Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schimb european de decorațiuni de Crăciun

La Eco Școala „Avram Iancu”

Schimb european de decorațiuni de Crăciun

La inițiativa Universității Agora (asist. univ. dr. Alina Angela Manolescu), Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea s-a înscris în proiectul european „Christmas Exchange”.

Astfel, elevii a șapte clase (după cum urmează: clasa a II-a C (prof. Cîrciumaru Stelieana), a III-a C (prof. Toader Monica), a IV-a A (prof. Bejușca Elena), a IV-a B (înv. Lovas Marta), a IV-a C (prof. Mihele Ioana), a VI-a C (prof. Goina Felicia), și a VI-a A (prof. Șpan Claudia) au realizat timp de câteva zile decorațiuni pentru pomul de Crăciun care să fie reprezentative pentru țara noastră. Acestea au putut fi făcute din orice material (plastic, lemn, hârtie, lut etc.), au putut avea orice mărime, avându-se totuși în vedere că ele vor trebui să poată fi atârnate într-un brad de Crăciun. Alături de aceste decorațiuni, școlile participante au întocmit un pachet de informații asupra modului în care Crăciunul se sărbătorește în regiunea și/sau țara lor. Informațiile au putut fi structurate într-o broșură, un material power point sau orice alte suporturi creative (la alegere). La realizarea acestor materiale și-au dat concursul dl instit. Negruț Constantin (secțiunea muzicală, coordonatorul grupului vocal) și dna prof. Porteleki Crina (traducerea în limba engleză a materialului legat de prezentarea școlii).
Decorațiunile și pachetele informaționale făcute de școala noastră (un CD despre școală și elevii participanți la proiect și un CD cu cântecele de iarnă ale grupului vocal al școlii - Allegria) au fost trimise celorlalte școli și centre Europe Direct, în total 34 de unități școlare din România, Franța, Belgia, Italia, Anglia, Polonia, Spania, Suedia, Slovenia etc.
La rândul nostru, am primit pachete de la toate celelate școli. Cu podoabele primite am împodobit  un brad de Crăciun, iar cu materialele primite, am realizat o expoziție. Cei din Wales au făcut „Welsh Love Spoons” (linguri de dragoste galeze) din lut, pe care le-au pictat și le-au legat o fundiță pentru a putea fi agățate în brad; suedezii au făcut un coșuleț împletit, biscuiți și prăjiturele de ghimbir de agățat în brazi; cei din Cornwall au realizat un CD cu articole despre modul în care sărbătoresc ei Crăciunul, rețete, cântece și poze cu ei făcând decorațiuni; spaniolii au scos o frumoasă carte cu informații listate și fotografii, incluzând detalii despre regiune, satul de unde provine școala, instituția de învățământ, tradiția spaniolă a celor Trei Bărbați Înțelepți, unele rețete, muzica și versurile unui cântec spaniol de Crăciun și poze cu elevii pregătind decorațiunile etc.
Mulțumim pe această cale doamnei director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu prin intermediul căreia ni s-a oferit oportunitatea de a realiza acest schimb european de decorațiuni, în fond un schimb cultural-informațional cu privire la tradiții europene de Crăciun. (Monica Toader)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:21 Ora standard a Europei de Est