Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”

Miercuri, la Hotel Forum Continental

Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”

Hotel Forum Continental Oradea a găzduit, ieri (miercuri, 25 ianuarie 2012), în sala Paladium, conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”, organizată de conducerea Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, director, prof. dr. ec. Ruben Filimon, în cadrul proiectului internațional „School Governance to Build a Learning Community” (SGoLC).

În deschiderea conferinței, directorul colegiului, dl prof. dr. ec. Ruben Filimon, a salutat prezența la eveniment a dnei subprefect Adelina Coste, a dnei viceprimar Florica Cherecheș, a dnei inspector Felicia Săndulescu - coordonator regional București-Ilfov, a dlui inspector școlar Ilie Crăciun, a colegilor directori din Oradea și județ, parteneri și cadre universitare.
Ca dascăl, doamna subprefect Adelina Coste s-a arătat încântată de subiectul conferinței exprimându-și încrederea că dascălii noștri sunt în măsură să reacționeze pozitiv la o asemenea provocare și oportunitate.
Ce este, de fapt, o comunitate de învățare?
În principal, o comunitate de învățare este un grup de oameni care împărtășesc aceleași emoții, valori sau convingeri și sunt implicați activ în procesul de învățare colectivă, învățând unii de la alții, prin crearea de deprinderi...
Cunoscând foarte bine activitatea conducerii colegiului, doamna viceprimar Florica Cherecheș a felicitat-o pentru nenumăratele proiecte de mediu pe care le derulează în parteneriat cu Primăria Oradea.
Mentori, formatori și modele
„Referitor la tema conferinței, doresc să felicit colectivul de cadre didactice pentru dorința continuă de inovare, de schimbare. Fiecare profesor trebuie să fie convins de faptul că elevii vă privesc ca pe niște mentori și formatori. Elevii vă consideră drept modele vii. Ei vă copiază și vă imită în tot ce faceți și spuneți, încă de la   intrarea în școală... Vă doresc să aveți un schimb de bune practici și să luptați cu inerția acelora care se opun schimbării”.
Moderatorul conferinței, doamna profesor Marinela Filip, a invitat coordonatorul de proiect pe dna profesor Delia Mela să prezinte proiectul SGoLC.
SGoLC se adresează cadrelor didactice (profesorilor formatori, mentori și consilieri, inspectori, directorilor și directorilor adjuncți), managerilor școlari, organizațiilor implicate în educarea adulților... și urmărește îmbunătățirea competențelor liderilor de școală, pentru a dezvolta și promova o comunitate de învățare, îmbunătățirea procesului de formare a profesorilor, crearea, testarea, îmbunătățirea și diseminarea unui model de formare.
Despre comunitatea de învățare văzută din perspectiva metodelor andragogice – concept și aplicabilitate a vorbit lector dr. Adela Bradea. Tot domnia sa a coordonat și primul workshop – „Aplicațiile comunității de învățare”. Cel de-al doilea lector al conferinței, dl lector dr. Alexandru Constăngioară, a abordat „Orientarea strategică – planificarea strategică”. După prezentarea și evaluarea produselor (posterelor) făurite în cadrul workshop-ului, coordonatorul regional București-Ilfov, doamna inspector Felicia Săndulescu, a concluzionat, lansând câteva reflecții asupra conferinței și subliniind eficiența activității din cadrul workshop-ului.
Să mai spunem că echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” este formată din: prof. dr. ec. Ruben Filimon - manager de proiect, prof. Delia Mela - coordonator proiect, prof. Ovidiu Jurcă - șef catedră limbi moderne, prof. Marinela Filip - membru în consiliul de administrație al școlii, prof. Florina Musca, prof. Szuiogan Nadia și prof. Duma Mirela.
În cadrul proiectului internațional „School Governance to Build a Learning Community” (SGoLC), Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” are drept parteneri instituții valoroase din Italia, Grecia, Olanda și Suedia: Consorțiul Institutelor Profesionale din Italia (în calitate de aplicant și coordonator de proiect), Directoratul Educațional Regional din Învățământul Primar și Mediu al Egeei de Nord din Grecia, Universitatea din Tesalia - Grecia, PA Group din Italia, Departamentul de Administrația Afacerilor și Management al Universității din Brescia - Italia, ROC Midden - Olanda și Institutul de Educație Internațională al Universității din Stockholm - Suedia. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”.

Trimite email
duminică, 2 februarie 2025, 10:51:53 Ora standard a Europei de Est