Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ceremonia de predare/primire a mandatului de ministru al Educației

Declarațiile susținute de domnii Daniel Funeriu, Cătălin Baba și Mihai-Răzvan Ungureanu la

Ceremonia de predare/primire a mandatului de ministru al Educației

Vineri, 10 februarie 2012, a avut loc la sediul MECTS, ceremonia de predare/primire a mandatului de ministru al Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, între domnii Daniel Funeriu și Cătălin Baba.

Evenimentul s-a desfășurat în prezența primului-ministru, Mihai-Răzvan Ungureanu. Vă prezentăm în cele ce urmează, declarațiile susținute de cei trei demnitari.
Daniel Funeriu: Bună ziua, stimate domnule prim-ministru, stimate domnule ministru, doamnelor și domnilor directori generali, doamnelor și domnilor secretari de stat. În primul rând aș vrea să mulțumesc domnului prim-ministru Emil Boc, domnului președinte Traian Băsescu pentru sprijinul pe care l-au acordat întregii mele activități. Aș vrea să mulțumesc Comisiei Prezidențiale Miclea din care am făcut parte, pentru toată munca depusă înainte de venirea mea în minister și care a stat la baza conceptului pe care l-am dus înainte. Aș vrea să fac o foarte scurtă prezentare a lucrurilor care au fost făcute în acest minister în acești doi ani de mandat. În primul rând, proiectele finalizate - Legea Educației Naționale și toată legislația subsecventă care la ora actuală este cvasifinalizată. Învățământul profesional, care va începe din septembrie 2012, introducerea clasei pregătitoare, care va aduce către școală 20.000 de copii, care altfel nu ar fi mers într-un cadru școlar, modernizarea sistemului doctoral din România și aducerea sistemului doctoral în sfera valorilor, reformarea procedurilor de selecție a resursei umane din universități, procedura de abilitare, procedura de admitere la liceu și două lucruri extrem de importante, clasificarea universităților și ierarhizarea programelor de studii. Menționez, de asemenea Legea Cercetării, care a fost dată prin Ordonanță de Urgență și care acum este în dezbaterea Parlamentului, ordonanță care a permis clasificarea institutelor de cercetare în același mod în care au fost clasificate universitățile, acordarea de granturi de cercetare pe bază strict de calitate științifică. Nu pot să nu menționez readucerea școlii românești în sfera valorilor. Acesta a fost sensul bacalaureatului din 2011.
Domnule ministru, ați fost parte a acestei echipe, acum veți conduce aceeași echipă. După cum bine știți, sunt și o serie de documente care trebuie adoptate și puse în practică. Este vorba de tot ceea ce ține de procesul de formare și educație pe tot parcursul vieții. Lucrurile sunt demarate pentru reforma curriculară. De asemenea, masterul didactic, un lucru foarte important, este și el finalizat, va trebui doar adoptat, Codul drepturilor și obligațiilor studenților, care este finalizat, dar am ținut ca domnul ministru să fie cel care-l semnează, pentru că trebuie să se înscrie în această viziune, deschiderea posturilor în învățământul superior. Am ținut, de asemenea, ca aceste posturi să fie deschise de noile senate universitare care au legitimitate, pentru ca să nu mai facem promovări în stil tovărășesc cum se făceau pe vremuri în universități. Aș mai spune două lucruri, la nivel de cercetare: România a aderat la Centrul European pentru Cercetări Nucleare în mandatul meu. Sunt bucuros de acest lucru. Pe data de 8 februarie, a fost depusă la Bruxelles toată documentația pentru proiectul Extreme Light Infrastructure, proiectul cu LASER-ul de la Măgurele. Sper că în luna aprilie-mai veți avea onoarea, domnule ministru, domnule prim-ministru, domnule secretar de stat Ciuparu, să puneți prima piatră la LASER-ul de la Măgurele. Aș mai spune două cuvinte, dacă îmi permiteți, la Legea Educației Naționale, care cred că este un punct de cotitură pentru România. Aș vrea să vă adresez și un îndemn, domnule ministru, și o rugăminte, domnule prim-ministru: au fost foarte multe tentative în Parlament de modificare a Legii Educației. Din păcate, nici una nu a vizat o îmbunătățire, ci doar restaurarea unor interese pe care eu le-am numit ilegitime și care rămân ilegitime. Vă rog domnule prim-ministru, vă rog domnule ministru, să vă puneți în balanță toată greutatea politică pentru a menține stabilitatea Legii Educației Naționale. Timp de un an de zile această lege nu a fost modificată. Este poate pentru prima dată în România când o astfel de lege nu a fost modificată timp de un an de zile și încă o dată vă adresez rugămintea să vă puneți în balanță toată greutatea politică pentru acest deziderat. În final, încă o rugăminte: să nu faceți pași înapoi și să aveți tăria să nu faceți nici un compromis cu mediocritatea. Sunt convins că nu va fi cazul. Nu uitați că site-ul Legii Educației se numea și se numește „unpasinainte.edu.ro” și îndemnul meu e așadar foarte simplu: continuați să faceți pași înainte. Și ca un ultim îndemn: nu uitați să faceți cât mai mult sport. Vă mulțumesc!
