Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”

Proiectul

”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”

În data de 15.12.2011 începând cu orele 10.00 Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „AVRAM IANCU” Oradea organizează în sala de conferință a Hotelului Continental Forum Oradea o conferință de presă cu ocazia încheierii Proiectului comun de formare pentru Poliția de Frontieră cu titlul ”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”.

La conferința de încheiere a proiectului sunt invitați partenerii de proiect, reprezentanți ai presei și reprezentanți ai părților implicate în derularea proiectului. Proiectul a fost finanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007 – 2013 „Două țări, un scop, succes comun”.
Reprezentanții Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „AVRAM IANCU” Oradea astfel:
Comisar șef de pol. OVIDIU STANCIU – directorul școlii și manager de proiect
Comisar șef de pol. IONEL HOTNOGA - directorul adjunct – asistent manager
Comisar șef de pol. FLORIN OPRIȘ - directorul adjunct – manager financiar
Comisar de pol. KISS ETELKA – profesor, translator
Comisar de pol. MOLDOVAN VALERIAN – profesor
Comisar de pol. CURA MARIUS -  ofițer relații internaționale
Reprezentanții Școlii Medii de Ordine Publică din Szeged  - Ungaria
Colonel de pol.  BARDOCZ CSABA -  directorul școlii, manager de proiect
Domnul CSAPO ADAM -  asistent manager de proiect
Locotenent de pol.  KORONDI ALEXANDRA -  translator
Locotenent de pol.  HOTVATH ZOLTAN - profesor
Principalele date și obiective ale proiectului
Titlul proiectului: „Viitor fără frontiere” - Program de pregătire pentru Poliția de Frontieră
Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007-2013, aprobat de Comitetul Comun de Selecție
Acronim: BOFU
Perioada de implementare: 01.01.2011-31.12.2011
Obiectiv general:
Să contribuie la obiectivele prevăzute în Programul de Cooperare: apropierea persoanelor, comunităților și agenților economici din zona de frontieră pentru a facilita dezvoltarea comună a zonei de cooperare, bazându-se pe avantajele cheie specifice regiunii de graniță.
Elaborarea în comun a unor modele educaționale pentru formarea polițiștilor și a polițiștilor de frontieră;
Utilizarea celor mai bune practici ale Statelor membre UE și pregătirea în domeniul supravegherii frontierei și al intervențiilor polițienești la frontieră, pe baza regulamentelor UE și Schengen în vigoare.
Obiective specifice:
Proiectul BOFU se înscrie pe Axa prioritară 2 - Întărirea coeziunii sociale și economice în regiunea de graniță. Obiectivul general al axei prioritare este de a intensifica competitivitatea economică a regiunii prin dezvoltarea mediului de afaceri și îmbunătățirea calității resurselor umane.
Crearea unei rețele transfrontaliere a instituțiilor de învățământ polițienesc, la nivel individual și instituțional;
Elaborarea de programe de formare de specialitate, schimburi în aria educabililor dar și al personalului din operativ;
Cooperarea pe piața forței de muncă și a educației, dezvoltarea în comun a competențelor și cunoștințelor.
Grupul țintă:
Regiunea Câmpiei de Sud a Ungariei – județul Csongrad și Regiunea de vest a României, județul Bihor, mai exact orașele Szeged și Oradea.
Personalul care își desfășoară activitatea în cadrul MAI, funcționari cu competențe de ordine și siguranță publică, elevi.
Pachete de activități care s-au desfășurat
 Program de transfer de cunoștințe in cadrul schimbului de elevi - 6 activități
Curs de limbă maghiara la Oradea si limba romana la Szeged-2 module – 60 persoane
Activitate practică comună la frontieră -  1 sesiune  - 50 elevi din fiecare școala prin care s-au executat exerciții tactice de supraveghere și control a frontierei, combaterea migrației și a infracționalității transfrontaliere.
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră "Avram Iancu" Oradea
Purtător de cuvânt – Comisar de poliție MICHEȘ EUGEN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:48:41 Ora standard a Europei de Est