Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”

Vineri, Facultatea de Protecția Mediului a organizat

Simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”

Departamentul „Ingineria Mediului” din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea a organizat vineri (17 februarie 2012), la Hotel-Restaurant „Melody”, simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”.

Din prezidiul conferinței au făcut parte: prof. univ. dr. Ioan Mintaș, prodecanul Facultății de Protecția Mediului, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, expert intern și coordonatorul P.A. al proiectului, prof. univ. dr. ing. Csep Nicolae Ioan, asistentul managerului de proiect și expert intern al proiectului, prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu, expert intern al proiectului.
În deschiderea lucrărilor simpozionului, coordonatorul de proiect, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, a făcut cunoscut scopul conferinței profesionale de închidere a proiectului, invitându-l pe prodecanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Ioan Mintaș, să ia cuvântul.
Dl prodecan a felicitat echipa de proiect și pe coordonatorul de proiect pentru rezultatele obținute și produsele finale realizate, după care s-a referit la noile reglementări intervenite în derularea și finanțarea proiectelor, subliniind faptul că vor trebui găsite soluții pentru autofinanțare.
În cuvântul său, dl prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu a apreciat importanța rezultatelor proiectului și a produselor finale, între care volumul „Eroziunea terenurilor în pantă din Bihor” - o lucrare de 200 de pagini – „un punct de reper pentru studenți, pentru specialiști și pentru toți cei interesați de strategia de protecție a solurilor, din țară, dar și din zona europeană”.
În cadrul primei prezentări în power point, dl prof. univ. dr. ing. Csep Nicolae Ioan a reluat datele generale ale proiectului „HURO 2007-2013: Cod  HURO/0901/135 - „Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”; Axa prioritară: 2. Întărirea coeziunii sociale și economice în regiunea de frontieră; Domeniul major de intervenție: 2.2. Promovarea cooperării în domeniul C+D și inovației
Acțiunea: 2.2.3. Cooperare între diferitele sectoare implicate în C+D;
Denumirea partenerului leader: Universitatea din Debrecen, Ungaria; Denumirea partenerului român: Universitatea din Oradea, România;
Durata derulării proiectului pe partea română: 1 martie 2011 – 29 februarie 2012; scopul proiectului: Elaborarea strategiei de protecție a solului pe baza directivelor UE în două teritorii diferite privind caracteristicile și exploatarea – câmpie, respectiv terenuri în pantă, defavorizate, cu condiții naturale nefavorabile (zona Nyirseg, Munții Bihorului); strategia elaborată cuprinde studiul eroziunii eoliene, eroziunea solului, compactarea solurilor, fertilizarea, schimbarea regimului de apă care duce la degradarea solurilor, regimul materiei organice, sistemul de exploatare, posibilitățile de ameliorare (bentonita, nămol din epurare, biogaz, respectiv agrotehnică adecvată terenurilor în pantă, fertilizare organo-minerală, îngrășăminte verzi)...; beneficiarii direcți și indirecți ai proiectului (Universitatea din Debrecen – ca partener leader și partenerul român – Universitatea din Oradea, prin Facultatea de Protecția Mediului), fiind subliniate bunele relații de colaborare care se dezvoltă de ani buni între cei doi parteneri în cadrul proiectelor transfrontaliere; membrii echipelor de proiect și sursele de co-finanțare; în partea a doua a prezentării, asistentul managerului de proiect s-a oprit asupra realizările pachetului de activități nr. 3 (pe subactivități).
1cm de sol se formează în 100 de ani!
În prezentarea sa, coordonatorul de proiect, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, a insistat pe realizările pachetului de activități nr. 8, evidențiind rezultatele obținute de membrii echipei de proiect, fiecare în domeniul cercetat, cu exemplificări susținute de grafice, tabele și imagini, precum: .8.1.Efectul eroziunii solului asupra proprietăților fizice ale solurilor (cercetat de conf. univ. dr. ing. Șandor Maria și prof. univ. dr. ing. Bucurean Elena); 8.2.Efectul eroziunii solului asupra proprietăților chimice ale solurilor în pantă (prof. univ. dr. ing. Ciobanu Gheorghe și prep. drd. ing. Vușcan Adrian); 8.3.Efectul eroziunii solului asupra regimului de apă al solurilor în pantă și al fertilității acestora (prof. univ. dr. ing. Sabău Nicu Cornel și șef. lucrări dr. ing. Borza Ioana); 8.4.Pierderea cantităților de sol pe terenurile în pantă și efectul eroziunii asupra producției plantelor (șef lucrări dr. ing. Brejea Radu și conf. univ. dr. ing. Bara Camelia); 8.5.Agrotehnica și regimul de fertilizare a terenurilor în pantă (prof. univ. dr. ing. Domuța Cornel și prof. univ. dr. ing. Ciobanu Cornelia), cu elaborarea PA 8/5, raport, asolamente diferite pentru terenurile în pantă, fertilizare ameliorativă, rotație și combinația acestora asupra caracteristicilor solurilor în pantă și a producției plantelor cultivate, tehnologii, precum și problemele protecției culturilor în pantă.
Prezentările au fost urmate de discuții și concluzii.
Să mai spunem că partea ungară va avea Conferința de închidere a activităților de proiect în 24 februarie 2012 la Universitatea din Debrecen, Centrul de Științe Agricole și Management Economic Aplicat. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:35 Ora standard a Europei de Est