Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Târgu Mureș”

Impresii de la Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor

,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Târgu Mureș”

Vineri, s-a încheiat Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor, desfășurată la Târgu Mureș în perioada 9-13 ianuarie 2012.

Județul Bihor a fost reprezentat de o delegație alcătuită din: Novac Andrei (președinte CJE), Lukacs Mark (vicepreședinte CJE), Domokos Carla-Cinthia (secretar CJE), Han Denisa (avocatul elevului) și profesorul consilier Cadar Ioan.
Sarcina cea mai importantă a participanților a fost aceea de a alege membrii noului Birou Executiv al Consiliului Național al Elevilor. În funcția de președinte al CNE a fost ales Petre Andrei, din județul Constanța, secretar general al departamentului de relații interne - Răzvan Azamfirei, din județul Mureș, iar secretar general al departamentului de relații externe - Epure Giorgiana, din județul Sibiu.
Alegerile au putut fi vizualizate live de cei de-acasă pe platforma oficială a consiliului, WEDU.ro, iar noutățile au fost postate în timp real și pe conturile de Twitter și Facebook ale WEDU.ro
În prima zi, delegații și-au făcut auzită vocea în cadrul unor dezbateri pe tema „Consiliul Național al Elevilor ar trebui să fie mai funcțional în 2012”; o dezbatere după modelul Karl Popper, organizată de ARDOR (Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică).
 Marți a avut loc deschiderea oficială a Adunării Generale, unde au ținut discursuri doamna secretar de stat Oana Badea și alte oficialități centrale și locale, precum și invitați speciali.
 Miercuri a fost ziua alocată atelierelor de lucru ale delegaților elevi; s-a lucrat la strategia CNE pentru 2012, la revizuirea regulamentului, prilej cu care au fost propuse proiecte naționale; atelierele au mai vizat probleme ale comunicării interne și externe, ale structurilor suport (formatori, seniori, profesori coordonatori) și traininguri.
 Joi s-au votat hotărârile luate în cadrul atelierelor de lucru, după care elevii s-au bucurat de activități outdoor, precum: vizitarea centrului istoric al orașului și a grădinii zoologice.
 Vineri, după o evaluare generală și o prezentare a concluziilor, delegațiile s-au îndreptat spre casă, urmând să se pună pe treabă.
Vocea delegaților bihoreni  
Membrii delegației noastre ne-au împărtășit impresiile:
 ,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Targu Mureș. Pot afirma faptul că mă simt mulțumit de modul în care au decurs lucrurile și sunt onorat că am avut ocazia de a reprezenta elevii bihoreni. Mulțumesc tuturor celor care cred în potențialul meu” - Andrei Novac, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
 ,,A fost o săptămână plină, în care am reușit să îmbinăm utilul cu plăcutul. Am cunoscut oameni noi, am legat noi prietenii, dar am și muncit realizând scheletul de lucru al programului pe 2012. Cel mai mult mi-a plăcut faptul că m-am simțit ca într-o familie mare și unită” - Han Denisa, avocatul elevului al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
,,Am rămas profund impresionată de organizarea Adunării Generale de la Târgu Mureș. În urma acestei întâlniri am căpătat mult mai multă experiență și am învățat lucruri noi. Cel mai interesant este faptul că am făcut parte din atelierul de comunicare externă, care se ocupă de modul de promovare a consiliului și de abordarea problemelor jurnalistice. Pot spune că a fost o experiență extraordinară” - Domokos Cinthia, secretara Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
 ,,Adunarea Generală a fost o experiență extraordinară. În ciuda programului încărcat și a stresului provocat de neîncetata dorință de a face față provocărilor, s-au închegat prietenii. Am pornit spre casă cu mult mai multă experiență și cu mai mare respect față de oamenii ce sprijină educația și lucrul bine făcut” - Lukacs Mark, vicepreședinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
,,Eu cred în școala românească și în elevii pe care îi formează. Consiliul Național al Elevilor este o dovadă” - Ioan Cadar, profesor coordonator al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
În concluzie, în urma acestei experiențe, Andrei, Denisa, Cinthia și Mark sunt mult mai încrezători în propriile forțe. Ei vin acasă cu un bagaj de cunoștințe mult mai bogat, cu noi deprinderi și idei inovatoare. Poate că cel mai important lucru pe care l-au realizat este schimbul de experiență pe care l-au avut cu tineri de vârsta lor din celelalte județe ale țării.
Alexandra Lăcătuș, director al departamentului Formare, Informare, Mobilitate și Consiliere
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Sunt foarte mândru de prestația noastră de la Târgu Mureș”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:02:24 Ora standard a Europei de Est