Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Republica Moldova de la perestroikă la independență 1989-1991. Documente secrete din arhiva CC al PCM”

Vineri, la Universitatea din Oradea, lansarea culegerii

„Republica Moldova de la perestroikă la independență 1989-1991. Documente secrete din arhiva CC al PCM”

Vineri, 19 ianuarie 2012, în Amfiteatrul „Nicolae Iorga” al Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării din cadrul Universității din Oradea, a avut loc lansarea culegerii de documente editată de istoricii de la Universitatea de Stat din Moldova Igor Cașu și Igor Șarov și intitulată „Republica Moldova de la perestroikă la independență 1989-1991. Documente secrete din arhiva CC al PCM”.

 Lucrarea apare cu sprijinul Departamentului pentru relațiile cu Românii de Pretutindeni.
Manifestarea organizată sub egida Centrului de Studii Imperiale Oradea-Chișinău face parte dintr-un proiect complex de colaborare dintre istoricii din Chișinău și cei din Oradea.
Au luat cuvântul: prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu, prorector al Universității din Oradea, prof. univ. dr. Sorin Șipoș, directorul Departamentului de Istorie și conf. univ. dr. Gabriel Moisa. Prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu a subliniat relațiile fructuoase dintre Universitatea de Stat din Chișinău și Universitatea din Oradea, colaborare materializată prin înființarea „Centrului de Studii Imperiale din Oradea-Chișinău” și organizarea de simpozioane internaționale urmate de publicarea lucrărilor în mai multe volume.  Prolifica activitate didactică și științifică a domnilor prof. univ. dr. Igor Șarov și dr. Igor Cașu și direcțiile de cercetare ale acestora au fost subliniate de prof. univ. dr. Sorin Șipoș. Conferențiarul Igor Șarov face parte din tânăra generație a istoricilor din Moldova care și-a propus să restituie onest trecutul istoric. Conf. univ. dr. Gabriel Moisa a făcut câteva referiri la volum, evidențiind importanța acestuia în istoriografia românească, în general și cea basarabeană, în special.
În final, autorul a făcut o scurtă prezentare a volumului de documente editat, subliniind rațiunile investigării acestui subiect, metoda de lucru utilizată și importanța demersului științific pentru contemporani. Secolul al 20-lea a fost marcat de confruntarea dintre două tipuri de regimuri politice, democratice și totalitare. Teritoriul actual al Republicii Moldova a avut nefericirea în perioada 1940-1941 și 1944-1990 de a fi supus unui regim totalitar, cel al comunismului sovietic. Acest regim politic a fost unul nedemocratic, deși s-a legitimat de la suveranitatea populară, de la principiul că poporul este unica sursă a puterii. În realitate, partidul comunist a confiscat toată puterea în mâinile sale și i-a eliminat pe toți cei care contestau monopolul puterii în stat și societate. Eliminarea adversarilor, etichetați adeseori drept „dușmani ai poporului” s-a produs fie prin ostracizare din societate, fie prin deportare sau execuție fizică.
Publicarea volumului de documente finanțat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni credem că va avea pe termen lung un impact puternic nu numai asupra comunității științifice internaționale, ci și asupra tuturor celor care sunt interesați de istorie și în special asupra celor care au avut de suferit în urma acestui regim. (M. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:37 Ora standard a Europei de Est