Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conf. univ. dr. Igor Șarov – un discurs public al memoriei (istoriei)

Cum privesc istoricii petele albe ale istoriografiei

Conf. univ. dr. Igor Șarov – un discurs public al memoriei (istoriei)

Primăria Oradea, Universitatea din Oradea – Centrul de Studii Imperiale Oradea – Chișinău și Fundația Academia Civică Bihor au organizat joi, 19 ianuarie 2012, în sala mare a Primăriei, conferința „Memorie versus istorie în Republica Moldova”, susținută de conf. univ. dr. Igor Șarov, decanul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității de Stat din Republica Moldova.

Organizatorii evenimentului au fost reprezentați de dna viceprimar Florica Cherecheș, dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș – directorul Departamentului de Istorie din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea (moderatorul conferinței), prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu – prorector al Universității din Oradea, respectiv dna Eugenia Mitrașca – președinte al Fundației Academia Civică Bihor.
Poate vă întrebați cum a ajuns dl Igor Șarov, decanul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității de Stat din Republica Moldova, să conferențieze la Oradea.
Răspunsul la o asemenea întrebare l-am aflat din intervenția directorului Departamentului de Istorie, dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș, care ne-a vorbit despre colaborarea fructuoasă care există între istoricii celor două universități, materializată în șapte ediții de manifestări științifice puse în slujba publicului din cele două țări și trei volume cu lucrări prezentate în cadrul respectivelor activități, iar cel de-al IV-lea volum e pe cale să apară. Tot din această colaborare exemplară s-a născut Centrul de Studii Imperiale Oradea – Chișinău, dl Igor Șarov fiind unul dintre liderii de generație, dintre istoricii mai tineri, care a reușit să coaguleze pe cei mai titrați istorici în cadrul Universității de Stat, respectiv al Centrului de Studii Imperiale. În prezentarea istoricului Igor Șarov, dl profesor Sorin Șipoș a pornit de la teza de doctorat a distinsului istoric (Imaginea Basarabiei în istoriografia rusă), referindu-se apoi la temele abordate și investigațiile făcute, materializate în peste 100 de lucrări de specialitate. Ca istoric și ca om al cetății, dl Igor Șarov nu putea să rămână în afara numeroaselor proiecte pe care le-a implementat. În finalul intervenției sale, dl prof. Sorin Șipoș s-a oprit la evenimentul care a avut loc cu câteva ore mai devreme în Amfiteatrul „Nicolae Iorga” al Universității din Oradea și anume  lansarea culegerii „Republica Moldova de la perestroikă la independență 1989-1991. Documente secrete din arhiva CC al PCM”.
Trecutul, ca un câmp deschis
În cadrul conferinței sale, cu tema „Memorie versus istorie în Republica Moldova”, conf. univ. dr. Igor Șarov a privit trecutul ca pe un câmp deschis, unde se poate observa toată concentarea de forțe, dar, în egală măsură, și tactica și strategia abordate. Conferențiarul a radiografiat momentele importante ale istoriei Republicii Moldova, oprindu-se la cel de-al doilea război mondial, la măsurile represive din anii ’40, la discursul public al memoriei colective, la petele albe ale istoriografiei, la discursul oficial al autorităților, la conflictul transnistrean, la Partidul Comunist  al Moldovei și concepția politicii naționale, la curentul moldovenesc și limba națională moldovenească, în egală măsură, s-a referit și la propaganda rusească, la istoria veche a Basarabiei, la mituri și la lucrările publicate.
La finalul conferinței, dl Igor Șarov a răspuns întrebărilor, care nu au fost deloc puține, asistența dovedindu-se preocupată de soarta Republicii Moldova, începând cu prezența armatei a XIV-a, soarta deportaților, problema națională și opinia majoritată a fraților noștri de peste Prut legată de România... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conf. univ. dr. Igor Șarov – un discurs public al memoriei (istoriei).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:46 Ora standard a Europei de Est