Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Calitate și performanță la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș

În premieră absolută – Cartea școlii

Calitate și performanță la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș

Vorbim și în anul 2011 la Grupul Școlar Industrial din Șuncuiuș despre tradiția unor rezultate de excepție obținute prin muncă și dăruire din partea elevilor, a cadrelor didactice (respectiv a conducerii unității).

Pentru perioada 1990 – 2010, „Cartea școlii” reprezintă ilustrarea cvasicompletă a performanțelor dobândite printr-o multitudine de activități vizând planul curricular, precum și cel extracurricular.
Lucrarea este structurată într-un volum principal de tip monografie statistică și două „Anexe” (care cuprind rezultatelor obținute: diplome, cupe, medalii, precum și reflectarea succeselor unității noastre în presa bihoreană).
Editarea acestei „Cărți a școlii” a prilejuit un moment de reflecție asupra valorilor școlii noastre, dar și un nou elan pentru acțiunile viitoare. Avem conștiința faptului că trecutul plin de performanțe notabile la nivel județean și național ne obligă la rezultate cel puțin pe măsura celor obținute anterior.
I. Activități din școală – curriculare și extracurriculare
1.Proiectul școlar „Fotografia” (ediția a II-a) – GRI Șuncuiuș și C.T. Vadu Crișului, premii - gimnaziu: locul I - Caba Lorena, locul II - Paul Lelea; liceu: locul I - Popa Marcel, locul II - Ilinca Straton și Grecu Răzvan, locul III - Ilinca Straton, Grecu Răzvan, Rada Bogdan  (prof. coordonator – Straton Livia)
2.Proiectul școlar „Arta - mai aproape de școală”, activități în cadrul proiectului: Realizarea stației radio a școlii ,,RADIO GSS LIVE”; concurs ,,S-Star: MUSIC & FASHION” (ediția a II-a); expoziție fotografie; concurs prezentare de fotografie (echipa de proiect: prof. Straton Livia – coordonator, prof. Bodea Camelia, Straton Radu, Bodea Călin – membri).
3.Proiectul educațional ,,Le Noel en France” – format din două secțiuni: piesă de teatru și concurs (prof. coordonator - Pelle Andrada)
4.Participare la proiectul ,,Dulce Românie, suflet românesc”, la secțiunile Limba și literatura română și Educație plastică, proiect inițiat de Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea; premii obținute: premiul I - Haragoș Alexandru, Olah Antonio, Ungur Emanuela (înv. Straton Monica); Þârlea Luana, Matei Darius (înv. Toderaș Liliana); Cordunean Casandra, Suciu Larisa (înv. Fora Zorica); Coroiu Eliza (înv. Lazău Livia).
5.Concursul „Cangurul lingvist” (franceză – noiembrie 2011), rezultate: locul I - Negruț Rareș (cls. IV), loc. II - Sâmpălean Claudia (cls. IV), loc. III Straton Ilinca (cls. X)
6.Concursul „Cangurul lingvist” (Poveștile Cangurului), rezultate locul I - Meșter Manuela (cel mai mare punctaj din județul Bihor, la liceu)
7.Concursul ,,Scoli pentru un viitor verde” (ediția a II-a, 2011) – activități ecologice la două secțiuni: DOXI și TERRA MAGAZIN (prof. coordonator - Teușdea Nicolae, membri: Toderaș Dumitru, Diana Tonț, Cristina Danciu și Dănuț Gabor).
8.Activități educative realizate cu elevii claselor I-IV:
*„Ziua tuturor românilor” – 1 Decembrie
*„Copilăria văzută prin ochi de copil”
*„Cu mască - fără mască – Halloween”
(înv.: Straton Monica, Lazău Livia, Toderaș Liliana, Fora Zorica, Matiu Florica și Ianc Florina)
9.Realizarea revistelor școlare „Noi” (revistă tip magazin, coordonator - prof. Straton Livia) și „Candela” (revistă religioasă, coordonator - prof. Popa Sandu)
10.Parteneriat educațional cu școlile „George Coșbuc” din Sighet, Școala nr. 2 din Timișoara și Școala nr. 21 din Sibiu. 
II. Rezultate la olimpiade și concursurile școlare
1.Olimpiada de limba franceză (etapa pe județ): locul III - Bulzan Giulia, cls. VIII, mențiune - Ianc Anca, cls. VIII (prof. coordonator - Pelle Andrada); mențiune - Lazău Alexandra, Petruș Maria, cls. VII; mențiune - Grecu Răzvan, cls. XI (prof. coordonator - Gălășel Elena).
2.Olimpiada de limba engleză (etapa pe județ): locul III - Grecu Răzvan, cls. XI, mențiune - Popa Marce, cls. XI (prof. coordonator - Straton Livia)
3.Concursul CIA - concurs de informatică aplicată (etapa pe județ): mențiune - Petru Dana, cls. VIII.
4.Concursuri pe echipaje
*Locul I la etapa națională ,,Cupa DHS” – Deva – circulație rutieră (Bodea Patricia, Cătană Andrea, Stiop Șerban, Gavriluț Raul)
*Locul I la etapa pe județ la concursul ,,Educația rutieră – educație pentru viață” și mențiune la etapa națională; locul I la etapa națională - Bodea Patricia – proba individuală de parc școală.
5.Concursuri interjudețene de circulație rutieră
*Mențiune la Cupa Caraș Bocșa – jud. Caraș Severin
*Mențiune la Trofeul Coresi - rgoviște (prof. coordonatori – Matei Virgil și Bodea Emil)
6.Concursul ,,Prietenii pompierilor” mențiune la etapa pe județ (prof. coordonator - Ardeleanu Ionel)
7.Concursul „Sanitarii pricepuți”
mențiune pe județ (prof. Venter Angelica)
8.Concursuri sportive
*Locul I - la etapa pe județ – handbal fete liceu – Oradea
*Locul III – la etapa pe zonă – handbal fete liceu – Baia Mare
*Locul II – la etapa pe județ – handbal fete gimnaziu
*Locul II – la etapa pe județ – fotbal fete ciclul primar
*Locul II – la etapa pe județ – fotbal băieți ciclul gimnazial (prof. coordonator, Matei Virgil – directorul școlii)
*Locul I – la etapa pe județ, fotbal băieți ciclul primar
*Mențiune – la etapa pe zonă, fotbal băieți ciclul primar.
(Straton Radu și Bodea Călin)
După fapte și răsplată!
Felicitări elevilor și dascălilor Grupului Școlar Industrial din Șuncuiuș care ne-au obișnuit cu asemenea rezultate de top județean și național; felicitări domnului director, prof. Virgil Matei, pentru Cartea școlii , o premieră absolută în învățământul bihorean, dar nu numai! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Calitate și performanță la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:31 Ora standard a Europei de Est