Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pe meleaguri moldave

Elevi din Marghita

Pe meleaguri moldave

Depășind stadiul de corespondență, elevi ai Grupului Școlar Agricol „Horea” din Marghita au făcut o incursiune pe meleaguri moldave, în perioada 15-20 februarie, având un prim schimb de experiență cu partenerii lor de proiect de la Liceul „Bogdan Vodă” din comuna Hălăucești, județul Iași.

„Prietenii mei de departe”

Cea de-a doua etapă a proiectului nostru școlar, sugestiv intitulat „Prietenii mei de departe”, a însemnat zile memorabile petrecute în frumoasele ținuturi ale Ieșilor și Neamțului, ce mustesc de istorie, pe urmele pașilor lui Eminescu și Creangă, vrăjiți și învăluiți de „Balada” lui Ciprian Porumbescu. Precum cetitul cărților, aceeași plăcută zăbavă e și parcurgerea cu sufletul a monumentalelor așezăminte, muzee și alte instituții culturale, cetăți și mănăstiri, adevărate enciclopedii nescrise ale neamului românesc și creștinesc. La fiecare pas ni se deschidea o nouă filă, așa încât elevii noștri au avut parte de nenumărate lecții pe viu, greu de explicat. Avut-am și lecții la propriu, lecții deschise de dirigenție („Sunt unic”), de chimie („Chimia frumuseții – frumusețea chimiei”), seminarii pe diferite teme (Drogurile, Tradiții și obiceiuri), scenete (parodii după „Scufița Roșie” și „Albă ca Zăpada”), dar mai cu seamă tot ceea ce am văzut în excursii și vizite ni s-a așezat în ungherele sufletului, locuri sfinte de baladă din județul Neamț (pe tărâmul poveștii, acolo unde cultura este concentrată pe metru pătrat) și din inima Ieșilor, Casa memorială a lui Ion Creangă din Humulești și Hanul Ancuței, mănăstirile Neamț, Sihăstria și Secu, dar și Cetatea Neamțului, Palatul Culturii (unde am vizitat secția de pictură, cu expoziția de lucrări ale lui Corneliu Baba), Muzeul Literaturii Române, Copoul, Grădina Botanică...
De toate aceste frumuseți și bogății naturale (și spirituale) ne-am bucurat din plin atât noi, dascălii (membri ai echipei de proiect: Diana și Valeriu Laslău, Liana Coroianu–coordonator de proiect), cât și elevii (Adelina Pop, Bogdan Blidar, Ionuț Boșca, Andrea Bonaș, Simona Tolnoi , Nicolae Purdea, Flaviu Iuhas, Andrea Kelemen, Anca Șanta, Călin Băican, Codruța Pop, Andrei Miron și Sergiu Cociuba).
A fost o experiență magnifică. „Am învățat că profesorii colegi și elevii pot fi niște colaboratori minunați”, după cum spunea coordonatoarea de proiect de la Liceul „Bogdan Vodă”, prof. Anca Aparaschivei.

prof. Liana Coroianu

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:57 Ora standard a Europei de Est