Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„EURO-MECA-FORM” - diseminare proiect

„Investește în oameni!”

„EURO-MECA-FORM” - diseminare proiect

„EURO-MECA-FORM” este un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investește în oameni!”; reprezintă un parteneriat româno-german de formare a cadrelor didactice preuniversitare în domeniul mecatronicii - proiect POSDRU/87/1.3/S/59159.

Obiectivul general al proiectului constă în promovarea conceptului de învățare pe tot parcursul vieții și creșterea accesului la formare de calitate pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar.
Obiectivele specifice sunt: *Dezvoltarea competențelor profesionale în domeniul mecatronicii prin programe de formare autorizate și schimb de experiență transnațională *Dezvoltarea de programe autorizate, integrate pe componenta tehnică *Promovarea conceptului de învățare continuă *Promovarea noului concept inovativ în sistemul învățământului preuniversitar, conceptul mecatronic, adresat personalului didactic cu specializări în învățământul profesional și tehnic, cu specializări prioritare pentru creșterea competitivității economiei românești.
2012 -Anul european al îmbătrânirii active și al solidarității între generații
Scopul proiectului prin investiția în formarea profesională de specialitate pentru personalul didactic urmărește creșterea adaptabilității cadrelor tehnice din învățământ și promovarea îmbătrânirii active a angajaților vârstnici în 17 județe din regiunile Centru, Sud-Vest Oltenia și Sud-Muntenia.
Grupul țintă: 600 de persoane angajate în învățământul preuniversitar din domeniul tehnic; aceștia vor beneficia de instruire în cadrul mecatronicii, în vederea adaptării unor sisteme eficiente, cu posibilitatea de a analiza sistemele tehnologiei de vârf la fața locului în sistemul național, cât și cel european, prin intermediul partenerului transnațional.
Programul de studiu derulat în cadrul Programului Învățare pe tot Parcursul Vieții al Uniunii Europene înseamnă un stagiu de studiu de o săptămână în România și trei zile de seminar în Germania, prin colaborare transnațională cu Institutul Tehnic dr. ing. Paul Christiani GMBH & Co.KG.
Cursul s-a finalizat cu un test de evaluare a cunoștințelor
Ca prim pas în derularea efectivă a proiectului, în prima săptămână din septembrie 2011, treizeci de profesori din județul Bihor au participat la cursurile teoretice și practice care s-au derulat la C.T. „Traian Vuia” din Oradea, având oportunitatea de a se familiariza cu noile noțiuni de mecatronică și de a realiza practic câteva aplicații sub conducerea reprezentanților Universității din Pitești și a partenerilor de proiect de la S.C. TERA IMPEX S R L din Sibiu. Cursul s-a finalizat cu un test de evaluare a cunoștințelor dobândite.
La începutul lunii martie 2012, grupul profesorilor din județul Bihor s-a deplasat cu autocarul pus la dispoziție de TERA IMPEX SRL din Sibiu, la Singen unde au participat la cursul  Instruirea orientată pe proces cu lucrări practice în domeniul Mecatronicii, conduse de dl Diplomat ing. Arno Schmitt, reprezentantul Institutului Tehnic dr. ing. Paul Christiani GMBH & Co.KG în orașul SINGEN și KONSTANZ,  finalizat cu Atestat de participare.
Vom împărtăși și vom pune în practică experiențele dobândite
Cursul s-a axat pe următoarele teme: Competența profesională; Formarea orientată pe proces; Formarea completă, unitară, calificările cheie, lucrul pe grupe; Proiecte în cursul formării; Acțiuni și competențe observabile; Metode de formare și de transmitere a cunoștințelor, moduri de lucru; Metode de control și verificare; Exemple de proiect.
Întorși acasă, vom împărtăși și vom pune în practică experiențele dobândite în cadrul cursului teoretic și practic la care am participat, atât în România, cât și în Germania, în  folosul elevilor și al comunității, promovând cultura tehnică, disciplina tipic germană, seriozitatea, dăruirea și implicarea totală a profesorului inginer.
Ca beneficiari ai acestui program de formare vom deveni vectori de multiplicare a competențelor dobândite în mecatronică, iar softurile educaționale și standurile aplicative, realizarea proceselor pe simulator vor constitui baza didactică ce va putea fi utilizată la nivel local și național pentru programul de mecatronică.
Mi-am ridicat nivelul competențelor, cunoștințelor și abilităților profesionale 
Parteneriatul național și transnațional va genera schimburi de bune practici atât între parteneri, cât și între beneficiarii programului de formare, precum și transfer de expertiză în domeniul mecatronicii prin intermediul partenerului transnațional, de promovare și implementare a conceptului de long life learning.
Menționez că participarea mea la proiectul internațional EURO-MECA-FORM a fost deosebită deoarece am avut ocazia să intru în contact cu personalități reprezentative domeniului tehnic specific din Germania și România, profesori și metodiști cu experiență în domeniu. De asemenea, a fost prima mea participare la un Seminar internațional organizat în Uniunea Europeană.
Având oportunitatea să particip la lucrările Seminarului internațional la Technisches Gymnasium din Singen în care se regăseau colegi din străinătate și din țară, am schimbat idei, am aprofundat limba germană, mi-am ridicat nivelul competențelor, cunoștințelor și abilităților profesionale, lucru benefic pentru activitatea mea viitoare. (prof. ing. dr. Steluța Angheluș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
„EURO-MECA-FORM” - diseminare proiect.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:52 Ora standard a Europei de Est