Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Iar și iară... clasa pregătitoare!

O nouă conferință de presă

Iar și iară... clasa pregătitoare!

O nouă conferință de presă Iar și iară... clasa pregătitoare! Cred că în învățământ nu mai e nimic de discutat decât despre clasa pregătitoare!!! Iar problema a devenit, după cum „cugetă” unii, o „isterie” națională!

Cât e ziua de mare, telefonul verde sună în neștire la I.S.J. Bihor, dacă tot e gratuit, nu-i așa? Din 23 ianuarie s-au primit 345 de apeluri. Unii chiar sună să se afle în treabă și să țină inspectorii țintuiți de telefon, de parcă nu ar avea ceva mai bun de făcut!
La conferința de presă de vineri (24 februarie 2012), inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, a pus din nou pe tapet clasa pregătitoare.
O nouă redimensionare a planului de școlarizare
S-au reorganizat circumscripțiile școlare, făcându-se arondarea străzilor din jurul școlilor, folosindu-se date de la evidența populației. „Nu s-a putut stabili cu exactitate câți copii vor merge la secția maghiară și câți la secția română. Am furnizat școlilor și listele de la grădinițe. Am solicitat directorilor de școli să afișeze la unitatea de învățământ arondarea străzilor. Până în 29 februarie trebuie să redimensionăm planul de școlarizare. Ni se arată că la unele școli va trebui să dăm mai multe clase...”.
Evaluarea psihosomatică a copiilor
Tot până în 29 februarie, copiii trebuie să se prezinte pentru evaluarea psihosomatică în unul din cele 15 centre existente la nivel de județ.
Din cei 248 de copii evaluați psihosomatic, 43 au primit recomandare pentru clasa I, 194 pentru clasa pregătitoare, iar 11 pentru a urma grupa mare la grădiniță.
Dacă copilul împlinește 6 ani până la 1 septembrie, el poate fi înscris în clasa I. E vorba în primul rând de responsabilitatea părintelui care ia decizia.
Invitată la conferința de presă, dna Simina Hinț (specialist, reprezentant al CJRAE) ne-a vorbit despre evaluarea psihosomatică, despre cele două probe de evaluare cu 12 și respectiv 14 itemi (timp de evaluare, circa 30 - 40 de minute), 12 itemi pentru copiii care nu au împlinit 6 ani și 14 pentru cei care au peste 6 ani. Din echipa de evaluare fac parte psihologi școlari, educatoare și învățători (institutori, profesori)
Ce se evaluează?
Funcționarea cognitivă, atenția memoria, recunoașterea culorilor, formelor geometrice, puterea de concentrare, deprinderile matematice, un limbaj adecvat, motricitatea, dar mai cu seamă competențele sociale și emoționale, relaționarea cu psihologul, educatoarea și învățătorul. Potrivit grilelor de calcul MECTS, un copil va avea succes la școală dacă reușește să ajungă la 75 la sută din itemii fiecărei probe. Tot ce depășește 75 la sută trece în clasa pregătitoare sau în clasa I, dacă nu, vor merge în grupa mare. Potrivit listelor, 1.056 de copii ar trebui să fie evaluați până în 29 februarie. După această dată, la nivel de județ va mai rămâne doar un singur centru de evaluare psihosomatică, din cele 15 existente la această oră. (Ovidiu DAN)  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:08 Ora standard a Europei de Est