Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”

Miercuri, la Hotel Forum Continental

Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”

Hotel Forum Continental Oradea a găzduit, ieri (miercuri, 25 ianuarie 2012), în sala Paladium, conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”, organizată de conducerea Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, director, prof. dr. ec. Ruben Filimon, în cadrul proiectului internațional „School Governance to Build a Learning Community” (SGoLC).

În deschiderea conferinței, directorul colegiului, dl prof. dr. ec. Ruben Filimon, a salutat prezența la eveniment a dnei subprefect Adelina Coste, a dnei viceprimar Florica Cherecheș, a dnei inspector Felicia Săndulescu - coordonator regional București-Ilfov, a dlui inspector școlar Ilie Crăciun, a colegilor directori din Oradea și județ, parteneri și cadre universitare.
Ca dascăl, doamna subprefect Adelina Coste s-a arătat încântată de subiectul conferinței exprimându-și încrederea că dascălii noștri sunt în măsură să reacționeze pozitiv la o asemenea provocare și oportunitate.
Ce este, de fapt, o comunitate de învățare?
În principal, o comunitate de învățare este un grup de oameni care împărtășesc aceleași emoții, valori sau convingeri și sunt implicați activ în procesul de învățare colectivă, învățând unii de la alții, prin crearea de deprinderi...
Cunoscând foarte bine activitatea conducerii colegiului, doamna viceprimar Florica Cherecheș a felicitat-o pentru nenumăratele proiecte de mediu pe care le derulează în parteneriat cu Primăria Oradea.
Mentori, formatori și modele
„Referitor la tema conferinței, doresc să felicit colectivul de cadre didactice pentru dorința continuă de inovare, de schimbare. Fiecare profesor trebuie să fie convins de faptul că elevii vă privesc ca pe niște mentori și formatori. Elevii vă consideră drept modele vii. Ei vă copiază și vă imită în tot ce faceți și spuneți, încă de la   intrarea în școală... Vă doresc să aveți un schimb de bune practici și să luptați cu inerția acelora care se opun schimbării”.
Moderatorul conferinței, doamna profesor Marinela Filip, a invitat coordonatorul de proiect pe dna profesor Delia Mela să prezinte proiectul SGoLC.
SGoLC se adresează cadrelor didactice (profesorilor formatori, mentori și consilieri, inspectori, directorilor și directorilor adjuncți), managerilor școlari, organizațiilor implicate în educarea adulților... și urmărește îmbunătățirea competențelor liderilor de școală, pentru a dezvolta și promova o comunitate de învățare, îmbunătățirea procesului de formare a profesorilor, crearea, testarea, îmbunătățirea și diseminarea unui model de formare.
Despre comunitatea de învățare văzută din perspectiva metodelor andragogice – concept și aplicabilitate a vorbit lector dr. Adela Bradea. Tot domnia sa a coordonat și primul workshop – „Aplicațiile comunității de învățare”. Cel de-al doilea lector al conferinței, dl lector dr. Alexandru Constăngioară, a abordat „Orientarea strategică – planificarea strategică”. După prezentarea și evaluarea produselor (posterelor) făurite în cadrul workshop-ului, coordonatorul regional București-Ilfov, doamna inspector Felicia Săndulescu, a concluzionat, lansând câteva reflecții asupra conferinței și subliniind eficiența activității din cadrul workshop-ului.
Să mai spunem că echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” este formată din: prof. dr. ec. Ruben Filimon - manager de proiect, prof. Delia Mela - coordonator proiect, prof. Ovidiu Jurcă - șef catedră limbi moderne, prof. Marinela Filip - membru în consiliul de administrație al școlii, prof. Florina Musca, prof. Szuiogan Nadia și prof. Duma Mirela.
În cadrul proiectului internațional „School Governance to Build a Learning Community” (SGoLC), Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” are drept parteneri instituții valoroase din Italia, Grecia, Olanda și Suedia: Consorțiul Institutelor Profesionale din Italia (în calitate de aplicant și coordonator de proiect), Directoratul Educațional Regional din Învățământul Primar și Mediu al Egeei de Nord din Grecia, Universitatea din Tesalia - Grecia, PA Group din Italia, Departamentul de Administrația Afacerilor și Management al Universității din Brescia - Italia, ROC Midden - Olanda și Institutul de Educație Internațională al Universității din Stockholm - Suedia. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”.

Trimite email
sâmbătă, 21 septembrie 2024, 01:21:17 Ora de vară a Europei de Est