Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Centrarea reală pe problemele cetățeanului...”

Primăria Oradea își propune să ofere cele mai bune servicii din țară

„Centrarea reală pe problemele cetățeanului...”

Primarul Ilie Bolojan a prezentat luni, 16 ianuarie 2012, în cadrul unei conferințe de presă, proiectul de îmbunățățire a serviciilor publice oferite cetățenilor de instituția Primăriei Oradea.

„Printre principiile pe care le urmărim se numără centrarea reală pe problemele cetățeanului, dar și realizarea unui management instituțional bazat pe cifre și fapte –singurul care poate reflecta problemele sau lipsurile unei instituții. Un alt principiu care va sta la baza acestui proiect este centrarea pe proces, care ne va arăta din câte operații e construită emiterea unui document, lucru extrem de important, deoarece într-o instituție putem să creștem productivitatea doar dacă diminuăm timpii morți”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Una dintre măsurile de diminuare a timpilor morți, prevăzute de proiectul de îmbunătățire a serviciilor publice oferite de Primăria Oradea este reducerea numărului de semnături necesare eliberării unui document.   Dacă, până acum, se pierdeau între 3 și 5 zile pentru semnarea diferitelor avize/autorizații de către mai mulți funcționari, acum numărul semnăturilor va fi redus la minimum.
Municipalitatea are în vedere pentru punerea în practică a acestui proiect de îmbunătățire a serviciilor publice două abordări: una bazată pe inovație și investiții (deja pusă în practică prin crearea noului Centru pentru relații cu publicul, care adună toate serviciile primăriei la parter, cetățeanul nemaifiind astfel purtat prin toată clădirea pentru rezolvarea diverselor probleme administrative) și alta bazată pe reducerea birocrației în exces și încurajarea inițiativei angajaților.
Avantajele realizării Centrului pentru relații cu publicul se reflectă și în diminuarea reclamațiilor, care veneau de la cetățenii nemulțumiți de serviciile oferite.
„La începutul lunii februarie, în noul Centru pentru relații cu publicul vor mai fi amenajate două ghișee, unde anumite solicitări ce țin de Urbanism vor fi rezolvate pe loc. Dacă o regularizare se realiza în 7-14 zile, acum aceasta se face pe loc. Certificatul de urbanism se emite în 5 zile, în loc de 14, iar autorizația de construcție se eliberează în termen de 15 zile în loc de 30”, a precizat primarul Ilie Bolojan.
O altă măsură inovativă pusă în practică de municipalitate a fost mutarea înregistrării nașterilor de la primărie la maternitate. Oradea a devenit unul din puținele orașe din România care are acest sistem, de care au beneficiat până acum peste 4000 de părinți, scutiți în acest fel de un drum în plus  până la primărie, necesar înregistrării nașterii copiilor.
„Va trebui să schimbăm cultura acestei organizații, de la o instituție care încasează taxe, la o instituție care furnizează servicii cetățenilor. Ne angajăm față de orădeni să le oferim cele mai bune servicii din România. În acest sens, vom fixa termene și etape de lucru, pentru a atinge performanța, vom analiza și vom implementa cele mai bune practici”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Printre obiectivele pe care municipalitatea le are în acest trimestru se numără și realizarea accesului pietonal din curtea interioară la parter, pentru a încuraja astfel parcarea în curtea interioară. Totodată, vor fi  reabilitate toate spațiile de la parterul instituției, pentru ca cetățeanul să beneficieze de condiții decente. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:29 Ora standard a Europei de Est