au subliniat rolul familiei în viața unui adolescent, sfaturile părinților, care, din păcate, uneori sunt prea târziu conștientizate. (Alina DINU)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Deschide-ți mintea, fii informat!”

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:03:37 Ora standard a Europei de Est