Cătălin Baba: Domnule prim-ministru, domnule ministru, dragi colegi, doamnelor și domnilor! Sunt onorat să fiu astăzi în fața dumneavoastră și doresc pe această cale să-i mulțumesc încă o dată domnului ministru Funeriu pentru încrederea pe care mi-a acordat-o în toți acești ani în care am lucrat împreună. Trebuie să spun că sunt onorat că am făcut parte din echipa domniei sale, o echipă care astăzi va continua drumul început atunci. Trebuie să spun că în mandatul meu am trei obiective generale: cred că trebuie să asigurăm stabilitate și predictibilitate pentru sistemul de învățământ în cadrul parametrilor Legii Educației Naționale. Cred că trebuie tot în cadrul acelorași parametri ai Legii Educației Naționale să fim deschiși pentru dialog, să avem discuții, să prezentăm această legislație secundară, care de multe ori poate să fie chiar mai importantă decât Legea Educației în sine. Așa cum a spus și domnul ministru Funeriu înainte, multe din aceste acte sunt deja elaborate, unele sunt în parcurs în minister, altele se află în discuții cu asociațiile profesionale și aici subliniez: asociațiile profesionale au intrat într-un con de umbră în ultima vreme în România. Acolo este locul în care cei mai buni profesori din țara noastră, cele mai bune cadre didactice din învățământul preuniversitar și superior își exprimă puncte de vedere referitoare la planurile de învățământ, la curriculum... Cu alte cuvinte, la procesul educațional și nu doar la aspecte care țin de activitatea sindicală. V-aș ruga să rețineți aceste trei lucruri: stabilitate, predictibilitate, dialog în cadrul parametrilor fixați prin Legea Educației Naționale, care se aplică deja de un an. Este interesant, dar de multe ori, domnule Funeriu, ați văzut acest lucru, legea este mai bine apreciată în străinătate decât în România. Și este bine apreciată pentru că ea a realizat o deschidere. Închei spunând că întreg procesul de adoptare a fost lung. A început cu mult înainte de 2007, dar în 2007 s-a concretizat Raportul Comisiei Prezidențiale intitulat „România educației, România cercetării” și de acolo practic, partidele politice de la acea vreme, multe dintre sindicate, organizații non-guvernamentale care se ocupă de educație, au semnat un pact național, care, după un proces lung, e adevărat, anul trecut, exact în urmă cu un an și o zi, s-a concretizat în Legea Educației Naționale. Nu este o întâmplare, doamnelor și domnilor, și cred că toți va trebui să înțelegem acest lucru: Legea Educației Naționale a fost asumată de două ori de premierul Emil Boc. Nu este o întâmplare, dar este un lucru bun. Eu vă mulțumesc și vă asigur, domnule prim-ministru, că voi lucra în echipă, o echipă care va merge înainte, o echipă care știe ce are de făcut, o echipă care are și experiență și tinerețe în același timp și pot încă o dată să vă asigur că nu vor fi pași înapoi, din contră, vor fi pași înainte.
Mihai-Răzvan Ungureanu: Doamnelor, domnișoarelor și domnilor, e lesne de imaginat că față de minister și față de problematica pe care această instituție încearcă să o rezolve, am și o sensibilitate personală accentuată fiind între cei care suportă, cu ghilimelele cuvenite, efectele legii învățământului. Sunt din acest motiv convins că principiile pe care le amintea domnul ministru Baba merită respectate în tot ceea ce înseamnă înțelesul lor. Este nevoie de stabilitate, pentru că este nevoie, de fapt, de o continuitate într-un proiect care în ansamblu este un proiect foarte generos de structură socială, care prin consecințele sale urmează, în fine, să așeze învățământul, cercetarea și nu în ultimul rând gradul de cunoaștere al fiecărui cetățean în parametri dezirabili pentru un stat european. Și nu sunt vorbe mari, știm cu toții ce înseamnă aceasta. Mă bucur că domnul ministru Baba, cumva în ecoul predecesorului său, domnul ministru Funeriu, pomenea de dialog. De altfel, înainte să venim în fața dumneavoastră, dialogul a fost capitolul pe care l-am invocat cel mai des, pentru că este nevoie, fără discuție, de o continuă și atentă, delicată, poate nu întotdeauna foarte tehnică, comunicare către cei care beneficiază de efectele acestei legi, în așa fel încât ministrul în exercițiu să nu fie întotdeauna pus în defensiva nefericită de a explica de ce nu este rău și este bine. Eu sper, domnule ministru, că veți avea disponibilitatea acestui dialog, disponibilitate pentru acest dialog. Sper, totodată, că proiectele pe care domnul ministru Funeriu, cu o contribuție semnificativă a tuturor celor aici prezenți și reprezintă ministerul, a încercat să le deseneze și a reușit cel puțin parțial, până acum, să le pună în practică. Mă bucur că această schimbare de administrație centrală se consumă în interiorul unei echipe deja rodate și vă doresc, domnule ministru, să fiți cel puțin la fel de creativ și de entuziast ca predecesorul dumneavoastră. Adevărul este că uneori entuziasmul te mobilizează chiar și dacă ești extrem de obosit. Vă doresc succes și uit faptul că sunteți dintr-o universitate adversară Iașilor! Toate cele bune, ne vedem mai departe. O zi bună și succes! (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:54:50 Ora standard a Europei de Est