Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O sută de zile de învățământ Freinet

Premiera națională din toamnă își arată primele roade... în iarnă!

O sută de zile de învățământ Freinet

În toamnă, la începutul acestui an școlar, scriam despre premiera națională de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea – înființarea primelor două clase gimnaziale Freinet din țară!

Luni (20 februarie 2012), în cele patru clase Freinet (din cele cinci existente la nivelul școlii), au fost sărbătorite primele o sută de zile de școală în alternativa pedagogică Freinet. Așadar, la nivelul Școlii nr. 11 din Oradea funcționează cinci clase de învățământ Freinet: clasa I A – înv. prof. Marcela Gherghel, clasa I B (secția maghiară, înv. Loscher Ildiko), clasa a II-a B (secția maghiară, înv. Kor Maria) și două clase de-a V-a: a V-a A – secția română, prof. diriginte Ciogu Zoia și a V-a B – secția maghiară, prof. diriginte Coroianu Agnes (fiind singura școală din județul Bihor în care a fost implementată această alternativă pedagogică), pe lângă alternativa Step by step (o clasă) și 31 de clase de învățământ tradițional, clasic.
„Dacă la alternativa Step by step nu vorbim încă despre o continuitate și la gimnaziu, în cazul claselor Freinet asigurăm continuitatea. Actualele clase I vor absolvi nouă clase în alternativa pedagogică Freinet, a ținut să sublinieze doamna director, prof. drd. Adelina Iacob.
Profesorii care implementează pedagogia Freinet au formarea corespunzătoare, respectiv avizul A.R.S.M. (Asociația Română pentru o Școală Modernă) „Celestin Freinet” Timișoara.
Răspundem astfel unor cerințe care se regăsesc în textul noii legi (Legea Educației Naționale nr. 1/ 2011) – pluralismul educațional, tratarea individualizată, precum și investiția pe linia profilului conturat în idealul educațional stipulat de noua lege. Toate acestea în condițiile în care respectăm curriculumul național; deși avem tehnici specifice de evaluare, competențele elevilor sunt convertite în note, a mai precizat doamna director.
Ne-am bucurat și ne bucurăm de susținerea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a dlui inspector școlar general, profesor Dorel Luca, dar și a consilierilor locali, membri ai consiliului de administrație al școlii noastre, dl Liviu Andrica și dl Szabo Jozsef”.
„Visați să modernizați viața clasei”?
Vorbind despre această pedagogie, considerăm potrivit să ne reamintim esența sa: Fiecare copil învață în ritmul său; grupul de elevi descoperă singur cunoștințele; clasa este deschisă către lumea înconjurătoare; copiii sunt în interrelații cu alți copii și adulți în procesul de învățare.
Principiile pedagogiei Freinet: pedagogie centrată pe copil, pedagogia muncii motivate, pedagogie personalizată, pedagogia comunicării și cooperării.
Tehnici: jurnalul școlar, textul liber, corespondența școlară, ancheta documentară, exprimarea plastică, exprimarea corporală, creația manuală, exprimarea dramatică și ieșirea școlară.
Forme de organizare: clasa cooperativă, munca în echipă, trăiește-ți proiectul. Clasa cooperativă e o instituție cu structurile sale, regulile sale și funcționarea sa democratică.  
„Sărbătoare și floare” – la clasa I A
La clasa I A ( înv. prof. Marcela Gherghel), ziua de luni a fost o zi specială, care a debutat cu obișnuita întâlnire de dimineață (cu rugăciunea), întâlnire condusă de eleva Diana Herlaș – în calitate de președinte al zilei, ajutată de Carina Mocan (în postura de secretar) și Andreea Dulău (în rol de observator).
Activitatea pe grupe (patru grupe) a purtat genericul „Sărbătoare și floare”, în sensul că toate gândurile și bucuria zilei aniversare au fost exprimate prin desen, adică o exprimare plastică; fiecare a desenat pe câte o petală, după care din cinci petale s-a constituit o floare; fiecare grupă a avut floarea sa. La ceas de sărbătoare, ei au primit vizita colegilor de la alternativa Step by step, care au venit să-i felicite.
Următoarea activitate a fost exprimarea literară scrisă, intitulată „Clasa mea Freinet”, prilej cu care fiecare și-a exprimat bucuria în scris prin mesaje.
„La final, toate desenele și mesajele au fost expuse, iar la ora 12, părinții le-au putut admira și citi, înainte să fie pus tortul pe masă. Cu acest prilej am adaptat o frumoasă melodie, ca Imn al clasei noastre: „Freinet, tu ești/ Zâna (frumoasa) din povești/Tu reușești/ Vise să-mplinești!”, ne-a declarat doamna profesor Marcela Gherghel.
La clasa a V-a A, mesajele zilei de suflet au fost așternute pe frunzele unui copac – copacul clasei! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O sută de zile de învățământ Freinet.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 22:14:01 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...