Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Comasările continuă... încingând spiritele!

Respectând legea și executând ordinele, municipalitatea scoate castanele din foc cu mânuța primarului!

Comasările continuă... încingând spiritele!

Ne place (nu ne place), Legea Educației Naționale (nr. 1), bună (ne-bună), trebuie aplicată! Și, uite cum ajunge dl primar și consilierii să scoată castanele din foc, aplicând legea și executând ordinele, operând pe cord deschis noi comasări de unități de învățământ în municipiul Oradea. De ce să vă supărați pe noi, când îl puteți lesne înjura pe dl primar, dacă tot e liberal, nu-i așa?

 Deșteaptă mutare PDListă!!!
Primarul Ilie Bolojan a prezentat  în cadrul conferinței de presă de luni, 9 ianuarie 2012, noua rețea școlară a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Oradea pentru anul școlar 2012 - 2013.
„În acest moment înregistrăm în învățământ un deficit la două mari categorii de cheltuieli: la fondul de salarii destinate profesorilor și la cheltuielile cu utilitățile. Cât timp primim bani doar în conformitate cu costul standard, trebuie să avem grijă de acești bani. Toate școlile la care a fost constatat un deficit mai mare de 20% au fost propuse pentru comasări sau fuziuni. Astfel, vor fi situații unde se va impune reducerea numărul de clase, dar totodată, vor fi reduse și posturile în plus. Aceasta este o etapă necesară pentru a putea realiza plata salariilor, fiind de asemenea un pas necesar pentru a construi o rețea școlară calitativă”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Metoda propusă pentru reorganizarea rețelei școlare este comasarea prin absorbție, caz în care una sau mai multe unități cu personalitate juridică își pierd personalitatea juridică prin unirea cu o altă unitate cu personalitate juridică, care își păstrează personalitatea juridică, denumirea și sediul.
În acest moment rețeaua școlară cuprinde 66 de unități însemnând 28 de grădinițe, 12 școli și 26 de licee. Propunerea înaintată de Inspectoratul Școlar municipalității și care a fost votată luni în ședință de Consiliu Local este următoarea: 45 de unități de învățământ, cuprinzând 9 grădinițe, 11 școli și 25 de licee.
„Există în prezent clase cu un număr destul de mic de elevi. Nu e același lucru să avem, de exemplu, la un liceu, 4 clase cu câte 20 de copii fiecare, când putem avea 3 clase cu câte 30 de elevi. Lucrurile diferă din punct de vedere al eficienței. În astfel de situații, Inspectoratul Școlar este cel care trebuie să gândească soluțiile corecte”, a adăugat primarul Ilie Bolojan.
Directorul economic al Primăriei Oradea, Eduard Florea, a vorbit despre principiile care au stat la baza noii rețele școlare a unităților de învățământ preuniversitar din Oradea.
„Finanțarea învățâmântului se realizează prin costul standard. Noi am avut în vedere unitățile de învățământ care nu au reușit să se încadreze în costul standard, urmărind absorbția acestora într-o unitate școlară mai mare, care să le permită încadrarea în acest cost. În ceea ce privește clasa 0, premergătoare clasei I, s-a stabilit ca acele școli, care au arondate grădinițe, să își poată organiza clasele 0 la nivelul grădinițelor”, a spus Eduard Florea, directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea.
Astfel, toate grădinițele care au mai puțin de 8 clase vor fi arondate la școli. (Biroul de presă)
Noile unități de învățământ binecuvântate!
care au câștigat cel mai mult de pe urma războiului ...
Grădinița nr. 30 a absorbit și Grădinița nr. 49.
Grădinița „Orsolya” s-a ales și cu Grădinița nr.2 (Culmea culmilor! Halal apropiere)!!!
Grădinița nr. 54 primește drept cadou Grădinița nr. 37 (Unde dai și unde crapă!)
Școala „Dacia” este binecuvântată cu trei grădinițe (Gr. nr. 43, 12 și 5).
Școala „Ioan Slavici” primește în dar Grădinița nr. 51.
Școala „Oltea Doamna” este blagoslovită cu patru grădinițe (Gr. 10, 16, 23 și 47).
Școala „Dimitrie Cantemir” este răsplătită cu Gr. 24 și 25.
Școala „Nicolae Bălcescu” se trezește cu două grădinițe arondate: Gr. nr. 22 și 1 (Culmea culmilor! Halal apropiere)!
Școala nr. 11 are sub aripa ocrotitoare Șc. „Ion Bogdan” și grădinițele: 41, 17 și 14.
Școala „Avram Iancu”  este cadorisită cu Grădinița nr. 44 (De ce nu se putea și 55?)!
Școala nr. 16 a primit în dar Grădinița nr. 35.
Colegiul Național „Mihai Eminescu” preia nivelul primar și gimnazial de la Lic. Teologic Ortodox (De ce????). Să te crucești de asemenea minți... luminate!
Colegiul Național „Iosif Vulcan” preia Grădinițele nr. 27 și 31.
Colegiul T. „Transilvania” este binecuvântat cu Șc. „Oct. Goga” și Grădinița nr. 42.
Lic. T. „Lucian Blaga” primește drept cadou grădinița din vecini, Gr. nr. 20.
Lic. T. „Onisifor Ghibu” primește în dar Grădinița nr. 56, fără Gr. 2, care a fost teleportată în buricul târgului. De ce???
Lic. T. German „Fr. Schiller” preia două grădinițe: Gr. 9 și 36.
Liceu de Artă primește în dar două grădinițe: Gr. 34 și 48.
Liceul Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu” (cel mai văduvit dintre toate liceele orădene) se mută de pe Aluminei pe Republicii, în locul C.T. „D. Leonida”, care astfel este absorbit de Liceul Teologic. Fără clase de înv. primar, gimnazial și fără preșcolari???
Asta da revoluție (capitalistă) în învățământul orădean!
Nu ne vine să credem că așa ceva se va întâmpla în toamna lui 2012!!!??? (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:56 Ora standard a Europei de Est