Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința comună a Senatului Universității din Oradea și a Consiliului de Administrație

Luni, 12 martie

Ședința comună a Senatului Universității din Oradea și a Consiliului de Administrație

Senatul Universității din Oradea (UO) și Consiliul de Administrație s-au întrunit luni, 12 martie 2012, în Aula Magna, într-o ședință comună în care rectorul Cornel Antal a vorbit despre ordinul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) privind neconfirmarea în funcție.

Ședința a avut loc la inițiativa conducerii Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării la care au fost invitați și directorii departamentelor didactice din cadrul tuturor facultăților.
Argumentele invocate de către rector au fost cele prezentate în cadrul conferinței de presă susținută joi, 8 martie 2012.
Senatul UO a desemnat un ordonator de credite pe care îl va propune MECTS
După încheierea ședinței comune ambele structuri și-au continuat separat activitățile. Unul din punctele de pe ordinea de zi a Senatului UO a fost acela de a propune și alege un ordonator de credite.
Necesitatea propunerii unui ordonator de credite vine ca urmare a renunțării rectorului Cornel Antal de a-și exercita mandatul până la final (mandatul actual se încheie în 30 martie 2012), intenție exprimată în scris printr-o adresă trimisă Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului în care se specifică: „prin adresa 3161 din 9 martie 2012 trimisă Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului  și Sportului (MECTS) am renunțat la ducerea până la final a mandatului de rector în exercițiu, începând cu data numirii prin ordin de către MECTS a unui ordonator de credite la propunerea Senatului universitar. Ca urmare, rog Senatul universitar să propună ministerului un ordonator de credite până la alegerea și confirmarea noului rector”.
Prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău - ordonator de credite
Rectorul Cornel Antal a luat această decizie motivând: „doresc și pe mai departe buna funcționare a Universității din Oradea astfel încât activitatea ei să decurgă în condiții optime. Ordonatorul de credite propus de către Senat va fi persoana care va îndeplini atribuțiile de rector, va reprezenta instituția și va lua decizii în numele universității”.
Senatorii au înaintat patru propuneri, prof.univ.dr. Sanda Filip, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău, prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu și prof. univ. dr. Iacob Hanțiu, care au fost supuse votului. Prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău a luat cele mai multe voturi, 35.
În zilele următoare președintele Senatului UO va înainta MECTS propunerea ca prof .univ. dr. ing. Constantin Bungău să fie ordonator de credite al Universității din Oradea, care necesită aprobarea ministrului. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:23 Ora standard a Europei de Est