Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Mondială a Zonelor Umede la Eco Școala „Avram Iancu”

Joi, 2 februarie

Ziua Mondială a Zonelor Umede la Eco Școala „Avram Iancu”

Data de 2 februarie a fiecărui an, reprezintă Ziua Mondială a Zonelor Umede desemnată pentru a marca semnarea Convenției asupra Zonelor Umede, pe 2 februarie 1971, în orașul iranian Ramsar de pe coasta Mării Caspice.

 Ziua Mondială a Zonelor Umede a fost celebrată pentru prima dată în 1997 și de atunci în fiecare an, agențiile guvernamentale, organizațiile non-guvernamentale și grupurile sociale de la toate nivelele comunității au beneficiat de avantajul de a întreprinde acțiuni cu scopul de a conștientiza publicul larg asupra valorilor și beneficiilor zonelor umede și a Convenției Ramsar. Convenția este ratificată de România prin Legea nr. 5/1991 și este un tratat internațional de conservare și utilizare durabilă a zonelor umede prin care statele semnatare recunosc importanța ecologică, precum și valoarea economică, culturală, științifică și recreațională a acestora. Scopul semnării Convenției este ocrotirea unuia dintre cele mai productive și semnificative, dar încă periclitate ecosisteme: zonele umede.
Tema Zilei Mondiale a Zonelor Umede pentru 2012 este zonele umede și turismul și este legată de tema pentru următoarea reuniune a Conferinței părților, COP11: Zone umede, Turism si recreere, care va avea loc în luna iulie 2012, la București.
Prin zone umede se înțelege întinderile de bălți, mlaștini, turbării, ape naturale sau artificiale, permanente sau temporare, unde apa este stătătoare sau curgătoare, dulce, salmastră sau sărată, inclusiv întinderi de apă marină a căror adâncime la reflux nu depășește 6 m;
Importanța acestor zone umede este dată de: controlul inundațiilor; aprovizionarea stratului subteran de apă; stabilizarea țărmurilor și protecție împotriva furtunilor; retenția nutrienților și sedimentelor; atenuarea schimbărilor climatice; purificarea apei; menținerea biodiversității (reprezintă refugii pentru numeroase specii de plante care găsesc numai în astfel de locuri condiții optime de supraviețuire și dezvoltare).
Zonele umede se constituie ca resurse de mare valoare economică, naturală, științifică, recreativă; reprezintă refugii pentru numeroase specii de animale acvatice și semiacvatice, jucând astfel un rol în menținerea biodiversității;oferă resursele vegetale, stocuri de pești, fauna de interes cinegetic; permit practicarea agroturismului.
Dintre speciile de păsări și mamifere cu valoare deosebită sub aspect economic vânătoresc din aceste zone amintim: fazanul, turturica, potârnichea, prepelița, vulpea, jderul de copac, căpriorul, mistrețul și iepurele. Dintre speciile de pești amfibieni amintim: crapul, plătica, somnul, mreana, știuca, cega etc.
Județul Bihor are un patrimoniu natural deosebit de valoros care cuprinde 64 de arii naturale protejate și 36 de tipuri de habitate din care opt tipuri prioritare. O mare parte din acestea prezintă în componența lor zone umede, având un regim special de conservare și ocrotire; adăpostesc specii de floră și faună protejate, mai ales specii de păsări ocrotite (în județ s-a identificat un număr de 347 de specii de păsări din care 132 specii la iazurile biologice ale Stației de Epurare Oradea și 215 specii în Rezervația Naturală Pădurea Rădvani și heleșteele din comuna Cefa); dețin un rol foarte important în cadrul culoarului de migrație est european.
Drumeție la Rezervația 1 Mai și Pădurea Rădvani
Acestea au fost câteva dintre informațiile pe care le-au aflat joi (2 februarie 2012) elevii claselor a II-a C (prof. Cîrciumaru Stelieana) și a III-a C (prof. Toader Monica) de la Eco Școala „Avram Iancu”, Oradea. Consilierul educativ, dna prof. Felicia Goina, le-a prezentat copiilor (pe-nțelesul lor), printr-un dialog însoțit de un material ppt cu imagini sugestive, semnificația zilei de 2 februarie. Micii ecologiști au tras concluzia că noi, orădenii, trebuie să ne mândrim deoarece în apropierea orașului avem una din cele mai frumoase rezervații și anume Rezervația de la 1 Mai unde putem întâlni nufărul termal, roșioara lui Racoviță și melcul melanopsis.
 După prezentarea informațiilor, elevii celor două clase, îndrumați de doamnele învățătoare, au trecut la partea practică. Școlarii din a II-a C au colorat, decupat și asamblat o mască sub formă de libelulă, iar cei din a III-a C au colorat, decupat și asamblat o cărticică ce reprezintă o broscuță în mișcare.
În încheierea acestei activități eco, elevii și doamnele învățătoare și-au propus ca la primăvară să facă o drumeție la Rezervația 1 Mai și Pădurea Rădvani ca să admire pe viu cele prezentate. (Dorina T.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Mondială a Zonelor Umede la Eco Școala „Avram Iancu”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:49 Ora standard a Europei de Est