Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Caravana Recolamp și campania de conștientizare privind colectarea deșeurilor de surse de lumină a ajuns la Marghita

Reciclează! Acum ai cum.

Caravana Recolamp și campania de conștientizare privind colectarea deșeurilor de surse de lumină a ajuns la Marghita

Caravana Recolamp se află în Marghita în perioada 13 – 19 martie 2012.

Sub sloganul „Două țări, un scop, succes comun!”, asociațiile Recolamp România și Electro-Coord Ungaria, specializate în managementul deșeurilor de surse de lumină, au lansat în luna iulie, la Timișoara, proiectul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România: „Reducerea poluării cu substanțe toxice prin îmbunătățirea managementului deșeurilor de surse de lumină în județele de la granița dintre Ungaria și România”.
Marghita este a opta destinație a caravanei Recolamp în România. Campania a fost inaugurată local marți, 13 martie, în prezența autorităților locale și a asociației Recolamp.
Publicul este așteptat la showroom-ul mobil Recolamp amplasat în fața Primăriei Marghita, timp de o săptămână, zilnic între orele 10.00 – 20.00. Vizitatorii pot interacționa cu reprezentanții Recolamp și pot afla informații importante despre reciclare din prezentări și jocuri interactive, filme de specialitate, materiale tipărite și discuții directe.
Caravana proiectului a vizitat, în 2011, 14 orașe din Romania și Ungaria, showroom-ul mobil de informare staționând timp de 7 zile în fiecare oraș. În România, locuitorii din: Timișoara, Lugoj, Sânnicolau Mare, Arad, Ineu și Salonta au avut posibilitatea să afle mai multe informații despre colectarea și reciclarea becurilor și tuburilor fluorescente arse, în timp ce în Ungaria acest lucru s-a întâmplat în orașele: Békéscsaba, Hajdúböszörmény, Gyula, Debrecen, Hajdúszoboszló, Szeged și Szentes.
„În cele 15 luni de proiect, ne-am propus să aducem soluții concrete de îmbunătățire a sistemului de colectare a deșeurilor din surse de lumină și a deșeurilor de echipamente electrice și electronice. Ne dorim ca oamenii să afle cât mai multe despre ce înseamnă reciclarea și sperăm că de acum înainte vor preda becurile și neoanele arse la cel mai apropiat Colț Verde sau direct către Recolamp. Multumim autorităților din Marghita pentru sprijinul deosebit pe care ni l-au acordat!” – Roxana Sunica, director Marketing Recolamp.
Despre proiect
Proiectul beneficiază de finanțare europeană și se derulează în perioada martie 2011 – mai 2012, în județele situate la granița dintre cele două țări partenere (România - Arad, Timiș, Bihor, Satu-Mare și Ungaria - Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg).
În 2011, peste 30.000 de cetățeni din cele două țări partenere au vizitat showroom-ul, au vizionat filmele explicative, au primit materiale de informare conștientizând, astfel, cât de important este să colecteze selectiv deșeurile de surse de iluminat și cum pot fi acestea reciclate. Mai mult decât atât, datorită campaniilor media, peste 300.000 de oameni au fost expuși mesajului proiectului.
Campania de informare va continua în județele țintă ale proiectului, pentru a crește nivelul de informare și a extinde numărul de companii și instituții publice care vor colecta selectiv deșeurile din surse de lumină. Implicit, vor scădea cantitățile de deșeuri care ajung în gropile de gunoi, poluând. Aceste deșeuri – deseori conținând substanțe periculoase – vor fi, în schimb, reciclate respectând siguranța mediului și a populației.
Pentru informații suplimentare: www.huro-cbc.eu;  www.borderlight.org
Proiectul este implementat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 (www.huro-cbc.eu) și este finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, completat de co-finanțarea națională a celor două state membre participante în program, Ungaria și România. Obiectivul general al Programului este de a apropia actori economici, persoane și comunități, cu scopul de a exploata mai eficient oportunitățile oferite de dezvoltarea comună a zonei de frontieră.
Conținutul acestui comunicat de presă nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene.
Despre Recolamp
Recolamp este o organizație non-profit înființată în septembrie 2007, autorizată de Ministerul Mediului și Pădurilor, ce are ca membri fondatori companiile: General Electric, Narva, Osram și Philips. Misiunea organizației constă în preluarea de la producători a responsabilității privind gestionarea deșeurilor de surse de lumină, colectarea și reciclarea becurilor economice și a tuburilor fluorescente arse în condiții de siguranță pentru mediu și sănătatea populației.
www.recolamp.ro
Despre Electro-Coord Ungaria
Asociatia Electro - Coord Ungaria își asumă responsabilitatea de management al DEEE-urilor pentru producătorii și distribuitorii de echipamente electrice, electronice și electrocasnice. Electro-Coord Ungaria comunică prin Rețeaua Națională cu reciclatorii care prelucreză deșeurile în conformitate cu standardele europene. Cea mai mare parte a materialelor din deșeuri sunt recuperate și reintră în producție. Electro -  Coord Ungaria este o organizație deschisă să preia obligațiile legale ale producătorilor în vederea colectării și reciclării deșeurilor din echipamente electrice, electronice și electro-casnice. www.electro-coord.hu Alina Ștefan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:41 Ora standard a Europei de Est