Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc

Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont” (ANPPO) Oradea

Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc

Miercuri, 29 februarie 2012, la sala de ședințe a Consiliului Județean Bihor, a avut loc Conferința de lansare a Asociației Naționale a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont” (ANPPO) Oradea, având ca temă „Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc.

Lansarea s-a realizat în colaborare cu Consiliul Județean Bihor, Universitatea din Oradea – Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științe ale Educației, Departamentul de Psihologie, Inspectoratul Județean Bihor și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea, fiind onorată de prezența unor distinși invitați: reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor, consilierii Pășcuți Laurențiu și Bejan Loredana, reprezentați ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor – inspector școlar general adjunct, prof. Ungur Nicolae Marcel și inspector școlar de specialitate - prof. Gyori Doina, reprezentanți ai Universității din Oradea, conf. univ. dr. Chelemen Ioan, conf. univ. dr. Blândul Valentin, lector univ. dr. Drugaș Marius, lect. univ. drd. Peter Karla, prep. univ. drd. Onicaș Raluca, prep. univ. drd. Perțe Andra, prof. dr. Tiurbe Virginia - director al Casei Corpului Didactic și prof. Hinț Simina – director C.J.R.A.E. Bihor...
În deschiderea adunării au luat cuvântul prof. dr. Marușca Angela Ioana - președintele asociației și prof. Drugaș Ioana – vicepreședinte al asociației (membri fondatori), care au prezentat misiunea și obiectivele asociației, beneficiarii și structura organizatorică; desemnarea membrilor de onoare ai ANPPO s-a realizat cu înmânarea de diplome.
În cadrul evenimentului a avut loc și o lansare de carte: „Poezia dragă mie, Mă învață tot ce știe!” – o culegere de poezii terapeutice pentru copii, avându-le ca autoare pe prof. Drugaș Ioana și prof. Potra Ioana Grațiana.
A urmat o sesiune plenară în care s-au abordat diferite teme, prezentate atât de către invitați, cât și de către membrii asociației. Prima sesiune plenară i-a avut ca moderatori pe dna prof. Doina Gyori - inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor și pe prof. psihopedagog Ioana Drugaș, a doua sesiune plenară fiind condusă de lector univ. drd. Karla Peter și vicepreședintele ANPPO, dna prof. Elena Erdeli (director adjunct al Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”). În cadrul celei de-a doua sesiuni s-au prezentat proiectele ce se desfășoară la nivelul C.S.E.I. „Orizont”: „S.O.S Natura”- proiect multilateral Comenius (coordonat de prof. Petruț Raluca și Erdeli Elena); „Magia naturii ne invită la joacă”- proiect multilateral Comenius (prof. Balla Eniko și prof. dr. Marușca Angela Ioana); Jurnal…de festival – Festivalul Național „Flori de mai” (prof. Ficuț Adriana); „Nașterea Domnului - dar de Crăciun” (prof. Cristea Cristina și Maier Daniela); „Inimi pentru inimi” - proiect cu implicare națională dedicat Zilei Internaționale a Persoanelor cu Handicap (prof. Maier Daniela); „Curiozitate și adevăr” (prof. Denes Melinda); „Cu părinții alături”- proiect educațional al profesorilor de sprijin și itineranți (prof. Benyi Carmen și prof. Ungur Maria); „Podul prieteniei” - proiect concurs internațional (coordonat de prof. Erdeli Elena).
Bune practici ale profesorului psihopedagog
La ultimul punct al programului conferinței, intitulat „Bune practici ale profesorului psihopedagog”, au fost prezentate modele de activități practice desfășurate la clasă sau în cadrul proiectelor educaționale, inclusiv proiectul Comenius.
Alături de membrii fondatori (prof. dr. Marușca Angela Ioana, prof. Drugaș Ioana, contabilul șef Hodișan Florica) și invitați, la conferință au participat
membrii ANPPO (de la C.S.E.I. „Orizont”): prof. psihoped. Petruț Raluca, prof. psihoped. Canalaș Liliana, prof. psihoped. Turcuș Sanda, prof. ed. Bealcovschi Mariana, prof. psihoped. Mladin Nicoleta, prof. psihoped. Deneș Melinda, prof. psihoped. Badea Mariana, prof. psihoped. Pup Adelina, prof. psihoped. Ursuț Mirela, precum și profesori - directori de la celelalte centre școlare pentru educație incluzivă și grupuri școlare orădene (prof. Vese Alina, prof. ing. Varga Ileana, prof.  Lezeu Rodica, prof. Moldovan Mihaela, prof. Ficuț Silvia, prof. Carmen Ilisie și alții).
Membrii Comitetului de organizare și desfășurare al ANPPO mulțumesc tuturor colaboratorilor și partenerilor din celelalte județe (Cluj și Timiș), dornici să se implice în activitățile ce se vor desfășura în cadrul celor patru departamente: proiecte și parteneriate, cercetare și formare, publicații și programe terapeutice recuperatorii.
Și pentru că astăzi este 1 Martie, dorim să vă mai dăm o veste... pe post de „mărțișor”: a apărut primul număr al revistei „Inimi pentru inimi” (tot un simbol al primăverii și iubirii). Echipa de redacție mulțumește tuturor celor care s-au implicat, iar coordonatoarea de proiect (prof. Daniela Maier) îi felicită și se mândrește cu toți colaboratorii plini de creativitate, entuziasm și dăruire. (Maria Ungur)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:54:11 Ora standard a Europei de Est