Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Joi, proiectul de buget va ajunge pe masa Consiliului local

Luni, dezbatere publică pe tema bugetului local

Joi, proiectul de buget va ajunge pe masa Consiliului local

Luni, 6 februarie 2012, Primăria municipiului Oradea a organizat (degeaba) dezbatere publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2012.

 După întâlnirea cu presa, reprezenții Primăriei (doamna viceprimar Biro Rozalia, directorul economic - dl Eduard Florea și dl Tănase Miculescu – directorul adjunct) au dorit să se întâlnească și cu cetățenii, dar în sala mare, erau mai mulți ziariști decât cetățeni. Nici propunerile și sesizările nu au curs. S-a primit doar un singur semnal, dar nici acela esențial și „la obiect”, după cum aveam să aflăm de la directorul economic Eduard Florea, cel care a susținut întreaga „dezbatere”. La întâlnire au mai fost prezenți trei consilieri locali (de la P.S.D, P.N.L. și U.D.M.R., Bogdan Hossu, Mihai Manea și Huszar Istvan).
Directorul economic ne-a prezentat în detaliu capitolul investiții și atât. După care vocea poporului s-a făcut remarcată prin doi reprezentanți.
Pesemne că loviți de vreme și de vremuri, săraci și speriați de iarna care tocmai s-a instalat serios și în Oradea, ca un adevărat „general”, orădenilor nu le mai pasă de bugetul local. Ei știu că și așa, aleșii noștri fac ce vor, iar cu 50 de milioane nu poți rezolva proiecte de peste 250 de milioane, oricât de mare gospodar ai fi!
Prin urmare, dl director a luat investițiile la bani mărunți (și puțini), trecând în revistă principalele obiective. S-a vorbit despre creditele multianuale, dar imediat a punctat gospodărește faptul că „nu putem întinde plapuma decât atât cât ne permite”; s-a plecat de la planul urbanistic general, pe la realizarea statuii Reginei Maria, s-a ajuns la autogara din Nufărul, s-a oprit la Compania de Apă, unde se va pompa serios (în proiectul Aparegio și canalizare); s-a amintit de Parcul Industrial și Electrocentrale, de extinderea cimitirului cu încă 10 hectare, de amenajări și străpungeri de străzi (vezi str. Sf. Apostol Andrei și Sovata), de reabilitarea termică a blocurilor; Administrația Imobiliară va avea în vedere două proiecte mari care vor continua: Campusul școlar (al economiștilor) și Grădinița de pe Liszt Ferenc. Tot legat de școli, cu bani puțini ce poți să faci decât să mai asfaltezi curțile a două școli („Juhasz Gyula” și „Dimitrie Cantemir” ), să mai „cosmetizezi” ceva pe la grădinițele nr. 46 și 53, iar timp de doi ani să le dai mici satisfacții și celor de la Școala nr. 16; s-a făcut vorbire apoi despre investițiile din Cetatea Oradea și de la grupul statuar al poeților maghiari, de la Baza sportivă din Ioșia și Sala Sporturilor, parcări și curtea Primăriei Oradea, demolarea Spitalului de Boli Infecțioase și amenajarea unei parcări supraetajate, exproprieri pe strada Porumbelului și pistele de biciclete...
Lipsă de presiune pe strada Emil Isac
Un cetățean a devenit „proverbial” și „enervant” cu problema cetățenilor de pe Emil Isac. De vreo trei ani, la fiecare dezbatere, dl Ludovic ridică aceeași problemă, dar tot degeaba, pentru că nimeni nu aude, și nimeni nu mișcă un deget! Cetățenii reclamă lipsa de presiune la apa potabilă. Și aceasta cu atât mai vârtos și de neînțeles cu cât, vizavi sunt rezervoarele de apă ale Companiei de Apă. „Până nu se mută cineva din primărie în zona noastră, nu avem nicio șansă de izbândă”, conchide dl Ludovic. Cu tot pesimismul său, s-ar putea produce o minune, după cum avea să constate de unul singur: prin darea în folosință a inelului de apă și drumul Expres care se apropie de zona respectivă; acestea ar putea aprinde luminița de la capătul tunelului.
„O să cer o explicație și o prognoză celor responsabili în problema dumneavoastră”, l-a consolat dl director Eduard Florea.
„Economisirea să nu se facă pe „spinarea” asistenților personali”
Dl Emil de pe strada Sovata a vorbit în numele cetățenilor din zonă, dar și ca reprezentant al Asociației S.O.S. Autism Bihor. Ca locatar pe Sovata îl interesează soarta blocurilor (între care și C7) în ceea ce privește reabilitarea blocurilor limitrofe cu noul pod ridicat peste Crișul Repede. Reprezentatul primăriei l-a asigurat de prioritatea chestiunii ridicate, dar că „finanțarea depinde de sumele care vor fi alocate!” Din partea asociației, au venit mulțumiri pentru sprijin și buna conlucrare, dar și o doleanță: „Economisirea să nu se facă pe „spinarea” asistenților personali”... a însoțitorilor. Dl Eduard Florea l-a asigurat, într-un fel, că nimeni nu dorește să se atingă de bruma de câștig a asistenților personali, dar cu o singură condiție: ca numărul persoanelor asistate să nu mai crească.
Cristina (jurnalista) a ridicat problema unor parcuri (piețe) despre care nu se face vorbire în proiectul de buget (Parcul Traian, Piața Unirii și Ferdinand). Răspunsul a venit în direcția celor două parcuri (Liniștii și Padișului) „atacate” în proiectul de buget, întrucât cu cele 50 de milioane nu poți face mare lucru..., cât ai putea dacă ai avea 253 de milioane (suma necesară)... Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Joi, proiectul de buget va ajunge pe masa Consiliului local.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:09 Ora standard a Europei de Est