Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea de lucru între Instituția Arhitectului Șef și O.A.R.

Pentru îmbunătățirea serviciilor urbanistice

Întâlnirea de lucru între Instituția Arhitectului Șef și O.A.R.

În contextul îmbunătățirii serviciilor urbanistice din cadrul Instituției Arhitectului Șef, în data de 19 ianuarie 2012 a fost organizată o întâlnire cu membrii Ordinului Arhitecților din România (O.A.R) – filiala Bihor.

 Din partea Primăriei Oradea a participat dna viceprimar Florica Cherecheș, dar și reprezentanții Institutiei Arhitectului Șef, iar din partea O.A.R. aproximativ 35 de membri.
În cadrul întâlnirii au fost abordate mai multe teme. În primul rând, municipalitatea și-a expus direcțiile de acțiune din perspectiva imediată:
*scurtarea perioadei de emitere a certificatelor de urbanism la 5 zile lucrătoare;
*scurtarea perioadei de emitere a autorizațiilor de construire la 15 zile lucrătoare;
*înființarea a două ghișee, care vor oferi cetățenilor servicii urbanistice cu personal specializat: un ghișeu de autorizări construcții și un ghișeu pentru finalizare construcții.
Toate aceste schimbări s-au operat pentru creșterea calității serviciilor publice oferite și reprezintă doar prima etapă, urmând ca în al doilea trimestru al acestui an, să fie introduse alte măsuri, care vor fi luate după o consultare prealabilă a beneficiarilor acestor servicii.
Dintre propunerile înaintate de arhitecți, amintim pe cele care ar avea un impact substanțial asupra dezvoltării durabile și armonioase a orașului:*implicarea Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajare a Teritoriului în strategia de dezvoltare a orașului și în proiectele majore de infrastructură, reconfigurarea spațiilor publice. De bun augur este și intenția de colaborare a reprezentanților O.A.R. în diferitele faze de elaborare a P.U.G.-ului municipiului Oradea. *organizarea de concursuri de arhitectură pentru proiectele de anvergură ale municipalității, luând ca exemple concursuri similare organizate în alte municipii;
*organizarea licitațiilor pentru lucrările de construcții separat pentru lucrări de proiectare, în caz contrar acestea fiind contractate direct de către executant având ca unic criteriu „prețul”;  tot pe tematica achizițiilor publice s-a propus identificarea unor criterii calitative în caietele de sarcini ale serviciilor de proiectare pentru lucrările publice, astfel încât să primeze calitatea creației arhitecturale și nu prețul;
*stabilirea unei platforme comune de colaborare între Direcția Județeană de Cultură și Patrimoniu Cultural Bihor, în vederea diminuării birocrației în ceea ce privește lucrările derulate în Centrul Istoric.
Întâlnirea s-a încheiat pe un ton optimist, urmând a se organiza alte dezbateri viitoare pentru dezvoltarea relației între cele două organizații.(Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:42 Ora standard a Europei de Est