Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Măseaua” lui Z. Stancu

Controverse

„Măseaua” lui Z. Stancu

În nr.1 (pe 2012) al României literare, dl Ilie Rad publica un fragment din caietele cu însemnări (aproape) zilnice ale lui M. Beniuc, intitulate „Însemnările unui om de rând” și aflate în arhiva prof. V. Fanache, autorul exegezei „Poezia lui M. Beniuc” (1972).

Fragmentul din R. l. arată că, în momentul așternerii lui pe hârtie, „flăcăul de pe Crișuri” se învârtea ca o fiară într-o cușcă, întrebându-se: „a fost o viață aceasta, a mea?”
Precizează apoi că încearca să o reconstituie „pe apucate” spre a găsi pietrele unghiulare și cheile ei de boltă și o face tocmai când în jurul său stăruia liniștea provocată de înlăturarea lui de la Uniunea Scriitorilor.
Scrie cu intermitențe, se rupe uneori de realitatea imediată mutându-și notațiile în anii interbelici sau în cei ai războiului.
Se arată preocupat de „așa-zișii” săi prieteni și în primul rând de Z. Stancu pe care l-a cunoscut înainte de a-l vedea: „Îl citisem ca poet și-l urmăream ca publicist temut (...), simpatie am câștigat pentru el când a tradus versurile lui Esenin
. Observam la el un fapt important pe care nu-l întâlnim azi la scriitorii angajați în polemici și anume acela că, deși blamează fără menajamente omul, nu aduce atingere operei și recunoaște meritele revistei „Azi”, chiar dacă o detestă de când Z. Stancu a publicat în ea „hârdaie de murdărie... împotriva Uniunii Sovietice”.
Beniuc consideră că, dintre toate momentele mânjite din existența lui Z. Stancu „cel mai murdar capitol este viața sa politică sau mai bine zis de agent al poliției și al spionajului”.
Prima discuție mai însemnată cu Z. Stancu a avut-o Beniuc în septembrie 1940, când acesta i-ar fi spus: „Mi-am scos o măsea, dar simt că măseaua crește iar la loc”. M. Beniuc a înțeles îndată că Z. Stancu era hotărât să schimbe tabăra ideologică și notează: „eram convins că în sinea sa redevine simpatizant al comuniștilor și că-și reneagă articolele antisovietice și actul de tradare față de M. Constantinescu (...)”. Remarca de asemenea că, la revista lui, unii scriitori de stânga au fost declarați, în scris, agenți ai Moscovei și excluși din activitatea redacțională.
Se pare ca ideea năpârlirii ideologice a scriitorilor l-a muncit mult pe M. Beniuc din moment ce a scris și versurile: „Nu poți fi și-ntreg și o potroacă/ Aceră pe culmi și porc la troacă,/ Dacă ești ceva, fii pân-la capăt/ Fără să te-ntrebi: „Dar dacă am  scăpat?”
Dar dacă s-ar întorce vântul, câți dintre intelectualii afiliați puterii actuale ar rezista tentației de a-i elogia, prin scrisul lor, pe noii dirijori, profitând de tot soiul de circumstanțe favorizante?
Oportunismul e o boală ce se vindecă greu. (Al. Serpens)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:39:09 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...