Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizite de studiu pentru profesori

La Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida “ Oradea

Vizite de studiu pentru profesori

În perioada 24 – 26 octombrie 2011 am participat la un stagiu de formare continuă, Vizită de Studiu la „Engim”-Roma (este o ONG de formare profesională pentru diferite domenii de activitate) – . Acest curs de formare a primit finanțare din cadrul Programului Transversal al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții (LLP-Long Life Learning).

Bursa a fost obținută în urma depunerii candidaturii la Agenția Națională Pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
 Denumirea vizitei a fost „Noi competențe pentru noua piață a muncii” S-a avut în vedere faptul că evaluarea și anticiparea competențelor și a nevoilor pieței muncii sunt văzute ca un instrument important: pentru funcționarea eficientă a piețelor și a mobilității în interiorul Europei; pentru o mai bună adecvare  între cerere și ofertă pentru evitarea gâtuirilor și pentru o mai bună definire a conținutului și a structurii sistemelor de educație și formare, care caută să dezvolte resursele umane, nivelul competenței, creativitatea și spiritul antreprenorial.
Principalele obiective ale vizitei de studiu au fost:
- Identificarea metodelor de evaluare și anticipare a competențelor și a nevoilor pieței muncii.
- Împărtășirea bunelor practici în anticiparea competențelor și a nevoilor pieței muncii.
- Acumularea de cunostințe în domeniul managementului educațional care să permită promovarea inovației în procesul instructiv educativ și în conducerea unității școlare.
- Analiza sistemului educațional din țările europene.
La vizită au participat reprezentați din următoarele țări: România, Marea Britanie, Portugalia,
Polonia, Bulgaria, Germania, Turcia, Danemarca, Suedia, Grecia, Slovenia și Ungaria
Pe parcursul vizitei s-a învățat despre:
• rostul anticipării;
• alternative la anticiparea cerințelor de competențe;
• tendințele în crearea joburilor și oferta de muncă;
• provocările anticipării ofertei de muncă în Europa;
Programul vizitei a fost structurat pe trei categorii de activități:
• Prezentări ale reprezentanților autorităților implicate în anticiparea tendințelor pieței muncii
si a competențelor pe care scoala va trebui sa le furnizeze acesteia, urmate de discuții la
care au luat parte toți participanți la vizita de studiu.
• Studii de caz realizate prin vizite la diferiți agenți economici si organizații beneficiare ale
competențelor furnizate de scoala si implicate în procesul de anticipare a acestor
competențe. Aceste vizite au fost, de asemenea, urmate de dezbateri si analize.
• Prezentări ale tuturor participanților la vizita de studiu, în care acestia au explicat modul în care se realizează anticiparea nevoilor pieței muncii și a competențelor în fiecare țară.
      Fiecare prezentare a prilejuit analize comparative și dezbateri pe marginea temei.Toate aceste activități au permis grupului să înțeleagă diferitele tipuri de tehnici de anticipare a competențelor și a nevoilor pieței muncii pe termen scurt, mediu și lung practicate în diferite țări din Europa. De asemenea, s-a putut urmări, din interior, modul în care angajatorii privesc evoluția competențelor din perspectiva schimbărilor de pe piața  muncii. Un alt element important al vizitei a fost analiza similarităților și a diferențelor în politica competențelor furnizate pieței muncii în diferite țări din Europa.
    Vizita de studiu la care am participat a avut o importanță deosebită în evoluția viitoare, atât a mea personală, cât si a Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea. Vizita a venit în întâmpinarea nevoilor mele de formare profesională continuă, contribuind la îmbogățirea experienței mele profesionale. A fost o oportunitate pentru a afla mai multe despre tendințele în învățământul vocațional și tehnic la nivelul Uniunii Europene, furnizându-mi o experiență internațională valoroasă. Vizita de studiu mi-a permis să cunosc contextul în care se pune problema anticipării cerințelor pieței muncii și a necesarului de competențe în diverse țări din Europa, și totodată, să compar cu situația din România.
     Pe parcursul vizitei, atât prin prezentările și studiile de caz oferite de organizatori, și de ceilalți participanți la vizită, dar și prin discuțiile de grup, au fost subliniate asemănările și deosebirile, s-au analizat avantajele și dezavantajele tehnicilor de anticipare a pieței muncii din țările implicate, ceea ce a reprezentat o ocazie unică în studiul acestei teme novatoare, de o importanță covârșitoare pentru dezvoltarea viitoare a invățământului vocațional. Informațiile obținute pe parcursul vizitei au o legătură directă cu îmbunătățirea școlii mele, dar și a învățământului tehnic românesc, permițând implementarea unor măsuri eficiente, capabile să asigure calitatea și echitatea învățământului, astfel încât elevii să dezvolte competențe care să îi facă pregătiți pentru piața muncii lobalizată, caracteristică secolului XXI.
    Această vizită favorizează inovarea în cadrul dimensiunii europene a  colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea, oferind o deschidere mai largă asupra practicilor comunitare, permițând construirea unei infrastructuri capabile să transfere idei,cunostințe și noi practici prin intermediul colaborărilor internaționale. Consider că  tema vizitei este o temă de o importanță deosebită, fiind de mare actualitate, domeniul fiind relativ puțin abordat. Ca urmare, rezultatele acestei vizite de studiu sunt foarte valoroase, atât pentru mine personal, dar și pentru învățământul tehnic românesc.
   Activitățile desfășurate în cadrul VS au permis grupului să înțeleagă diferitele tipuri de tehnici de anticipare a competențelor și a nevoilor pieței muncii pe termen scurt, mediu și lung practicate în diferite țări din Europa.
De asemenea, s-a putut urmări, din interior, modul în care angajatorii privesc evoluția competențelor din perspectiva schimbărilor de pe piața forței de muncă. Un alt element important al vizitei a fost analiza similarităților și a diferențelor în politica competențelor furnizate pieței muncii în diferite țări din Europa. (Săcăcian Dorina)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:51 Ora standard a Europei de Est