Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școala Discovery” - o nouă resursă de învățare pentru elevi și profesori

Un proiect dezvoltat de Discovery Networks CEEMEA în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului

„Școala Discovery” - o nouă resursă de învățare pentru elevi și profesori

Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală & de Est, Orientul Mijlociu și Africa), în parteneriat cu Ministerul Educației din România, anunță lansarea proiectului „Școala Discovery”, o inițiativă concepută pentru a susține educația științifică în România, încurajând elevii și profesorii să utilizeze resurse new media la orele de curs și să învețe cu ajutorul Discovery Channel.

Anunțul a fost făcut azi (duminică, 8 ianuarie 2012 – n.n.) într-o conferință de presă la care au participat, din partea Ministerului Educației, ministrul Daniel Funeriu și secretarul general adjunct Monica Anisie, iar din partea Discovery, Mark Hollinger, președinte și CEO Discovery Networks International, Ada Roseti, director de programe pe Europa de Sud-Est și Danny Forster, prezentatorul emisiunii „Inginerie extremă”, difuzată de Discovery Channel.
 „Misiunea Discovery a fost întotdeauna aceea de a satisface curiozitatea oamenilor față de lumea înconjurătoare prin intermediul unor programe care fac privitorul să-și dorească să știe mai mult. Þelul nostru este să aducem lumea Discovery în sălile de clasă și să stimulăm curiozitatea firească a elevilor față de știință. Discovery Channel a venit în România acum mai bine de 10 ani și a captivat publicul, iar acum ne dorim să facem un pas înainte și să ducem această relație mai departe, susținând educația științifică din România prin ceea ce știm noi să facem cel mai bine: televiziune de calitate. Suntem recunoscători Ministerului Educației pentru susținerea acordată și pentru feedback-ul valoros oferit în implementarea proiectului și ne dorim să fim implicați în continuare în procesul educațional din România”, a spus Mark Hollinger, președinte și CEO, Discovery Networks International.
Așadar, începând cu data de 16 ianuarie, elevii cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani vor putea beneficia de noile resurse puse la dispoziție de acest proiect. Școala Discovery are două componente principale: o linie de programe educative pe teme legate de învățământul științific difuzată pe Discovery Channel în România, și o serie de materiale didactice disponibile online, care să ajute profesorii să integreze aceste programe în activitățile didactice curente. Cele două componente au fost realizate ținând cont de programa școlară:
Televiziune: Programele educaționale vor fi difuzate pe Discovery Channel, de luni până vineri la ora 14.00, apoi în reluare - inițial a doua zi, de la ora 8.00, apoi în cadrul unui bloc de programe dedicat, sâmbăta și duminica. Programele prezintă subiecte științifice, de la chimie și matematică, fizică, biologie și ecologie până la invenții. Acestea au fost special selectate pentru a-i ajuta pe elevii claselor V - XII să înțeleagă mai bine fenomenele științifice, transmițând mesajul că știința este un domeniu interesant și captivant. În perioada 16 ianuarie - 30 martie vor fi difuzate peste 55 de episoade (ore), urmând ca acestea să fie reluate până la finalul semestrului. Programele vor fi dublate în limba română, fără a avea pauze publicitare.
Online: scoala.discovery.ro este un portal dedicat profesorilor, care pot descărca aici materiale-suport ce pot fi folosite la clasă, în interacțiunea cu elevii. Site-ul include o grilă de programe și un Ghid pentru profesori complet, despre fiecare episod, prezentând obiectivele lecției, seturi de întrebări care să îi apropie pe elevi de conținut, propuneri de activități în clasă și definiții pentru termenii de vocabular.
