Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a încheiat primul stagiu de practică

„Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS)

S-a încheiat primul stagiu de practică

Studenții Facultății de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, au terminat primul stagiu de practică derulat în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS).

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/61957.
Studenții de la specializările asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie specială, la nivel de licență și masterat, au încheiat primul stagiu de practică găzduit de către instituțiile cu activitate în domeniile specifice protecției copilului. Instituțiile partenere, unde studenții din Oradea au beneficiat de îndrumarea tutorilor și coordonatorilor tutori selectați în proiect, sunt Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor (DGASPC), Administrația Socială Comunitară Oradea (ASCO), Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie - Biroul Operațional Oradea (FRCCF), Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea (CSEI 1).
În primul semestru, cei 229 de studenți ai Universității din Oradea au fost repartizați pe grupe și au participat la 3 ore de practică pe săptămână. Studenții au avut la dispoziție instrumentele de lucru elaborate de către experții incluși în proiect: Caietul de practică, Ghidul de practică și Grila de observare a instituției. În funcție de specializare, studenții au avut de parcurs în medie 5 teme, care se regăsesc în Caietul de practică. La finalul stagiului au avut de redactat un raport final pe baza informațiilor din jurnalul de practică, respectând indicațiile din Ghidul de practică.
Evaluarea studenților pentru primul stagiu de practică s-a desfășurat în cadrul unui colocviu de practică, unde studenții au avut posibilitatea să își prezinte activitatea desfășurată și instrumentele de lucru întocmite. Pentru nota finală  s-a ținut cont de evaluarea din partea tutorelui de practică pentru activitatea desfășurată în instituție, de notarea supervizorul de practică a instrumentelor de practică întocmite de către student și de nota obținută la prezentarea activității de practică.
 „Am învățat foarte multe la activitatea de practică. Tutorii au fost alături de noi și ne-au îndrumat. Am ajuns să cunosc cu adevărat serviciile și activitățile derulate la instituția unde am fost repartizată. Pot să spun că am fost impresionată de profesionalismul de care dau dovadă angajații de acolo, dar am fost și marcată de copiii pe care i-am cunoscut și cazurile pe care le-am întâlnit”, ne comunică Anca Barbălată, studentă la Asistență Socială, anul II, care și-a desfășurat activitatea de practică la ASCO, în cadrul Serviciului de protecție a copilului.
Începând din 27 februarie, studenții selectați în cadrul proiectului vor participa la cel de-al doilea stagiu de practică în domeniul protecției copilului, care se va desfășura pe parcursul a 14 săptămâni.
Manager de proiect - prof. univ. dr. Floare Chipea; director de promovare, comunicare și imagine - cercetător științific Sorana Săveanu. (Sorana Săveanu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:59 Ora standard a Europei de Est