Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Captivitate...” și „Re-Writing Women with Michele Roberts”

Prof. Carmen Þirban a publicat două volume în scop pur didactic

„Captivitate...” și „Re-Writing Women with Michele Roberts”

Pe vremea când a scris materialul pentru cele două volume ale sale, Carmen Þirban nu s-a gândit, o clipă, că poeziile și însemnările sale vor fi publicate în volum.

Prin urmare, nu cu acest scop au fost scrise. Versurile s-au născut pur și simplu din simțirea sa, fiind mesajul sufletului aflat la vârsta adolescenței, când orice tânăr așterne pe hârtie trăirile momentului; când din preaplinul său, sufletul erumpe, rodește nebănuite nestemate versificate. Atunci, scrii mânat de un imbold emoțional, stârnit și de o muză care pe cei mai dotați și mai sensibili îi caută mai des. Inspirația vine în urma unor evenimente plăcute sau mai puțin plăcute, ca o senzație de împlinire sau în cel de-al doilea caz ca o „revoltă” sau o refulare (cu tine însuți) împotriva firii sau a unor stări de fapt, lucruri sau ființe. „Captivă” sieși, Carmen a simțit mereu că trebuie să cocheteze cu poezia pentru a exprima ceea ce simțea. Așa s-au născut versurile poeziilor: Dorințe, Zi, Noapte albă, Iubește-mă, Toamnă, Noiembrie, Tu,... Mai apoi, dezrobită de „păcatul” cel dintâi, a căzut în melancolie și în cugetare voită și „dirijată” – Implorație, Așteptare, Regret, Păcat, Trădare...
Devenită profesor de engleză (franceză), Carmen a socotit nimerit (potrivit) să traducă (la propriu) în engleză și franceză acele poezii, în scop pur didactic, fiindu-i utile în munca la catedră. Ca profesor de engleză și franceză, Carmen Þirban le  arată concret elevilor săi cum sună niște versuri exprimate (în trei limbi) de un suflet adolescentin, în volumul „Captivitate/ Captivity/ Captivite”. Distinsul profesor (poet) Miron Blaga privește și apreciază volumul din postura de profesionist, atât ca dascăl de română, cât și ca poet, și constată: „O poezie adolescentină, marcată de o sinceritate dezarmantă și de o atitudine tinerească degajată..., o diversitate de tonuri și voci..., o poezie a dragostei adolescentine, a căutării de sine și a primelor experiențe existențiale..., un document liric al unei anume vârste, ilustrând tensiunea spirituală a acesteia, reprezentativă, totuși, pentru evoluția unei poete în plină efervescență”.
„M-a făcut să mă simt mândră că sunt femeie”
Cel de-al doilea volum („Re-Writing Women with Michele Roberts), scris în limba lui Shakespeare, se adresează celor ce îndrăgesc această limbă și doresc să se perfecționeze în deprinderea scris-cititului în engleză. Așadar și acest volum a apărut din necesități pur didactice, fiind un produs didactic folositor la orele de engleză.
În  „Cuvânt înainte”, Carmen Þirban ține să precizeze când și cum s-au născut acele însemnări: de pe vremea studenției sale, când a cunoscut-o, întâlnit-o, pe scriitoarea britanică (Michele Roberts), la un Colocviu româno-britanic de literatură contemporană (1998), organizat de Universitatea din Oradea și Consiliul Britanic. Iar „această carte nu ar fi putut vedea lumina tiparului fără ajutorul neprețuit al doamnei conf. univ. dr. Ecaterina Hanțiu, profesoara mea iubită de literatură engleză, care m-a încurajat și a explorat alături de mine ungherele ascunse ale sufletelor feminine ale secolului nostru”, notează autoarea. Înainte de toate, Michele a impresionat-o pe Carmen prin modul ciudat de a-L iubi pe Dumnezeu – „văzându-L în tot ceea ce iubim, în tot ce ne înconjoară... De fapt, începând cu acel moment, L-am văzut pe Dumnezeu cu alți ochi. Am început să îl iubesc din ce în ce mai mult. Am început să îl înțeleg... Mi-a arătat cum să mă apropii de Dumnezeu, și m-a făcut să mă simt mândră că sunt femeie...”, ne explică doamna profesor Carmen Þirban. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:18:28 Ora standard a Europei de Est