Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Metode interactive de grup”

Miercuri, la Grădinița nr. 31 din Oradea

„Metode interactive de grup”

Astăzi (miercuri, 28 noiembrie 2007), la Grădinița nr. 31 (grădiniță cu program prelungit) s-a desfășurat cercul pedagogic al educatoarelor, la care au participat educatoare de la grădinițele nr. 44, 55, 25, 14, 18, 37, 43, 27, 36, 11, 31 și Grădinița de Ambliopi, după cum ne-a spus directoarea Grădiniței nr. 31, institutor Viorica Turcuț. Tema cercului – „Metode interactive de grup”.

Pledoarie pentru schimbare
În cadrul activității demonstrative – „Balada unui greier mic”, de George Topârceanu, institutor Nicoleta Crăciun a prezentat un model de interactivitate, împărțind copiii în trei grupe, fiecare grupă avea sarcini diferite de lucru, dar care slujeau aceluiași scop. Astfel că, prin metode procedee și mijloace variate s-au urmărit: educarea limbajului, educația plastică, îmbogățirea vocabularului, trezirea de emoții, și cultivarea unor atitudini pozitive”, ne-a declarat dna directoare Viorica Turcuț.
Detaliind cele prezentate în sinteză de doamna directoare, vom urmări în linii mari filmul lecției.
Prin activitate frontală, copiii au trecut în revistă materialul didactic (natural) expus în sală: multe frunze, de toate categorii și culorile, verzi, galbene și moarte, dovleci, știuleți…, cele două personaje principale (greierele, cu vioara, și furnicuța, cu coșulețul), precum și frunzele speciale care indicau atelierele de lucru. Trecând în formație de cerc, și plimbând o frunză din mână în mână (ca pe o ștafetă), au fost recapitulate semnele toamnei, după care s-a trecut la constituirea celor trei grupe, după culoarea frunzei pe care fiecare o avea prinsă în piept.
"Balada unui greier mic"
 Pe un fundal muzical, Nicoleta a citit „Balada unui greier mic”, timp în care greierele cânta la vioară, iar furnicuța aduna provizii în coșuleț. În grupă, fiecare copil știa ce are de făcut. La o măsuță, unii desenau personajele principale și semnele toamnei, la o alta s-a realizat un colaj de toamnă, iar jos pe covor, în cea de-a treia grupă se pasa mingea de la unul la altul punându-se întrebări și răspunzând pe marginea conținutului poeziei. Activitatea s-a încheiat cu aprecieri pozitive, pe grupe și individual, iar copiii s-au retras mulțumiți știind că au lucrat bine și cu folos, în sala alăturată așteptându-i recompensa.
În partea a doua a lecției, inst. Carmen Popa (de la Grădinița nr. 44), în calitatea sa de formator, a prezentat referatul cu tema cercului pedagogic: „Metode interactive de grup – cooperare și competiție”, făcând o pledoarie pentru schimbare, și lansând o provocare la dezbaterea temei.   
 În discuțiile care au urmat, educatoarele au analizat lecția prin prisma temei cercului și a referatului prezentat, dar mai cu seamă au împărtășit din experiența lor de la clasă, în lumina reformei învățământului și alinierii sale la noile cerințe europene.
La final, doamna directoare Viorica Turcuț s-a arătat mulțumită de reușita manifestării pe care a găzduit-o și organizat-o colectivul de cadre didactice al Grădiniței nr. 31. (Ovidiu Dan)P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Metode interactive de grup”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:08 Ora standard a Europei de Est