Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii”

Debutul seriei a II-a de formare din cadrul proiectului

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar al municipiului București, SIVECO ROMÂNIA S.A și TEHNE România, în calitate de parteneri, implementează proiectul strategic „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” ID62534, cofinanțat de către Uniunea Europeană prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 1, Cererea de propuneri de proiecte nr. 87, Profesioniști în educație și formare, Domeniul Major de intervenție 1.3.

 Obiectivul general al proiectului este „formarea și dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din aria curriculară „Matematică și Științe” de a elabora și implementa un curriculum integrat la decizia școlii, acreditat, și dezvoltarea profesională continuă a acestora pe componenta instruirii diferențiate a elevilor”.
 În cadrul  Activității 4.3., Desfășurarea sesiunilor de formare și certificare
În perioada octombrie – noiembrie 2011 s-a desfășurat seria 1 de formare, pe modulul de curs „Abilitarea pe curriculum la decizia școlii, la nivel interdisciplinar”. Pentru desfășurarea formării s-au organizat 100 de grupe de cursanți din județele Bihor, Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Sălaj, Satu Mare, Ilfov și municipiul București. În urma evaluării finale din 16-17 decembrie 2011, au absolvit cursul 1.710 cadre didactice din grupul țintă.
În data de 20 ianuarie 2012, a debutat seria a doua de formare din cadrul proiectului, pe modulul de curs „Abilitarea pe curriculum la decizia școlii, la nivel interdisciplinar”. Cadrele didactice înscrise pe Platforma proiectului pentru participarea la cursurile de formare, au fost organizate în 100 de grupe, în funcție de opțiunea acestora, zona de reședință și criteriile de selecție din Cererea de finanțare.
Cursurile vor fi livrate în următoarele centre de formare:
*în 42 de centre în județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj:  
Casa Corpului Didactic Bihor, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” Oradea, Liceul Teoretic „Ady Endre” Oradea, Grup Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” Oradea, Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Dacia” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” Oradea, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” Aleșd, Colegiul Tehnic Vadu Crișului, Colegiul Național „Arany Janos” Salonta, Grup Școlar „Arany Janos” Salonta, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca, Colegiul Național „Avram Iancu” Ștei, Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș, Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș, Liceul Teoretic „Jozef Kozacek” Budoi, Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita, Grupul Școlar „Horvath Janos” Marghita, Școala cu clasele I-VIII Derna, Colegiul Agricol Valea lui Mihai,  Casa Corpului Didactic Zalău, Școala nr.5 „Lucian Blaga”- Bistrița, Colegiul Național „George Coșbuc”- Năsăud, Grupul Școlar „Radu Petrescu”  Prundu-Bârgăului,  Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare, Școala „dr. Ioan Mihalyi de Apșa” Sighetul Marmației, Grup Școlar Vișeu de Sus, Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII „Ion Luca Caragiale” Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII nr. 18 Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Câmpia Turzii, Colegiul Național „George Coșbuc” Cluj-Napoca, Colegiul Național „Kölcsey Ferenc” Satu Mare, Liceul Teoretic German „Johan Ettinger” Satu Mare, Colegiul Tehnic „Elisa Zamfirescu” Satu Mare.
*în 23 de centre în municipiul București și județul Ilfov:
Colegiul Tehnic „Costin Nenițescu” București, Colegiul German „Goethe” București, Colegiul Național ,,Spiru Haret” București, Colegiul Tehnologic „Grigore Cerchez” București, Colegiul Național „Iuliu Maniu” București, Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu” București, Liceul Teoretic „Ady Endre” București, Liceul Teoretic Grigore Moisil” București, Liceul Teoretic „Ștefan Odobleja” București, Liceul Teoretic „Benjamin Franklin” București, Liceul Teoretic „Dante Alighieri” București, Liceul Teoretic  „C. A. Rosetti” București, Liceul Ortodox „Sf. Antim Ivireanu” București, Liceul Teoretic „Horia Hulubei” Măgurele (Ilfov), Școala cu clasele  I-VIII nr.1 Moara Vlăsiei, (Ilfov), Școala cu clasele I-VIII nr. 1 „Sfinții Voievozi” București, Școala cu clasele I-VIII nr.2 București, Școala cu clasele  I-VIII nr. 10 „Maria Rosetti” București, Școala cu clasele I-VIII nr. 52  București, Școala cu clasele  I – VIII nr. 70 București, Școala cu clasele I-VIII nr. 114 „Principesa Margareta” București, Școala nr. 135 „Ștefan cel Mare” București, Școala cu clasele I-VIII nr.186 București.
Activitatea de formare a cadrelor didactice se va desfășura on-line și față în față. Evaluarea va consta în realizarea și susținerea unui portofoliu. (Florin Negruțiu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:07 Ora standard a Europei de Est