Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu sufletul însetat de binecuvântare...

Iar și iară... cu frângerea dintâi...

Cu sufletul însetat de binecuvântare...

„Nu visa că vei ajunge. Visează că ești... Nu orice vis este adevărat, dar orice lucru adevărat e parte din Marele Vis. Visul minții construiește castele. Visul inimii le luminează”.

Fiecare lucru ce ni se întâmplă în viață are rostul lui, locul lui, melodia lui în casa sufletului... Spre unele cântece ne întoarcem mereu... iar și iară... cu frângerea dintâi... cu sufletul însetat de binecuvântare...
Un loc ia lângă sufletul meu, prietene și lasă-i clipei răgaz... E primăvară iar! E primăvară-n suflet și pe margine de drum... Timid, abia șoptit, primăvara ne învăluie în mireasmă de viață viitoare și certitudinea sosirii ei ne umple sufletul cu bucurie și așteptare... așteptarea unei noi rodiri care să ne împlinească, să închidă cercul...
 Îmi cunosc ziua nașterii, iar pe cea a morții mi-o aștept... sufletul prin gânduri mi-l deșir... blând și duios, șterg praful scoțând la lumină căldura anilor rămași în urma pașilor mei...
 Am pornit din casa copilăriei în căutarea mea și nu mi-a fost ușor... A fost un drum lung, anevoios, mărăcini la tot pasul, mulți bolovani pe margine... și nu o dată mi-am ascultat plângând genunchii juliți... Au fost dăți când m-am îndoit că știu încotro mă îndrept, dar mă opream din drum, priveam îndărăt, la locul de unde vin și porneam mai departe... crâmpeie de vise spulberate îmi  ostoiau dorul și durerea, dar înțelegeam că înainte de a-mi înălța zborul asemeni fluturelui, trebuia să învăț să mă târăsc asemeni omidei... Am învățat să trăiesc viața cu iubire și umor... Iubire, ca să pot înțelege... Umor, ca să pot rezista...
 An de an, primăvara năștea muguri noi pe trupul meu însângerat și înfrigurată îmi așteptam înflorirea... clipa în care voi putea să dărui și să mă dărui celor de lângă mine...și n-a fost clipă de risipă... Se spune că nu există înălțimi de neatins, ci doar aripi prea scurte... De câte ori oare nu facem noi ca aceste aripi să fie prea scurte, pentru că renunțăm la vise sau suntem siliți s-o facem din teama de-a nu fi răniți? Dar te întreb, dacă nu am cunoaște suferința, am mai ști aprecia bucuria, lucrurile ce contează cu adevărat în viață? Din păcate, ne-am obișnuit să trăim în încăperi și să nu vedem decât ferestrele de lângă noi...uităm să privim soarele, lumina... nu mai știm privi zborul, amplitudinea...
 Ne rătăcim într-o lume măcinată de griji și de nevoi și uităm cine suntem cu adevărat, uităm visul dintâi și învățăm să fim nefericiți...
 Ai privit vreodată cerul? Cât e de înalt! Și ce adânc e! Te-ai lăsat mângâiat de gingășia și frumusețea unei muzici ce s-a lipit cândva de tine, redescoperind în ea trăiri închise-n adâncuri nebănuite de suflet? Ai privit în ochii unui copil? Ai învățat să descifrezi copilăria? Să vezi cum, cu ochișori nevinovați, ei știu să deschidă poarta dintre primăvară și vară lăsând să apară toate florile, printre ele și picurii ploii prinzând în zbor visele lor de copiii...? Ce simplu ar fi dacă nu am renunța atât de lesne la copilul din noi! Am ști atunci să fim mulțumiți fără un motiv anume, să nu stăm o clipă locului și să punem întrebări, pentru că atunci când pui o întrebare luminezi lumea... am învăța să cerem cu insistență ceea ce ne dorim cu ardoare și să luptăm pentru fiecare vis...
 A sosit primăvara! Prieten drag, bucură-te! Dansează, cântă, iubește... dă frâu liber copilului din tine, învață să râzi sau să plângi cu cel de lângă tine, scutură-ți tristețea, învață să „vezi” în jurul tău... Nu e nimeni care să-ți aprecieze dăruirea? Nu-i nimic! Nu lăsa pe nimeni să-ți întineze sufletul obligându-te să-l urăști, ci acceptă totul drept și firesc, cu demnitate...
 Prieten drag, să ai o primăvară frumoasă și blândă, asemeni sufletului unui copil, pulsând de viață și rodiri întru împlinirea ta și bucuria celor din jur... Am scris mult, am dat năvală peste tine ca florile primăverii peste întinderi, dar mi-a fost dor să stăm de vorbă... mi-a fost dor să îmi așez preț de câteva clipe sufletul în palma ta... (Anna)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:35:20 Ora standard a Europei de Est