Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

S-a încheiat primul stagiu de practică

„Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS)

S-a încheiat primul stagiu de practică

Studenții Facultății de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, au terminat primul stagiu de practică derulat în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS).

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/61957.
Studenții de la specializările asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie specială, la nivel de licență și masterat, au încheiat primul stagiu de practică găzduit de către instituțiile cu activitate în domeniile specifice protecției copilului. Instituțiile partenere, unde studenții din Oradea au beneficiat de îndrumarea tutorilor și coordonatorilor tutori selectați în proiect, sunt Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor (DGASPC), Administrația Socială Comunitară Oradea (ASCO), Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie - Biroul Operațional Oradea (FRCCF), Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea (CSEI 1).
În primul semestru, cei 229 de studenți ai Universității din Oradea au fost repartizați pe grupe și au participat la 3 ore de practică pe săptămână. Studenții au avut la dispoziție instrumentele de lucru elaborate de către experții incluși în proiect: Caietul de practică, Ghidul de practică și Grila de observare a instituției. În funcție de specializare, studenții au avut de parcurs în medie 5 teme, care se regăsesc în Caietul de practică. La finalul stagiului au avut de redactat un raport final pe baza informațiilor din jurnalul de practică, respectând indicațiile din Ghidul de practică.
Evaluarea studenților pentru primul stagiu de practică s-a desfășurat în cadrul unui colocviu de practică, unde studenții au avut posibilitatea să își prezinte activitatea desfășurată și instrumentele de lucru întocmite. Pentru nota finală  s-a ținut cont de evaluarea din partea tutorelui de practică pentru activitatea desfășurată în instituție, de notarea supervizorul de practică a instrumentelor de practică întocmite de către student și de nota obținută la prezentarea activității de practică.
 „Am învățat foarte multe la activitatea de practică. Tutorii au fost alături de noi și ne-au îndrumat. Am ajuns să cunosc cu adevărat serviciile și activitățile derulate la instituția unde am fost repartizată. Pot să spun că am fost impresionată de profesionalismul de care dau dovadă angajații de acolo, dar am fost și marcată de copiii pe care i-am cunoscut și cazurile pe care le-am întâlnit”, ne comunică Anca Barbălată, studentă la Asistență Socială, anul II, care și-a desfășurat activitatea de practică la ASCO, în cadrul Serviciului de protecție a copilului.
Începând din 27 februarie, studenții selectați în cadrul proiectului vor participa la cel de-al doilea stagiu de practică în domeniul protecției copilului, care se va desfășura pe parcursul a 14 săptămâni.
Manager de proiect - prof. univ. dr. Floare Chipea; director de promovare, comunicare și imagine - cercetător științific Sorana Săveanu. (Sorana Săveanu)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:53:00 Ora standard a Europei de Est