Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă

Astăzi și mâine, la Palatul Național al Copiilor din București

Cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă

În perioada 24 - 25 februarie 2012, Ambasada Spaniei în România (prin Biroul Atașat Învățământ, Cultură și Sport), Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Primăria Municipiului București organizează la Palatul Național al Copiilor din București, cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă.

Deschiderea va avea loc astăzi (vineri, 24 februarie), la ora 10.00, la sala mică, în prezența Excelenței Sale, domnul ambasador al Spaniei la București, Estanislao de Grandes Pascual, directorul general al Direcției Generale de Învățământ și Educație pe tot Parcursul Vieții, doamna Liliana Preoteasa, dl președinte al Centrului de Proiecte și Programe Educaționale pentru Copii și Tineret, Florin Diaconescu, dl director executiv al Direcției Cultură, Învățământ și Turism a Primăriei Municipiului București, Emanuel Alecsandru Papageorgiu.
 Obiectivul acestui eveniment teatral este prezentarea grupurilor de teatru din unitățile de învățământ în care se susține bacalaureat spaniol. Fiecare grup de teatru va prezenta o piesă de teatru, scrisă de un autor spaniol. Piesele vor fi prezentate în limba spaniolă. Câștigătorii primelor două  locuri vor reprezenta România la cea de-a XIX-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru Școlar în Limba Spaniolă, ce va avea loc la Varșovia (în Polonia), în perioada 21-28 aprilie 2012.
Cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă va fi deschisă într-un spațiu est-european pentru a sărbători și împărtăși, prin intermediul teatrului și glasurilor de copii, acele povestioare care de-a lungul anilor au fost prezente în istoria teatrului spaniol și care au însoțit viața popoarelor inclusiv în etapele în care intoleranța făcea dificilă prezentarea lor în public.
Acest eveniment am dori să fie un mod de a interveni asupra realității istorice a lumii contemporane spaniole. Activitatea care începe acum are în vedere, de asemenea, acțiuni posterioare.
Oradea este reprezentată de trupa Colegiului Național „Iosif Vulcan”
 La acest festival vor participa următoarele grupuri de teatru care vor interpreta următoarele piese de teatru: Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”  din București, „Tu vida en 65 minutos”, de Albert Espinosa; Colegiul Național „Iulia Hașdeu” din București, „La dama del Alba”, de Alejandro Casona, Grupul Școlar „Doamna Chiajna” din Ilfov, „El dván”, de Carlos Etxeba, Colegiul Național „Unirea” din Brașov, „De verdad somos libres?”, de José Luis Vega Encabo, Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, „Maribel y la extraña familia”, de Miguel Mihura, Colegiul Național „Jean Monnet” din Ploiești, „Cuadros de amor y humor, al fresco”, de José Luis Alonso de Santos, Liceul Teoretic „Eugen Pora” din Cluj-Napoca, „Amor de don Perlimplin, con Belisa en su jardín”, de Federico García Lorca, Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timișoara, „La nieve es un lugar”, de San Jorge Gonzalo Hernández, Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iași, „Encuentro en Salamanca”, de autorii spanioli Juan Mayorga y Antonio Alamo, Colegiul Național „Carol I” din Craiova, „Me gustaría decirle una cosita a ese Lorca...”, de Federico García Lorca și adaptată de Antonio Guerrero.
Ministerul Educației, Culturii și Sportului din Spania, prin intermediul Biroului Atașat Învățământ al Ambasadei Spaniei la București, va înmâna un premiu de 800 euro, câștigătorilor primului și celui de-al doilea loc la Festivalul Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă și de asemenea, va înmâna câte o diplomă de participare tuturor concurenților la această ediție a festivalului.  
Grupurile de teatru câștigătoare, care vor participa la cea de-a XIX-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru Școlar în Limba Spaniolă, de la Varșovia, vor avea acoperite toate cheltuielile de cazare, masă și intrări la obiective turistice. Ediția XVIII-a a avut loc la Moscova și România a fost reprezentată de grupul de teatru al Colegiului Național „Iulia Hașdeu” din București și grupul de teatru al Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iași.
Primăria Municipiului București, prin Centrul de Proiecte și Programe Educaționale pentru copii și tineret, va oferi premii grupurilor care vor câștiga primul și cel de-al doilea loc. De asemenea, prin intermediul Direcției Cultură, Învățământ și Turism a Primăriei Municipiului București, vor primi premii: cel mai bun actor, actriță, decor, costume și dicție în limba spaniolă, cel mai bun regizor, precum și elevii care fac parte din grupurile de teatru care vor obține primul și cel de-al doilea loc în cadrul Festivalului Național de Teatru Școlar în Limba Spaniolă.
P.S. Cristina, Larisa, Gabriela, Bianca, Giulia, Alisa, Denisa, Renata, Sonia și doamna profesor Rodica Pop, Oradea și Bihorul vă susțin! (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:13 Ora standard a Europei de Est