Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Alegerea studenților pentru funcția de membru în Senatul Universității

Miercuri, al doilea tur de scrutin

Alegerea studenților pentru funcția de membru în Senatul Universității

Luni, 16 ianuarie 2012, sala de Jocuri Sportive a Universității din Oradea (UO) a găzduit primul tur de scrutin al alegerilor de studenți pentru funcția de membru în Senatul Universității din Oradea.

Studenții sunt reprezentați în Senatul UO în proporție de 25% din numărul membrilor senatori. Există 19 locuri pentru care și-au depus candidatura 54 de studenți. Lista nominală a candidaților, întocmită pe facultăți, o găsiți postată pe pagina www.uoradea.ro la butonul Alegeri academice 2011 - 2012, unde sunt afișate toate detaliile legate de alegerile academice de la UO.
19 din 54
Aruncând o privire asupra rezultatelor obținute la cel de-al doilea tur de scrutin de către cei 54 de candidați, am reținut 19 nume de învingători, ei fiind reprezentanții celor 15 facultăți, cu precizarea că patru dintre facultăți au dreptul să fie reprezentate de câte doi candidați (Facultatea de Medicină și Farmacie, Facultatea de Protecția Mediului, Facultatea de Științe Economice și Facultatea de Socio-Umane), după cum aveam să aflăm de la Răducu Șerbănescu, președintele studenților din Senat.
Deci:
1. Șerbănescu Răducu, Facultatea de Arte – 347 de voturi
2. Bucurean Marius, Facultatea de Construcții și Arhitectură – 248
3. Costa Traian Lucian, Facultatea de Drept – 341
4. Ille - Lucaciu Daniela, Facultatea de Geografie, Turism și Sport – 176
5. Filip Romeo Vasile, Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației - 90
6. Chețiu Gabriel, Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial – 154
7. Fodor Bogdan, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică – 214
8. Radu Alexandra, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării – 168
9. Nistor Andra Maria, Facultatea de Litere – 326
10. Maghiar Octavian Adrian, Facultatea de Medicină și Farmacie – 118
11. Ardelean Lucia Raluca, Facultatea de Medicină și Farmacie – 108
12. Omuț Gheorghe Marius, Facultatea de Protecția Mediului – 116
13. Benea Flavius Adrian, Facultatea de Protecția Mediului – 112
14. Pop Adina Nicoleta, Facultatea de Științe - 212
15. Tau Răzvan-Lucian, Facultatea de Științe Economice - 161
16. Vușca Adrian, Facultatea de Științe Economice - 161
17. Pușcaș Alexandra Maria, Facultatea de Științe Socio-Umane – 157
18. Tincu Diana Roxana, Facultatea de Științe Socio-Umane – 130
19. Pascariu Constantin, Facultatea de Teologie Ortodoxă „episcop dr. Vasile Coman” – 119
La primul tur de scrutin, din 16 ianuarie, numărul electorilor prezenți la vot a fost sub limita minimă necesară pentru validare (doar 400), motiv pentru care a fost organizat al doilea tur de scrutin în18 ianuarie, când s-au prezentat la urne 727 de electori.
La numărarea buletinelor de vot valide, 45 de buletine au fost anulate. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Alegerea studenților pentru funcția de membru în Senatul Universității.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:40 Ora standard a Europei de Est