Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

El a început, eu voi continua, el sau ea o va dărui...

Pe tărâmul Poeziei

El a început, eu voi continua, el sau ea o va dărui...

Într-o frumoasă seară de primăvară, am avut un vis minunat. Se făcea că mă duceam spre inima pădurii să le deschid ușa cu cheia zânelor bune.

 Mergeam pe o cărare vrăjită din pădurea tânără. În drum am întâlnit multe zâne bune care mi-au zâmbit larg și m-au îndemnat să-mi continuu drumul. Una dintre ele, Zâna Florii Albastre, m-a atins ușurel pe umăr. Am întrebat-o:”Cum pot să deschid ușa inimii pădurii?” Mi-a dat o cheie pe care scria caligrafic „Poezii”, de Mihai Eminescu. Am rămas puțin surprinsă, dar mi-am continuat drumul. Nu peste mult timp am ajuns în inima pădurii și am răsucit cheia în ușa fermecată. În acel moment cerul s-a deschis și, din sufletul lui, au ieșit sute de porumbei albi cu aripile în vânt care au ajuns pe pământul rece acoperit cu un covor multicolor de zâne. Fiecare zână își prinse porumbelul și se înălță spre cer. Apoi porțile albastre se închiseră. Am rămas singură timp de câteva minute, mută de uimire. Am răsucit a doua oară cheia și s-a deschis ușa inimii pădurii. Dinăuntru izvora o lumină puternică, orbitoare. Apoi, din miezul luminii, a ieșit o floare imensă, albastră. Înăuntrul ei am văzut silueta Poetului. Venea încet spre mine zâmbind. Plângeam de fericire și aveam vocea gâtuită de emoție. M-a luat de mână și mi-a șoptit sfios la ureche că am fost aleasă să-i urmez drumul prin desișul Literaturii, pe tărâmul Poeziei.
 Nu-mi venea să cred! Timidă și tulburată, i-am spus că eu nu pot să continuu ce a început Dumnealui, nu pot să dau lumii asemenea creații care umplu sufletul de iubire și mângâie inimile. Atunci, Poetul a intrat într-o Floare albastră și, cu privirea ațintită spre cer, și-a împreunat mâinile în semn de rugăciune. Pământul s-a cutremurat și s-a adâncit spre inima sa. Cerul și-a deschis din nou porțile și dinăuntru a ieșit un porumbel și Zâna Florii albastre. Din înaltul cerului, Poetul i-a cerut zânei să mă scalde în praf vrăjit de rouă. O putere uimitoare mi-a inundat trupul și sufletul și deodată m-am simțit în stare să duc mai departe visul Poetului. I-am mulțumit Dânsului pentru darul neprețuit pe care nu mulți îl primesc.
Încredințându-mi până și călimara cu cerneală, Poetul mi-a spus că El a fost pătruns de vraja Poeziei, eu o voi continua și el sau ea o va dărui viitorilor Poeți ce vor oferi lumii întregi din preaplinul sufletelor lor. Mi-a mai spus că El a aflat secretul zânelor bune, chiar dacă, la început nu credea în ele, mi l-a spus mie și eu îl voi trimite pe o rază de soare stelelor, Lunii, Luceafărului și Regelui Cer, care îl va închide în inima pădurii tinere, unde s-a născut „Floare albastră”, „Lacul”, „Dorința” iar cheia o va încredința Codrului, Împărat slăvit... Și dacă visul ar fi continuat... Și dacă nu s-ar fi topit niciodată...Și dacă... Și dacă... 
Diana-Valentina Crupca
(cls. a VI-a, Școala din Hidișelu de Sus)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:12:37 Ora standard a Europei de Est