Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prin prietenie cauți o evadare...

Anna ridică prietenia la rang de Majestate!

Prin prietenie cauți o evadare...

Prieten drag, ne cunoaștem de-o viață (vorba cântecului)! Sau, cel puțin asta simt...
Și mi-e dragă clipa asta...

Mi-am amintit o dată în plus (dacă mai era nevoie), că viața e aidoma unei ore de matematică: aduni, scazi, înmulțești, împarți... și la un moment dat îți dai seama că ai încurcat calculele și ai vrea s-o iei de la capăt, să refaci totul, dar... sună de ieșire! De aceea îmi place cât sunt încă aici, dacă pot să fac cuiva un bine, dacă pot să spun cuiva „mi-e dor” sau „te iubesc”... s-o fac fără zăbavă, mâine s-ar putea să nu mai trec pe-aici...
Îmi place să fac multe călătorii îndărăt, nu pentru că nu mă pot desprinde de trecut, ci pentru că acolo îmi sunt rădăcinile și fără rădăcini, nu poți înflori... Amintirile și speranța se pierd ultimele... de amintiri mă ciocnesc în fiecare zi, iar speranța înflorește de fiecare dată când aud un bocet, când văd o lacrimă, când simt un tremur, când miros frunzele uscate din parc, când îmi ating o rană abia vindecată...
Cândva, cineva îmi spunea că devii mai înțelept prin durere... Nu știu dacă am devenit mai înțeleaptă, dar durere am încercat destulă! Și totuși, oricâtă tristețe am strâns în mine, m-am străduit s-o fac dulce, am învățat să fac din fiecare suspin al meu să se nască un strigăt de bucurie în sufletul altcuiva... Am învățat să fac dragoste cu viața în fiecare clipă și să las roadele acestei iubiri să dăinuie prin anotimpuri și ploi...
Nu știu care a fost cel dintâi cuvânt pe care l-am rostit, nu știu când am pus prima întrebare, nu știu când am început să fiu, nu știu care va fi capătul drumului, nu știu să fi iubit fără să doară... Știu doar cu certitudine că, din când în când, Dumnezeu m-a binecuvântat cu suflete pereche, prieteni dragi ce mi-au înălțat sufletul, oameni în fața cărora am putut să mă „dezbrac” de cuvinte fără teama de-a fi ridicolă, oameni în palma cărora m-am așezat fără teamă, cu bune și rele, așa cum am fost... Oameni care au simțit și mi-au știut cântecul inimii... și mi l-au cântat atunci când eu i-am uitat cuvintele...
Prietenia! Prin ea prindem contur, gustăm bucurii nebănuite, devenim mai frumoși... Nimic nu este mai frumos, mai chinuitor de frumos decât o prietenie adevărată... Prin prietenie cauți o evadare din tine însăți, punți de legătură cu un alt suflet prin care să te descoperi și să te recunoști... încerci să cutezi, să speri, să năzuiești că vei putea într-o zi să-ți oferi puțină lumină, că vei oferi fericire și certitudine acolo unde vrea cu adevărat să primească...
Mulțumesc lui Dumnezeu pentru bucuria de-a fi făcut să crească și să se înalțe flacăra în sufletul meu la gândul că sunt unul din prietenii tăi, dragă cititorule!... Îți mulțumesc pentru că m-ai făcut să te iubesc, deși nu te cunosc!
Cu iubire de prieten... Anna

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:50 Ora standard a Europei de Est