Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Carnaval pentru alungarea iernii

Luni, la Școala nr. 11 din Oradea

Carnaval pentru alungarea iernii

Cei 29 de elevi ai clasei a II-a B, alternativa Freinet (secția maghiară), de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, asistați de circa 65 de părinți, frați și bunici, au organizat un carnaval de carnaval pentru alungarea iernii.

Poate vă întrebați și nu vă puteți explica o asemenea audiență!?
Noi care „monitorizăm” de mai mulți ani activitatea de excepție a doamnei învățătoare Maria Kor, am subliniat de fiecare dată maniera în care un dascăl de carieră se preocupă de calitatea și impactul programelor și proiectelor pe care le derulează. Doamna învățătoare șochează mereu, lansând provocări părinților, pe care îi ține în priză pe întreaga perioadă de derulare a activităților. Așa s-a întâmplat și luni, când părinții au fost antrenați și „testați” în nenumărate situații-problemă.
Pe scena carnavalului au urcat: indieni, rege și regină, Zorro, Ninja, Scufița Roșie, vânătorul, medicul, bancarul, ofițerul, caugirl, domnișoare, țigăncușe, vrăjitoare, mămăruță, ghiocel, Zâna Primăvara, schelet, tigru...; prezentarea lor a fost unul dintre punctele tari ale spectacolului. Fiecare s-a străduit să fie cât mai surprinzător, original și incisiv prin text sau versuri.
Zâna Primăvara (alias Csegodik Katinka) ne-a uimit cu poezia sa (de cinci minute), un băiat a fost atât de bine deghizat în țigăncușă (Gergely Szabolcs), încât nici colegii lui de clasă nu l-au recunoscut; la fel de reușit a fost și strugurele (Gergely Dora). „Copiii și părinții știu de-acum cât de mare preț pun pe creativitate și originalitate; i-am determinat pe cât posibil ca măștile și costumele să fie creația lor și nu preluarea sau închirierea unor măști și costume de la alții”, a ținut să sublinieze doamna învățătoare. Următorul moment a constat în prezentarea a două scenete: „Strugurele fermecat” și „Păcăleala”.
În cele peste trei ore de program interactiv în care au alternat jocurile și activitatea pe ateliere și-au găsit locul: dansul statuietelor, jocul cu mătura și baloanele; momentul dulce (gustarea pregătită de acasă), chestionarul hazliu pentru părinți și jocul puzzle pentru copii (în echipe de câte patru elevi), fișe de lucru pentru părinți (găsirea unor cuvinte noi cu ajutorul prenumelor date), descopunerea unor cuvinte în cât mai multe variante de sine stătătoare; găsirea perechilor de cuvinte; pentru copii, jocul „Plimbatul popcornului” suflând printr-un pai și transportul mărului ținut între genunchi.
„Scopul principal al acestei noi manifestări cultural-educative a fost antrenarea elevilor și părinților în diferite activități și jocuri distractive, menite să le solicite atenția, gândirea, spiritul de observație și răbdarea, dar mai cu seamă să-i bine dispună pentru o cât mai armonioasă socializare”, a conchis doamna învățătoare Maria Kor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnaval pentru alungarea iernii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:22:08 Ora standard a Europei de Est