Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Manifestări festive la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea

Zilele școlii

Manifestări festive la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea

În cursul acestei săptămâni, în apropierea prăznuirii Sfinților Trei Ierarhi, Vasile cel Mare, Grigorie Teologul și Ioan Gură de Aur, patronii spirituali ai învățământului din întreaga lume ortodoxă, Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea derulează o serie de activități culturale, artistice, științifice și religioase dedicate Zilelor școlii.

După ce marți, 24 ianuarie 2012, s-a desfășurat un moment omagial dedicat Unirii Principatelor, în organizarea catedrei de istorie, joi, 26 ianuarie, a fost rândul catedrei de limba română să organizeze programul cultural-literar intitulat „Cuvântul - manifestarea ființei noastre spirituale.”
Programul a debutat printr-o incursiune în viața și opera lui Tudor Arghezi, făcută de către elevul Carțiș Alexandru din clasa a XI-a, după care au fost recitate câteva versuri ale poetul care a știut atât de bine să potrivească cuvintele.
Prin Corul „Diacon Nicolae Firu al Liceului Teologic”, cuvântul s-a transformat în cântec, interpretând Troparul Sfinților Trei Ierarhi și Agni Parthene.
Trei elevi din clasa a X-a au dramatizat pilda „Timpul necesar pocăinței”, iar elevii clasei a VIII-a au jucat o scenetă, inspirată din cărțile Regilor, ilustrând momentul judecății înțelepte făcută de către regele Solomon celor două femei care pretindeau că fiecare este mama aceluiași copil.
Frumusețea momentului a fost sporită prin prezentarea vieții și operei poetului Vasile Voiculescu, prezentare urmată de recitarea unor versuri, din care se desprinde dăruirea sa de excepție față de semeni și grija pentru cei aflați în suferință.
La finalul programului a avut loc festivitatea de premiere a elevilor care au obținut locuri fruntașe în cadrului concursului de creație literară, artistică și religioasă „Domn, Domn să-nălțăm”, proiect educativ cu caracter național, inițiat de liceul ortodox și desfășurat în perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012.
Pornind de la faptul că prin cuvânt avem puterea de a ne exprima și de a comunica, de a gândi și de a crea, programul catedrei de limba română s-a dorit a fi o meditație asupra puterii cuvântului ca manifestare a unei puteri ascunse, cu ale cărei virtuți noi putem pătrunde în împărăția sufletului aproapelui și ne punem în legătură cu Dumnezeu Logosul-Cuvânt, după chipul căruia a fost făcut omul, transmițându-ni-se astfel și puterea Cuvântului. (Alin Sonea)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Manifestări festive la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:20:04 Ora standard a Europei de Est