„Ne bucurăm să fim partenerii Discovery în această inițiativă care oferă o diversificare a resurselor de învățare pentru profesori și elevi. Această diversificare a resurselor este menită să întărească efectul mijloacelor tradiționale ale învățării și nu să se substituie lor. Îi sprijinim pe elevi să învețe mai bine, să-și facă lecțiile mai ușor utilizând forța imaginilor. Venim în completarea resurselor de învățare asistată utilizând calculatorul (SEI, prin AEL, un alt program major al ministerului) care sunt astăzi disponibile în toate școlile din România. Este prima dată când Ministerul Educației intră în parteneriat cu o rețea globală de televiziune dispusă să își ofere resursele pentru atingerea unui obiectiv comun: susținerea educației științifice și utilizarea resurselor de tip nou în școli”, a spus Daniel Funeriu, ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
„Prin «Tehnologie extremă» și alte proiecte la care am colaborat cu Discovery, am văzut forța televiziunii de a implica și educa elevii, pe subiecte care adesea par destul de aride la clasă. Aceasta este o modalitate excelentă de a stârni pasiunea copiilor pentru știință. Mă simt onorat să mă aflu aici, la București, pentru un anunț atât de important”, a declarat Danny Forster, prezentatorul emisiunii „Tehnologie extremă”.
Pentru a măsura felul în care aceste resurse sunt folosite de profesori și elevi, cu scopul optimizării acestui proiect, Discovery Networks și Ministerul Educației au selectat un grup de 110 școli din România, care vor fi monitorizate îndeaproape și ai căror profesori vor fi instruiți să utilizeze noile instrumente de lucru. De asemenea, Discovery va facilita accesul acestor școli la cablu și/sau satelit.
Școala Discovery este un proiect dezvoltat în parteneriat cu Discovery Education, o platformă înființată în Statele Unite în 2004, care susține profesorii și elevii, aducând experiența Discovery în sălile de clasă cu ajutorul soluțiilor digitale care stimulează curiozitatea firească a elevilor. Apelând la arhiva de programe Discovery, platforma Discovery Education este acum lider în domeniul educației, ajungând la peste un milion de profesori și 35 de milioane de elevi din America. Conținutul Discovery Education, de cea mai înaltă calitate și perfect aliniat standardelor din domeniu, îi poartă pe elevi dincolo de sălile de curs, punând la dispoziția profesorilor metode eficiente și conținut media educațional care inspiră elevii să învețe mai bine. Bazându-se pe dezvoltare profesională completă, servicii de evaluare și o întreagă rețea de profesori pasionați care se ajută și se susțin reciproc, Discovery Education asigură rezultate pe termen lung, conectând procesul de învățare la lumea contemporană.
Despre Discovery Networks CEEMEA
Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa) este o divizie a Discovery Communications (NASDAQ: DISCA, DISCB, DISCK), compania nr. 1 în lume în domeniul programelor documentare, ajungând la peste 1,5 miliarde abonați din 210 țări. Discovery oferă oamenilor posibilitatea de a-și explora universul și de a-și satisface curiozitatea, prin intermediul celor peste 130 de rețele în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science și Discovery HD, cât și prin intermediul produselor și serviciilor comerciale și educaționale de top sau prin portofoliul diversificat de servicii media digitale, incluzând HowStuffWorks.com. În Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa, 9 branduri Discovery ajung la 147 de milioane de abonați din 105 țări, cu programe traduse în 19 limbi.
Despre Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului este o instituție a administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, cu rol de sinteză și coordonare în aplicarea Programului de guvernare în domeniul educației, cercetării științifice, dezvoltării tehnologice și inovării care definește cadrul normativ-metodologic, funcțional, operațional și financiar necesar aplicării politicilor și urmărește armonizarea legislației naționale cu cea a Uniunii Europene.
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului este instituția care, pe baza consultării cu celelalte instituții și ministere interesate, proiectează, fundamentează și aplică strategia globală a învățământului, stabilește obiectivele sistemului de învățământ în ansamblul său, precum și obiectivele educaționale pe niveluri și profiluri de învățământ. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:27 Ora standard a Europei de Est