Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concert de colinde și recompensarea elevilor merituoși

Activitatea nr. 12 din cadrul proiectului „Școala - Șansa mea!”

Concert de colinde și recompensarea elevilor merituoși

Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, în calitate de beneficiar al proiectului „Școala - Șansa mea!” și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în calitate de partener, au organizat un Concert de colinde, susținut de elevii care constituie grupul-țintă al proiectului menționat și care învață în școlile din localitățile Avram Iancu, Bogei, Cărăsău, Leș și Șuncuiuș (județul Bihor).

Evenimentul a avut loc miercuri, 21 decembrie 2011, în sala festivă a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, în cadrul activității nr. 12 a proiectului, intitulată „Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar”.
La manifestare au participat reprezentanți ai Universității din Oradea (prof. univ. dr. Vasile Marcu - directorul DPPPD și conf. univ. dr. Valentin Blândul - manager de proiect), ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor (prof. Dorel Luca - inspector școlar general, prof. drd. Elisaveta Roșu - inspector de specialitate, alți inspectori școlari), reprezentanți ai unităților de învățământ cuprinse în proiect (experți, coordonatori școlari, profesori responsabili cu implementarea Terapiilor cognitive A și B, elevi), reprezentanți ai comunităților locale de pe raza unde se află unitățile de învățământ.
Prin intermediul acestei activități, organizatorii și-au propus recompensarea elevilor care au obținut rezultatele cele mai bune de-a lungul anului școlar și care s-au remarcat printr-o atitudine pozitivă în raport cu școala și cu ceilalți agenți educaționali. Întâlnirea a debutat cu un scurt program de colinde, susținut de elevii celor cinci unități școlare incluse în proiect, urmat de luări de cuvânt; a fost subliniată importanța menținerii elevilor în sistemul educației formale, precum și sprijinul pe care activitățile proiectului îl aduc în acest sens. Elevii și profesorii implicați au avut astfel oportunitatea să aprecieze utilitatea participării la programul de Terapii cognitive A și B (care îi ajută pe cei mici să-și îmbunătățească performanțele școlare prin efectuarea temelor de casă, respectiv a altor exerciții și probleme suplimentare specifice fiecărei discipline de studiu incluse în program – Limba și Literatura română, Matematică, Limba engleză și Istorie), respectiv la activitățile extracurriculare – întreceri sportive, concursuri de desen, activități de ecologizare a localității, sprijinirea unor familii aflate într-o situație materială dificilă, sărbătorirea împreună a diferitelor evenimente din viața școlii / comunității – prilej cu care și-au putut îmbunătăți abilitățile sociale și de comunicare necesare integrării optime în viața adultă. La finalul activității, toți cei 100 de elevi din cadrul grupului-țintă al proiectului au primit câte un pachet constând în dulciuri și fructe, iar cei care s-au evidențiat prin rezultate meritorii au fost recompensați cu diplome și premii, constând în treninguri, ghiozdane și jachete sport.
Proiectul „Școala - Șansa mea!” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 2. „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”, Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”, cod contract POSDRU/23/2.2/G/28073 și are o durată de implementare de doi ani (01.07.2010 – 30.06.2012). (V. B.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:06 Ora standard a Europei de Est