Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Teatrul pentru liceeni”, la Casa Tineretului

Viața de liceu

Concursul „Teatrul pentru liceeni”, la Casa Tineretului

Marți, 28 februarie 2012, la Casa Tineretului din Oradea, a avut loc concursul „Teatrul pentru liceeni”, organizat de Consiliul Județean al Elevilor Bihor.

Acest proiect a fost demarat în cadrul unei ședințe a C.J.E., în cursul lunii ianuarie, unde președinții C.S.E. au fost informați cu privire la detaliile evenimentului. S-a stabilit tema „Viața de liceu” abordată într-un mod umoristic, fiind stabilită și durata scenetelor până la 10 minute. Președinții C.S.E. au avut oportunitatea de a-și alege proiectul, acesta fiind votat de către 17 licee, într-un final implicându-se 10 dintre ele, iar pe scenă au ajuns doar nouă (brâncușienii retrăgându-se pe ultima sută de metri): C.N. „Octavian Goga” din Marghita, C.T. Vadu – Crișului, Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Lic. Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, C.N. „Emanuil Gojdu”, Lic. T. „Ady Endre”, C.N. „Iosif  Vulcan”, C.N. „Mihai Eminescu” și C.N. „Avram Iancu” din Ștei.
C.J.E. Bihor a ales aceasta temă dorind să reliefeze viața de liceu din vremurile acestea, dar și să descopere problemele cu care elevii se confruntă. În cadrul acestui eveniment, concurenții au avut ocazia de a-și exercita talentele artistice și totodată de a promova liceul la care studiază.
Una dintre regulile de bază ale acestui concurs a fost aceea de a nu se utiliza tutun, alcool sau de a plasa produse în cadrul scenetei.
Pe primul loc – Lic. Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu”
Juriul a fost format din trei membri: Darius Domocoș (instructor cu experiență națională și internațională, reprezentant al Casei Tineretului); Carina Ochiș (președinte al Parlamentului European pentru Tineret Bihor, actualmente studentă la Londra) și Remus Toderici (fotograf și reporter la ziarul „Crișana”). În urma deliberării, elevii Colegiului Național „Octavian Goga” din Marghita au ocupat locul al III-lea, pe locul al II-lea s-a situat Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, iar ocupanții locului I au fost elevii Liceului Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea.
Câștigătorii primelor trei locuri au fost răsplătiți cu premii constând în DVD-uri și cărți.
Președintele C.J.E. Bihor, Andrei Novac, s-a arătat mulțumit de prestația actorilor, felicitându-i în mod deosebit pe câștigători, dar regretă absența reprezentanților celor opt licee.
Ca membru al juriului (cu experiență și competență în domeniu), Darius Domocoș avea să aprecieze faptul că în toate cazurile, „actorii interpreți au manifestat creativitate și originalitate, atât în interpretare, cât și în mesaj, îmbinând tradiționalul și conservatorismul unor profesori cu exuberanța, fițele și spiritul tânăr, înclinat spre modernitate ale liceenilor”. (Carla Cinthia Domokoș & Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Teatrul pentru liceeni”, la Casa Tineretului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:42:28 Ora standard a Europei de Est