Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

„Rolul activităților extracurriculare desfășurate în cadrul parteneriatelor cu instituții de cultură și educație”

Simpozion național

„Rolul activităților extracurriculare desfășurate în cadrul parteneriatelor cu instituții de cultură și educație”

Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai” Bihor - Oradea vă invită să participați la Simpozion național „Rolul activităților extracurriculare desfășurate în cadrul parteneriatelor cu instituții de cultură și educație”, care va avea loc în 6 aprilie 2012.

Evenimentul oferă posibilitatea împărtășirii experiențelor pozitive, realizarea unui schimb de informații privind modalități inedite de realizare a activităților extracurriculare și de promovare a colaborărilor între instituții de cultură și educație. Se desfășoară în săptămâna fără cursuri, dedicată activităților extrașcolare, prin proiectul „Școala altfel” inițiat de Ministerul Educației și „Săptămâna familiei, săptămâna fără TV”, proiectul Asociației Umanitare „Zibo” din Satu Mare, partenera bibliotecii.
Program
*1 februarie – 31 martie 2012 - primirea lucrărilor
*6 aprilie, ora 9.00 - deschiderea simpozionului
*Întâlnire cu mass-media și prezentarea lucrărilor în Amfiteatrul Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” Oradea
*ora 11.00 – 11.30 – coffe break
*între orele 11.30 – 14.00 - prezentarea lucrărilor (partea a II-a)
*între orele 14.00 – 15.00 - alocuțiuni și închiderea lucrărilor.
Regulamentul simpozionului
Lucrările prezentate pot aborda tematici din toate domeniile.
Comunicările trebuie să cuprindă aspecte practice și teoretice constând în: referate, eseuri, proiecte tematice, proiecte educaționale, lansări de carte etc.
Lucrările vor fi redactare în Word, numai în Times New Roman de 12, cu spațiu între rânduri de 1,5, margini 2,5 cm. Titlul lucrării să fie redactat cu majuscule (Times New Roman de 14), autorul și instituția se vor scrie la două rânduri sub titlu (Times New Roman de 12).
Solicităm atenție la redactare: cu diacritice, fără greșeli de scriere sau ortografice, întrucât lucrările vor fi tipărite. Un criteriu de jurizare va fi corectitudinea exprimării și scrierii textului în limba română.
Fiecare lucrare va avea maximum șase pagini.
Toate lucrările vor fi premiate; se va decerna trofeul de excelență!
Înscrierile și lucrările vor fi trimise până la data de 31 martie 2012, la adresa :
bibliobihor.simpozion@gmail.com
Taxa de participare transmisă prin:
*mandat poștal pe adresa: Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” – Mariana Barna, Str. Vlădeasa, nr. 54, localitatea Oradea, județul Bihor, cod: 410 222
* sau prin bancă, cont: RO59BRDE050SV55538580500
Taxa de participare este de 30 de lei – diploma de premiere + DVD-ul cu ISBN cu lurările participante și filmul simpozionului.
Toate materialele vor fi transmise participanților (orientativ) până la data de 31 mai 2012.
Informații suplimentare:
Mariana Barna, tel.  0747/ 194 346 și 0720/ 225 028; Hajnal Tavaszi, tel.  0729/ 070 825; e-mail: biblio marianabarna@yahoo.com; biblio tavaszi@yahoo.com

Trimite email
joi, 13 martie 2025, 23:22:00 Ora standard a Europei de Est