Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Astăzi a apărut nr. 56 al revistei „OviDan”

Semnal

Astăzi a apărut nr. 56 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.
Numărul se deschide cu evenimentul de marți (20 dec. 2011) de la Universitatea din Oradea: când dlui prof. univ. dr. Carol Iancu de la Universitatea Paul Valery, Montpellier III din Franța i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

În pagina a II-a: trei știri – Programul „Cornul, laptele și merele”, transferat la Consiliul Județean; Marți, 31 ianuarie – Dezbatere publică privind întreținerea zonelor verzi; o știre de la Banca Transilvnia: În programul STAR BT ninge cu puncte și rate fără dobândă.
Luni, 9 ianuarie, Inspectoratul Școlar, Consiliul Local și Primăria au jucat cu cărțile pe masă, prezentând noua rețea școlară a unităților de învățământ preuniversitar din Oradea pentru anul școlar 2012-2013. În cele două pagini „Alma Mater”: Grupul pentru drepturi studențești; Bun venit în Casă nouă! Înființarea Institutului pentru Formarea Personalului din Educație; Activitatea nr. 12 din cadrul proiectului „Școala – Șansa mea!” În paginile 6-7, puteți cunoaște premianții Concursului național de matematică „Lumina Math”, precum și câștigătorii celei de-a IV-a ediții a „Maratonului lecturii”.
Proiectului educațional județean „Tradiții folclorice românești între trecut și modernitate” (la care au participat școlile din: Căbești, Husasău de Criș, Ineu de Criș, Oșorhei, Roșia și Săcădat) i-am rezervat trei pagini (care cuprind un fotoreportaj cu 14 poze). Vineri, 23 decembrie, Moș Crăciun s-a oprit și pe la Primăria din Oșorhei, unde a împărțit daruri tuturor preșcolarilor din comună, dar nu s-a abținut să nu le facă o surpriză plăcută și angajaților instituției. Luni, beiușenii au colindat la Sînmartin, în cadrul proiectului „Să ajutăm copiii să zâmbească!” De la Rieni am primit două vești, despre campania „De Crăciun și tu poți dărui un zâmbet”, și despre spectacolul de Crăciun prezentat de preșcolarii și școlarii din toate satele comunei Rieni. Mai aflăm apoi că Moș Crăciun a lăsat o procură notarilor publici, împuternicindu-i să ducă 100 de pachete pline cu bunătăți copiilor de la Centrul de Plasament nr. 2 din Oradea, după cum aveam să aflăm de la distinsul notar public Cornel Gârba. În preajma Sfintelor Sărbători, în toate școlile comunei Hidișelu de Sus au avut loc serbări pentru a vesti Nașterea Domnului Iisus Hristos. Conf. univ. dr. Cristina  Zdrehuș ne-a prezentat proiectul internațional „Intervenție în burnout. Instruire pentru manageri și lideri de echipe”.
Acestea sunt subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale numărului 56, care a apărut astăzi, marți, 17 ianuarie 2012. (Ovidiu Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:03 Ora standard a Europei de Est