Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

„Centrarea reală pe problemele cetățeanului...”

Primăria Oradea își propune să ofere cele mai bune servicii din țară

„Centrarea reală pe problemele cetățeanului...”

Primarul Ilie Bolojan a prezentat luni, 16 ianuarie 2012, în cadrul unei conferințe de presă, proiectul de îmbunățățire a serviciilor publice oferite cetățenilor de instituția Primăriei Oradea.

„Printre principiile pe care le urmărim se numără centrarea reală pe problemele cetățeanului, dar și realizarea unui management instituțional bazat pe cifre și fapte –singurul care poate reflecta problemele sau lipsurile unei instituții. Un alt principiu care va sta la baza acestui proiect este centrarea pe proces, care ne va arăta din câte operații e construită emiterea unui document, lucru extrem de important, deoarece într-o instituție putem să creștem productivitatea doar dacă diminuăm timpii morți”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Una dintre măsurile de diminuare a timpilor morți, prevăzute de proiectul de îmbunătățire a serviciilor publice oferite de Primăria Oradea este reducerea numărului de semnături necesare eliberării unui document.   Dacă, până acum, se pierdeau între 3 și 5 zile pentru semnarea diferitelor avize/autorizații de către mai mulți funcționari, acum numărul semnăturilor va fi redus la minimum.
Municipalitatea are în vedere pentru punerea în practică a acestui proiect de îmbunătățire a serviciilor publice două abordări: una bazată pe inovație și investiții (deja pusă în practică prin crearea noului Centru pentru relații cu publicul, care adună toate serviciile primăriei la parter, cetățeanul nemaifiind astfel purtat prin toată clădirea pentru rezolvarea diverselor probleme administrative) și alta bazată pe reducerea birocrației în exces și încurajarea inițiativei angajaților.
Avantajele realizării Centrului pentru relații cu publicul se reflectă și în diminuarea reclamațiilor, care veneau de la cetățenii nemulțumiți de serviciile oferite.
„La începutul lunii februarie, în noul Centru pentru relații cu publicul vor mai fi amenajate două ghișee, unde anumite solicitări ce țin de Urbanism vor fi rezolvate pe loc. Dacă o regularizare se realiza în 7-14 zile, acum aceasta se face pe loc. Certificatul de urbanism se emite în 5 zile, în loc de 14, iar autorizația de construcție se eliberează în termen de 15 zile în loc de 30”, a precizat primarul Ilie Bolojan.
O altă măsură inovativă pusă în practică de municipalitate a fost mutarea înregistrării nașterilor de la primărie la maternitate. Oradea a devenit unul din puținele orașe din România care are acest sistem, de care au beneficiat până acum peste 4000 de părinți, scutiți în acest fel de un drum în plus  până la primărie, necesar înregistrării nașterii copiilor.
„Va trebui să schimbăm cultura acestei organizații, de la o instituție care încasează taxe, la o instituție care furnizează servicii cetățenilor. Ne angajăm față de orădeni să le oferim cele mai bune servicii din România. În acest sens, vom fixa termene și etape de lucru, pentru a atinge performanța, vom analiza și vom implementa cele mai bune practici”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Printre obiectivele pe care municipalitatea le are în acest trimestru se numără și realizarea accesului pietonal din curtea interioară la parter, pentru a încuraja astfel parcarea în curtea interioară. Totodată, vor fi  reabilitate toate spațiile de la parterul instituției, pentru ca cetățeanul să beneficieze de condiții decente. (Biroul de presă)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:10:53 Ora standard a Europei de Est